Aanklacht wegens verbranden Dagboek van Anne Frank

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Aanklacht wegens verbranden Dagboek van Anne Frank

Bericht door Eric »

MAAGDENBURG - Het Openbaar Ministerie in de Duitse stad Maagdenburg heeft zeven jongeren in staat van beschuldiging wegens het aanzetten tot haat. De groep had in het openbaar een exemplaar van het Dagboek van Anne Frank verbrand. De verdachten variëren in leeftijd van 23 tot 28 jaar, meldde het OM donderdag.

De boekverbranding had naar verluidt al in juni plaats. Indien schuldig bevonden, hangt de mannen een maximale straf van vijf jaar cel boven het hoofd. De aanklagers onderzoeken ook een geval waarbij drie tieners een medeleerling hadden gedwongen een bord te dragen met daarop de tekst: 'Ik ben het grootste varken van het dorp, ik ga om met joden.'
Bron: nu.nl

Het word steeds gekker :frownno:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik had een collega aan de telefoon uit Magdenburg. Heel bizar hoe dit voor die mensen is. Een voorgeschiedenis als wo2, daardoor op school doodgegooid met linkse gedachten en een schuldgevoel en dan zo'n moment mee moeten maken.

Voor de persoon die ik aan de telefoon had voelde het zoals de dagen voor de brand gevoeld moesten hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie