Niet WO2 gerelateerde boeken

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik las veel romans over China. Ook Mo Hayder en Karin Slaughter zijn hier favoriet. Jammer genoeg heb ik nu weinig tijd om te lezen.
Op m'n nachtkastje ligt nu 'De wereld rond met varkentje Jan'. :D
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

YPPY schreef:Ik las veel romans over China. Ook Mo Hayder en Karin Slaughter zijn hier favoriet. Jammer genoeg heb ik nu weinig tijd om te lezen.
Op m'n nachtkastje ligt nu 'De wereld rond met varkentje Jan'. :D
Hoogstaande lectuur lijkt mij dat ! :lol:

Greetz ,

Jan :!:
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Dat is dan ook meteen mijn aanrader voor iedereen met een baby. Door de uitklapplaten is het leuk samen kijken.

Mijn favoriete schrijfster is Enid Blyton, zij is 1 van de meest vertaalde kinderboekenschrijvers ter wereld. De Vijf kennen jullie misschien wel.

Vanavond ga ik naar een boekenmarkt, dan kom ik vast weer met iets thuis. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

De vijf was absoluut een van mij grootste favorieten. Ik zou zelfs willen zeggen dat de vijf mij, samen met verhalen over de ridders van de ronde tafel, hebben aangezet tot mijn idee om zoveel mogelijk goed te doen in de wereld. Uiteraard heeft dat mij ertoe aangezet om eens te gaan kijken wat goed nu eigenlijk is.

Veel leesplezier
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

De Vijf heb ik ook compleet liggen. Ieder boek minimaal drie keer gelezen.

De laatste paar jaar is mijn favoriete auteur Tom Clancy en de laatste aankoop heb ik vanmiddag gehaald: 'Vuurzee' uit de OP centre serie.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Moet bekennen dat dat het 'Leerboek de Oude Geschiedenis' is.
Gedrukt in 1921, was te koop voor fl.3,90.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Dan ligt het al een tijdje op je nachtkastje!
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Wat zijn je nieuwste aankopen? Claes, Ernest, Jeroom en Benzamien

Welk boek ligt er op dit moment op je nachtkastje? White, Roger, The Everly Brothers: Walk Right back en

Wie is je favoriete schrijver? Ernest Claes, zonder twijfel. Willem Elsschot komt op een mooie tweede plaats

Wat is je favoriete boek? Leuven, O dagen Schone dagen!, van......Ernest Claes

Tips? Zie bovenstaande :)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Auke schreef:Dan ligt het al een tijdje op je nachtkastje!
Nee hoor, sinds kort, want het komt van de zolder van mijn opa af :P
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Nietsche is de kast weer in gegaan en nu heb ik Aristoteles bij me. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik nog helemaal geen een boek heb gelezen van de genomineerden van de AKO literatuurprijs :$

De helaasheid der dingen word binnenkort wel een nieuwe voor onderweg!
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Marisha Pessl - Calamiteitenleer voor gevorderden

Aanrader!
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Pas gekocht en gelezen: "Nietzsches tranen" van Irvin D Yalom

" 'Nietzsches tranen' speelt zich af in Wenen aan het eind van de 19e eeuw. Lou Salomé bezoekt de beroemde lijfarts Dr. Josef Breuer, om hem over te halen haar vroegere minnaar Friedrich Nietszche te behandelen voor zijn wanhoop. Nietszche mag echter niets weten van haar inbreng. Breuer stemt toe, maar Nietzsche blijkt helemaal niet van plan zich over persoonlijke zaken uit te spreken tegen de dokter. Breuer verzint een list: hij zal Nietzsche een maand lang behandelen voor zijn migraine en in ruil daarvoor moet Nietschze als een psychotherapeut avant la lettre Breuer genezen van diens eigen wanhoop, want ook Breuer is ten prooi gevallen aan een gevaarlijke vrouw. Breuer hoopt op deze manier ook uit Nietzsche persoonlijke ontboezemingen los te peuteren.

Uiteraard verloopt het plan niet zoals hij dat voorzien had: Nietzsche laat zich minder makkelijk kennen dan Breuer had gehoopt en het is Breuer zelf die in de ban raakt van het associatieve ‘schoorsteenvegen’: het zonder remmingen praten over problemen, de oorzaken en de betekenis ervan."


Verder hou ik van boeken van Chaim Potok, Boudewijn Buch, Sylvia Plath, Tova Mirvis, Pearl Abraham, Arnon Grunberg, Harry Mulisch (de ontdekking van de hemel is echt geniaal), WF Hermans, Sue Townsend (gewoon top humor dat), Octave Mirbeau (al is de Torture garden wat aan de saaie kant naar mijn mening) en Midas Dekkers (heerlijk, leest lekker weg en is grappig) en ja, Anne Rice vind ik ook leuk :-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tsja, ik vermoed dat Nietsche een niet zo makkelijk te kraken nootje is geweest. Sowieso is zijn geestesoog vele malen scherper dan dat van de meesten van ons. Ik denk ook dat de psycholoog in kwestie erg veel aan Nietsche gehad zal hebben. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Jawel hoor ;-)
Lees het boek maar (het is fictie btw maar erg erg interesaant om te lezen)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie