Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Joep »

Welkom hier :)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door panzer lehr »

Welkom. :)
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Comrade »

Welkom hier, altijd leuk, iemand uit de regio :)
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Arie verzamelaar
Lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 jul 2012, 20:05

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Arie verzamelaar »

welkom
leuk om zo een nieuwe hobby te beginnen :)



groeten Arie 8)
Als u nog US kleding of iets anders van de US heeft wat verkocht kan worden voor een niet te dure prijs !Stuur even een pb AUB
alvast bedankt!
erbicom
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2013, 20:46

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door erbicom »

Dank voor het welkom!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door johan willaert »

erbicom schreef:Door mijn zus en zwager, die met een Willys Jeep actief zijn bij KTR, ben ik me meer gaan interesseren in uniformen en fieldgear van de Amerikaanse soldaat uit de Tweede Wereldoorlog.

Langzaam aan ben ik hiervoor items aan het verzamelen.
Met de o.a. de informatie op dit forum zal het zeker lukken mijn verzameling zo compleet mogelijk te krijgen.
Iemand met smaak... :wink: Welkom!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Brandon
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2011, 17:10
Locatie: Nabij Gorinchem

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Brandon »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Brandon, ik ben 20 jaar en verzamel al bijna 2 jaar lang spullen uit de oorlog.
Opgegroeid met een liefde voor geschiedenis, dit komt grotendeels door mijn opa zijn verhalen. Hij heeft tijdens de oorlog in een jappenkamp gezeten in Nederlands-Indië en is een groot sponsor van mijn verzameling. :D
Ik ben met name geïnteresseerd in het Oostfront, na het maken van een werkstuk over Stalingrad leek mij het leuk om de klas wat originele medailles te laten zien. Het begon met twee medailles en is in de tussentijd hier en daar uitgebreid met andere voorwerpen.
Ik kwam er achter dat ik al een account had gemaakt op dit forum en zal binnenkort wat foto's van mijn verzameling plaatsen op het forum.
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Joep »

Welkom hier op het forum!
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door laurens jan »

Brandon schreef:Hallo allemaal,

Mijn naam is Brandon, ik ben 20 jaar en verzamel al bijna 2 jaar lang spullen uit de oorlog.
Opgegroeid met een liefde voor geschiedenis, dit komt grotendeels door mijn opa zijn verhalen. Hij heeft tijdens de oorlog in een jappenkamp gezeten in Nederlands-Indië en is een groot sponsor van mijn verzameling. :D
Ik ben met name geïnteresseerd in het Oostfront, na het maken van een werkstuk over Stalingrad leek mij het leuk om de klas wat originele medailles te laten zien. Het begon met twee medailles en is in de tussentijd hier en daar uitgebreid met andere voorwerpen.
Ik kwam er achter dat ik al een account had gemaakt op dit forum en zal binnenkort wat foto's van mijn verzameling plaatsen op het forum.
Klinkt als een leuk begin!
Ben benieuwd, welkom op het forum!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Erik »

erbicom schreef:Hallo,

Ik ben Erik en kom uit Hoorn.
Ik zie nu pas dit "Leden stellen zich voor" topic, terwijl ik toch al een tijdje rondneus op het forum.
Dat geldt ook voor mij: Erik, niet uit Hoorn maar van de Zuid-Veluwerand.

De meesten zullen mij onderhand wel kennen.
WO2 heeft op een aantal terreinen mijn warme belangstelling. Militair gezien ben ik het meest ge-interesseerd in de "corporals war" (optreden infanterie t/m pelotonsniveau), uitrusting en dagelijks leven van de soldaat. Om hier wat meer mee bekend te raken beoefen ik dit soort zaken ook: ik ben vrij actief in de militaire geschiedenisuitbeelding. De uitbeeldingen die ik hier in doe zijn divers: hoofdrichting is Nederlandse infanterie 1939-1940 (als sergeant-groepscommandant), daarnaast Kon. Marechaussee 1939-1940 (wachtmeester), Duitse infanterie Westfront 1914-1918 (als soldaat/Gefreite/Unteroffizier van 119 Res, Inf. Regiment, 2. Kompagnie) en Brits WO2: Ssergt GPR, WO2 KOYLI (zowel 5th als 49th ID) en een uitbeelding Home Guards zit eraan te komen (P14 is al in huis)

Wat sfeerplaatjes:

Somme, 1916, in de Unterkunft tijdens de beschietingen:
Afbeelding

Als onderofficier-wielrijders commandant Erewacht bij het monument voor gevallen wielrijders (Harskamp, paar jaar terug):
Afbeelding
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Nette foto's, erg leuk ook dat je zo divers bent qua geschiedenis uitbeelding, de meesten kiezen toch voor een ding. Denk dat dat zeker een meerwaarde heeft, aangezien je dan vanuit verschillende perspectieven je eigen personage (en groepen) kunt beoordelen.

De laatste foto is mooi gestroomlijnd haha, de neus loopt haast naadloos over in de bocht van de helm! Ik mag dat zeggen, want ik beschik over een vergelijkbaar reukorgaan! :wink:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Erik »

Kugelblitz schreef:De laatste foto is mooi gestroomlijnd haha, de neus loopt haast naadloos over in de bocht van de helm! Ik mag dat zeggen, want ik beschik over een vergelijkbaar reukorgaan! :wink:
Goed he? Ik krijg dan ook vaak de opmerking "U heeft zo'n mooi jaren-dertig hoofd!"
Lache!
:D
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
panzerboy
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 29 mar 2013, 10:48

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door panzerboy »

hallo ik ben ismo
ik kom uit hengelo gld
ik verzamel al een paar spullen uit wo2
duits en nederlands hebben de overhand
ik heb al een flinke verzameling opgebouwt
daar post ik over een paar weken wel wat foto,s van
gr ismo
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Erik schreef:
Kugelblitz schreef:De laatste foto is mooi gestroomlijnd haha, de neus loopt haast naadloos over in de bocht van de helm! Ik mag dat zeggen, want ik beschik over een vergelijkbaar reukorgaan! :wink:
Goed he? Ik krijg dan ook vaak de opmerking "U heeft zo'n mooi jaren-dertig hoofd!"
Lache!
:D
Dat heb je zeker! :lol:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
soldbuch
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2013, 16:24

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door soldbuch »

Zoals gebruikelijk is na het aanmelden op een forum, wil ik mij hier even voorstellen.

Mijn naam is Tonnie, 37 jaar en ik kom uit Siebengewald.
Ik ben al meer dan 25 jaar geinteresseerd in WW2, veel gelezen en gezien en eigenlijk pas sinds kort begonnen met het verzamelen van originele Duitse documenten uit WW2.

Dus ik hoop hier meer info te krijgen over beurzen, documenten, etc.
Plaats reactie