Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
christoph
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017, 15:32

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door christoph »

Aangenaam ,
Ik ben Christoph , 37 jaar en alleenstaande vader van een dochtertje en sinds mijn puberteit heb ik altijd al een zwak gehad gehad voor de kledij van het Duitse leger . Ben totaal geen kenner moet ik zeggen en wou sinds lang wel wat spulletjes beginnen te verzamelen , echter was mijn ex daar totaal tegen . Nu zondag per toeval in Tongeren op een paar kraampjes gebotst waar ze een paar spulletjes liggen hadden , voornamelijk medailles, een jodenster en nog wat klein spul . Wat mij aantrok was een helm van de Duitse paras ( Fallschirmjager) . Ik weet wel dat ik beter ben om eerst met iets kleins te beginnen maar die helm bijt echt in mijn been . Wil dat feitelijk al jaren . Nu ben ik van plan om mij oa een boek aan te schaffen om te leren het nep van echt te onderscheiden en ben wel geduldig daarin . Toch zou ik zo snel mogelijk die helm nog eens goed willen bekijken , dus indien jullie eventueel extra tips hebben hoor ik het graag . Vriendelijke groeten
Christoph
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Welkom op het forum
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Welkom! Let op, Fallschirmjagerhelmen kom je niet zomaar voor een prikje tegen, worden nagemaakt als de pest. Meldt je hier ook eens aan en zoek op trefwoorden, één vd beste forums:

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/index.php
christoph
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017, 15:32

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door christoph »

patrickh schreef:Welkom! Let op, Fallschirmjagerhelmen kom je niet zomaar voor een prikje tegen, worden nagemaakt als de pest. Meldt je hier ook eens aan en zoek op trefwoorden, één vd beste forums:...
Heb ik wel al door , die dat ik gezien heb was vraagprijs 175 euro en moet zeggen dat het voor die prijs hoogstwaarschijnlijk nep is .
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Welkom op het forum Christoph.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
oldschool81
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2017, 14:37

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door oldschool81 »

Hallo allen,
Mezelf zojuist ook aangemeld nav een bodemvondst.
WW2 en alles er omheen heeft me altijd wel geboeid, als kleine brak zo'n 30 jaar geleden op vakantie de bunkers rond Koudekerke bezocht met m'n broers en moeder wat waarschijnlijk toch wel indruk achter heeft gelaten en het kaarsje heeft aangestoken.
Erg fanatiek ben ik nooit geweest al heb ik er wel veel boeken gelezen, docu's en films gekeken en musea bezocht maar ben vooral altijd druk bezig geweest met andere hobby's vooral sportvissen.
Kom ik onder het vissen een bunker tegen dan ga ik toch wel altijd even kijken, maar ook bij oude vestingen en forten, er hangt toch altijd een sfeertje waar je je gedachtes flink op los kunt laten.
Vorige week een soort van bunkertoer gemaakt van Calais tot Cherbourg en heerlijk genoten van de omgeving, de natuur, musea en bunkers. Ga graag zelf op onderzoek uit , off the beaten track dus, en dan stuit je nog weleens op leuke verrassingen. In de natuur en de bunkers geslapen dus een mooie beleving van het geheel.

Op het forum zal ik ook niet heel actief zijn waarschijnlijk maar een beetje meelezen is altijd leuk, je wordt er nooit dommer van natuurlijk.

Gegroet
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Welkom heren, klinkt goed! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Welkom bij de club Oldschool81.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Bertus Bunker »

Lectori salutem !

Aangenaam kennis te maken.
Mijn interesse ligt voornamelijk bij bunkers en andere verdedigingswerken maar ook WO II in het algemeen heeft mijn interesse.

Bertus Bunker
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Welkom! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
bertwijck
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2017, 17:23
Locatie: NL

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door bertwijck »

Beste lezer,
Deze ouwe kerel stel zich voor was ondernemer met pensioen.
Had tot enkele jaren geleden een verlof via en spijtige de verkeerde afslag naar airsoft, recent na bericht op andere forums ben ik hier gekomen.
Belangstelling hoofdzaak dekoarms WO2 daarnaast wetgeving in de breedste zin.
Pas op want ik ben verrekte eigenwijs en als ik iets zeker weet of zaken heb uitgezocht dan moet je van goede huizen komen met repliek.
Specialiteit, alles wat draadloos is en help iedereen naar de juiste weg
Verbeter de wereld begin dan eerst bij je zelf
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door uniformverzamelaar »

Welkom op het forum.

Eigenwijs is zeker goed, maar let op vele personen samen kunnen meer weten dan één.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door RvL »

Eigenwijs is ook wijs. :wink:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar je kennis. Een discussie op het forum is altijd leuk.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Welkom! Gelukkig ben ik niet eigenwijs, en van discussies hou ik al helemaal niet :mrgreen:
Plaats reactie