Nieuwe stemwijzer

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.

Welke partij eindigt in de stemwijzer bij jou op nr. 1?

CDA
8
17%
PVDA
2
4%
VVD
9
19%
D'66
1
2%
Groen Links
4
9%
SP
5
11%
Partij voor de Dieren
2
4%
ChristenUnie
3
6%
SGP
1
2%
Partij voor de Vrijheid / Lijst Wilders
7
15%
Fortuyn
4
9%
Eén NL
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 47

779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

CDA! Mogen van mij doorregeren met de VVD :)

779
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

SP, geen verrassing, dat is al jaren zo :-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Haha,heb de test gedaan.
Uitslag: groep WILDERS en de PARTIJ VOOR DE VRIJHEID!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Transparant Nederland, ofzo.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

VVD op kop op het moment..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ridderke
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2004, 22:28

Bericht door ridderke »

Bij mij kwamen er bij alle partijen, ofwel een heel klein streepje akkoord ofwel een heel klein streepje niet akkoord.
Op 1 D66 en als laatst SGP
Toen ik mijn antwoorden vergeleek met de rest bleek dat ik op 21 van de 30 vragen dezelfde mening had als de meerderheid van de Nederlanders, al heb ik zowel linkse als rechtse onderwerpen aangeklikt als belangrijk.
Ik vraag me af wanneer er eens een partij komt die in hun programma op al de 30 punten de meerderheid van de bevolking volgt.
Ik vind elke partij heeft goede standpunten, die dan weer vakkundig verknoeid worden door andere standpunten.
Volgens mij zijn de meeste mensen economisch gematigd links en etisch gematigd rechts, maar zulke partij bestaat niet.
In Belgie stem ik altijd blanco.
Als ze nu eens gewoon het referendum invoeren, een bindend, dat is toch veel democratischer dan heel die verkiezingstoestand.
In onze democratie betekend je mening wordt in het parlement vertegenwoordigt door de persoon of personen waarvoor je kiesde. Wel ik ken geen enkele politicus waarmee ik volledig akkoord ben, dus indien ik niet blanco stem maar op een kandidaat, vertelt die man/vrouw in het parlement dingen in mijn naam waar ik niet akkoord mee ben, meer nog, een kandidaat van een andere partij kan toevallig interpelleren op mijn kandidaat met een mening waarmee ik wel akkoord ben.
Dusja ik stem blanco en houd mijn eigen mening.
Het valt me wel op dat er in Nederland geen echte radicale linkse of rechtse partijen opkomen, in Belgie is dat wel anders en kan je eigenlijk alleen stemmen voor het regime, of u stem verprutsen aan VB of klein links.
En dat is meteen ook de echte hoofdreden waarom VB zoveel stemmen haalt. In Belgie wordt je verplicht naar de stembus tegaan, en omdat elke partij al in de regering zit of bij de Groenen zat, heb je dus de keuze, 1 bolletje voor de machtspartijen of een bolletje voor VB, ofwel een bolletje voor klein links die toch nooit de kiesdrempel van 5 procent halen.
Dan kies ik liever blanco.
Ok nu ben ik volgens sommige mensen waarschijnlijk tegen democratie, terwijl ik gewoon vraag voor een partij die denkt als de gemiddelde burger en een bindend referendum.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Als ze nu eens gewoon het referendum invoeren, een bindend, dat is toch veel democratischer dan heel die verkiezingstoestand.
Referenda houden geen rekening met minderheden en je kan geen nuance aanbrengen. Ook weten veel mensen amper wat de voor- en nadelen zijn van het onderwerp (bijv. de doodstraf)
Wel ik ken geen enkele politicus waarmee ik volledig akkoord ben, dus indien ik niet blanco stem maar op een kandidaat, vertelt die man/vrouw in het parlement dingen in mijn naam waar ik niet akkoord mee ben, meer nog, een kandidaat van een andere partij kan toevallig interpelleren op mijn kandidaat met een mening waarmee ik wel akkoord ben.
(Bijna) niemand is het volledig eens met de partij waarop hij/zij stemt. Dat is ook logisch, omdat elke partij een programma van tientallen pagina's heeft, en het verkiezingsprogramma alleen al omvat zo'n 50 kwesties.
Het is (helaas) dus onmogelijk om een op maat gesneden partij te vinden.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ridderke schreef:Bij mij kwamen er bij alle partijen, ofwel een heel klein streepje akkoord ofwel een heel klein streepje niet akkoord.
Op 1 D66 en als laatst SGP
Toen ik mijn antwoorden vergeleek met de rest bleek dat ik op 21 van de 30 vragen dezelfde mening had als de meerderheid van de Nederlanders, al heb ik zowel linkse als rechtse onderwerpen aangeklikt als belangrijk.
Ik vraag me af wanneer er eens een partij komt die in hun programma op al de 30 punten de meerderheid van de bevolking volgt.
Ik vind elke partij heeft goede standpunten, die dan weer vakkundig verknoeid worden door andere standpunten.
Volgens mij zijn de meeste mensen economisch gematigd links en etisch gematigd rechts, maar zulke partij bestaat niet.
In Belgie stem ik altijd blanco.
Als ze nu eens gewoon het referendum invoeren, een bindend, dat is toch veel democratischer dan heel die verkiezingstoestand.
In onze democratie betekend je mening wordt in het parlement vertegenwoordigt door de persoon of personen waarvoor je kiesde. Wel ik ken geen enkele politicus waarmee ik volledig akkoord ben, dus indien ik niet blanco stem maar op een kandidaat, vertelt die man/vrouw in het parlement dingen in mijn naam waar ik niet akkoord mee ben, meer nog, een kandidaat van een andere partij kan toevallig interpelleren op mijn kandidaat met een mening waarmee ik wel akkoord ben.
Dusja ik stem blanco en houd mijn eigen mening.
Het valt me wel op dat er in Nederland geen echte radicale linkse of rechtse partijen opkomen, in Belgie is dat wel anders en kan je eigenlijk alleen stemmen voor het regime, of u stem verprutsen aan VB of klein links.
En dat is meteen ook de echte hoofdreden waarom VB zoveel stemmen haalt. In Belgie wordt je verplicht naar de stembus tegaan, en omdat elke partij al in de regering zit of bij de Groenen zat, heb je dus de keuze, 1 bolletje voor de machtspartijen of een bolletje voor VB, ofwel een bolletje voor klein links die toch nooit de kiesdrempel van 5 procent halen.
Dan kies ik liever blanco.
Ok nu ben ik volgens sommige mensen waarschijnlijk tegen democratie, terwijl ik gewoon vraag voor een partij die denkt als de gemiddelde burger en een bindend referendum.
Ik vind dat je daar een paar hele mooie gedachtegangen hebt. Misschien is het, gewoon voor je eigen educatie wat nu wel een goede partij zou zijn, een goed idee om eens voor jezelf te kijken wat jij zou doen als politieke partij. Wat zouden jouw punten zijn. Wanneer je dat gedaan hebt is het misschien leuk om er een klein topic aan te wijden om ze uit te vinden wat mensen van je partij programma vinden, of ze op je zoude stemmen, of in welke coalitie je zou passen.
Op die manier krijg je wat inzicht in hoe partijen werken en waarom ze doe wat ze doen.

Ik hoop dat je het een leuk idee vindt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
ridderke
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2004, 22:28

Bericht door ridderke »

Kijk ik heb een eigen politieke site en er is een poll, en 29 procent van de mensen die stemmen vinden mij de beste Belgische politieker, terwijl ik niet eens opkom, en eigenlijk meer want de poll wordt gemanipuleerd door Dewinterfans die haalt 52 procent.
Ik noem me libertarier en dit is mijn basisidee, al is de term libertarier wel wat ruim, ik noem me tegenwoordig vrijdenker.

Libertarisme is een filosofie. Het begrip staat voor een dynamische levenswijze waarin respect voor de volledige vrijheid van ieder mens het voornaamste uitgangspunt is. Het libertarisme onderscheidt zich van andere sociale theorieën omdat het niet uitgaat van de veronderstelling dat u pas vrij kunt zijn wanneer u zich eerst onderwerpt aan een gemeenschappelijk ideaal of wanneer u uw wensen afhankelijk maakt van die van een leider. U bent uw eigen leider. Libertarisme verzet zich tegen elke opgelegde afhankelijkheid, tegen het niet zelf, zonder toezicht, mogen beslissen over zaken die uzelf en uw eigen leven betreffen. De meeste mensen zijn heel goed in staat hun boontjes te doppen. Zij hebben de afhankelijkheid van wat buren, politici of plan-economen voor hen uitdenken niet nodig. Ze kunnen uitstekend zelf bepalen wat belangrijk is, waar hun kinderen naar school gaan en hoe lang en of er een garage moet komen om de auto in te zetten. Zij willen zelf kunnen bepalen of ze hun pensioengeld in een eigen huis beleggen, of op de beurs, of op de bank, in eigen of in vreemde munt.
In mijn ogen zijn regeringen altijd bezig het volk uit te buiten, te beroven en te beletten dat ze in vrijheid leven.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Eerst stuur je mij allerlei pb's over jouw worsteling met de Holocaust en nu ben je libertariër en vrijdenker. Ik krijg een gevoel die een aap en een mouw betreft. Verschaeve revisited.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
ridderke
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2004, 22:28

Bericht door ridderke »

Je hebt me dus niet begrepen, het gaat erbij niet in dat mensen in staat zijn ALLE holocausten en genocides te plegen. Ik ontken die holocausten niet ik begrijp ze gewoon niet. Al denk ik dat na wat rondneuzen hier, de oorzaak is, genocides worden altijd gepleegd door dictators en ik pleit nu net voor het tegendeel, ik ken geen enkele dictator die voor referendums heeft gezorgd, ik ken geen enkele dictator die het volk het laatste woord geeft, ik ken geen enkele dictator die vind dat de mens zijn eigen leider is.
en BTW ik ben er zeker van dat Verschaeve zich in zijn graf omdraaid als je hem met mij vergelijkt hoor.
Wat dacht je dat ik was, een anarchist ofzo.
En nog iets Verschaeve was voor Vlaanderen, ik ben juist voor minder staat, minder wetten en individuele vrijheid, scheiding kerk en staat denk nu niet dat dat de idealen van Verschaeve waren, dacht dat Verschaeve juist voor het tegengestelde pleitte, maar kom nu kan ik zeggen tegen die VB-ers die mijn site bevuilen, kijk eens wat Harro zei.
Nou denk dat ik het even naar Dewinter stuur, die zo een grote fan van Verschaeve is, misschien stapt hij uit de politiek, nou ik denk zelfs als Dewinter dit leest dat je mij met Verschaeve vergelijkt, dat je blij mag zijn dat internet anoniem is, en kom nu niet af dat ik u bedreig, ik warschuw u gewoon, stop met die onzin, want voor veel VB-ers is dit wel een heel gevoelig onderwerp en zeker als je mij met dat SSpastoorke vergelijkt.
In mijn ogen zijn regeringen altijd bezig het volk uit te buiten, te beroven en te beletten dat ze in vrijheid leven.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ridderke schreef:Kijk ik heb een eigen politieke site en er is een poll, en 29 procent van de mensen die stemmen vinden mij de beste Belgische politieker, terwijl ik niet eens opkom, en eigenlijk meer want de poll wordt gemanipuleerd door Dewinterfans die haalt 52 procent.
Ik noem me libertarier en dit is mijn basisidee, al is de term libertarier wel wat ruim, ik noem me tegenwoordig vrijdenker.

Libertarisme is een filosofie. Het begrip staat voor een dynamische levenswijze waarin respect voor de volledige vrijheid van ieder mens het voornaamste uitgangspunt is. Het libertarisme onderscheidt zich van andere sociale theorieën omdat het niet uitgaat van de veronderstelling dat u pas vrij kunt zijn wanneer u zich eerst onderwerpt aan een gemeenschappelijk ideaal of wanneer u uw wensen afhankelijk maakt van die van een leider. U bent uw eigen leider. Libertarisme verzet zich tegen elke opgelegde afhankelijkheid, tegen het niet zelf, zonder toezicht, mogen beslissen over zaken die uzelf en uw eigen leven betreffen. De meeste mensen zijn heel goed in staat hun boontjes te doppen. Zij hebben de afhankelijkheid van wat buren, politici of plan-economen voor hen uitdenken niet nodig. Ze kunnen uitstekend zelf bepalen wat belangrijk is, waar hun kinderen naar school gaan en hoe lang en of er een garage moet komen om de auto in te zetten. Zij willen zelf kunnen bepalen of ze hun pensioengeld in een eigen huis beleggen, of op de beurs, of op de bank, in eigen of in vreemde munt.
Ik dacht al zo iets te herkennen, ja. Ik zou je gelijk iets willen vragen dan.

Laten we als voorbeeld de rechten van de mens nemen. Er is een document waarin de rechten van de mens gedefini"eerd worden. Vanaf de opstelling van dit document zou het dus zo moeten zijn de mens rechten heeft. Ik zie het echter andersom. Er is blijkbaar iemand geweest die het in zijn botte hoofd heeft gehaald dat hij of zij iets te zeggen had over het vraagstuk of de mens rechten heeft. Vanaf het moment dat dit document opgesteld is, is de mens dus beroofd van zijn vrijheid en werd het hem gegeven beiden tegelijkertijd door dezelfde persoon. Het rotste eraan is zelfs nog dat door de beperkingen van woorden de menselijk vrijheid gelijk beperkt was en als die persoon het in zijn of haar hoofd haalt kan die persoon de mens die vrijheid ook weer afnemen.

Ben jij het met deze denkwijze eens?
Laatst gewijzigd door Arjen op 20 okt 2006, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ridderke, ik vind het ongepast om hier uit jouw pb's te citeren, maar er staan zinnen in die weinig te raden overlaten over jouw visie op de Holocaust hoor.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
ridderke
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2004, 22:28

Bericht door ridderke »

Arjen ik weet niet van welke strekking je bent, maar ik denk als je met u visie over de rechten van de mens bij VB solliciteert je direct een job hebt.
Ik ben het dus niet eens met u visie, en ik heb toch gezegd dat libertarier eigenlijk ook geen juiste term is, en heb ook niet de ambitie om een nieuwe terminologie uit te vinden hoor.
In mijn ogen zijn regeringen altijd bezig het volk uit te buiten, te beroven en te beletten dat ze in vrijheid leven.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ridderke schreef:Arjen ik weet niet van welke strekking je bent, maar ik denk als je met u visie over de rechten van de mens bij VB solliciteert je direct een job hebt.
Ik ben het dus niet eens met u visie, en ik heb toch gezegd dat libertarier eigenlijk ook geen juiste term is, en heb ook niet de ambitie om een nieuwe terminologie uit te vinden hoor.
Ik geloof niet dat een VB-er in staat is tot de kwaliteit van dat gedachtegoed. Ik vind dat je nog eens opnieuw moet lezen wat ik daar nu eigenlijk schrijf. Het is een der meest linkse gedachtegangen die er bestaan. Wel zo links dat de meesten het verwarren met rechts.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie