Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

dvaupell schreef:Je hoort mij niet zeggen dat er geen problemen zijn met allochtonen, Mike, maar ik heb gewoon sterk het gevoel dat het ook wel "stoer" is om op deze manier te polariseren.

Heel veel mensen doen dat namelijk en men moet meedoen om erbij te horen.

Alleen levert het absoluut geen bijdrage aan het oplossen van de problemen die er wel degelijk zijn, maar niet zo erg als veel wordt geschetst.

Er is in Nederland een probleem in hoe we tegen onze allochtonen aankijken en er is een integratieprobleem. Ik zou echt niet weten of het zo is dat er een integratieprobleem is omdat allochtonen zo slecht worden behandeld of een probleem met allochtonen als gevolg van gebrekkige integratie.

Verder wil in nog wat nuance aanbrengen. Ja, er zijn problemen met allochtonen, en met name met jonge allochtonen, veelal van Kaapverdiaanse, Antilliaanse of Marokkaanse komaf. Maar het merendeel van de Kaapverdiaanse, Antilliaanse, Marokkaanse of jongeren van andere afkomst levert geen groter probleem dat de gemiddelde autochtone jongere.

Je kunt gewoon geen willekeurige groep afrekenen op de daden van een enkeling.
Je kunt niet stellen dat de jeugd niet deugt omdat een jongere toevallig een abri heeft gesloopt. Je kunt niet stellen dat Marokkanen niet deugen omdat een jongen met Marokkaanse ouders een dametje heeft beroofd.


Dáár gaat het me om.

Ik ga er best vanuit Mike, dat jij rare dingen meemaakt op school, zoals ik rare dingen in mijn omgeving meemaak.

Het is wel zo wat je hier zegt maar om ze nou een vrije dag te geven voor het suikerfeest? En het kan me niet schelen of wij dan een dagje vrij hebben van school of weet ik veel ja of nee. (die ene dag maakt toch niks uit) maar het gaat erom dat zij zich maar aan passen. Ik heb dit al eerder gezegt in sommige moslimlanden word het van ons ook niet geaccepteert. Nou dan vind ik dat we het hier ook maar moeten laten zoals het is.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Weet je Rik; Ik geef helemaal geen mening over het ruilen van feestdagen.

Waar het mij om ging, was dat ik allerlei (naar mijn mening) ongenuanceerde opmerkingen las in dit topic.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

dvaupell schreef:Weet je Rik; Ik geef helemaal geen mening over het ruilen van feestdagen.

Waar het mij om ging, was dat ik allerlei (naar mijn mening) ongenuanceerde opmerkingen las in dit topic.
Oke, maar ik ging er even op in, het gaat in dit topic over het ruilen van feestdagen dus daar ging ik mee verder.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Altijd die discussie over die allochtonen... Ik denk het er zijne van en niemand die dat goed kan praten door te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn. Ik ken ze al vanaf groep 3 dus ik weet echt wel hoe ze zijn... Zal er vast wel weer iemand komen met de vraag: hoe zijn ze dan? Nou dat denk je zelf maar eens ff in.. geen zin om het uit te leggen over er een discussie over aan te gaan.

alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

alex schreef:Altijd die discussie over die allochtonen... Ik denk het er zijne van en niemand die dat goed kan praten door te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn. Ik ken ze al vanaf groep 3 dus ik weet echt wel hoe ze zijn... Zal er vast wel weer iemand komen met de vraag: hoe zijn ze dan? Nou dat denk je zelf maar eens ff in.. geen zin om het uit te leggen over er een discussie over aan te gaan.

alex
Jij denkt er zo over en ik zo en iemand anders weer zo dus iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Ik ken ze ook al lang en weet ook wel hoe ze zijn maar daar ga ik me ook niet over uit laten.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Wéér gaat de discussie naar het "wij en zij" verhaal...
het gaat erom dat zij zich maar aan passen.
Op alle vlakken of maar op één vlak: het geloof?
Ik heb dit al eerder gezegt in sommige moslimlanden word het van ons ook niet geaccepteert. Nou dan vind ik dat we het hier ook maar moeten laten zoals het is.
En hoeveel van die landen hebben succes met hun systeem? :mrgreen:
Ik zie het zo: Onze rijkdom van tegenwoordig hebben we deels te danken aan onze openheid voor andere stromingen. De Islam is één zo'n stroming.
Ik heb er geen kracht meer voor
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

vincent schreef:Wéér gaat de discussie naar het "wij en zij" verhaal...
het gaat erom dat zij zich maar aan passen.
Op alle vlakken of maar op één vlak: het geloof?
Ik heb dit al eerder gezegt in sommige moslimlanden word het van ons ook niet geaccepteert. Nou dan vind ik dat we het hier ook maar moeten laten zoals het is.
En hoeveel van die landen hebben succes met hun systeem? :mrgreen:
Ik zie het zo: Onze rijkdom van tegenwoordig hebben we deels te danken aan onze openheid voor andere stromingen. De Islam is één zo'n stroming.
Onze rijkdom hebben we te danken aan de handel!
Vooral in de Gouden Eeuw, veel vloeit gewoon daaruit voort.
Rotterdam was lang de grootste haven van de wereld, daar zit ook een enorme omzet bij.

En inderderdaad, als wij daar komen, krijgen we niks hoor!
Geen uitkering, geen kerken, geen feestdagen!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat een onzinnige, ongenuanceerde, veralgemeniserende en negatief beoordelende opmerkingen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Right Okke,

maargoed we merken het wel over een jaar of 10/15 :) en dan zullen we wel zien wie er gelijk heeft
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Okke, jij ziet het van de goede kant!
Kijk, je bent zo'n 20 jaar ouder dan de meeste forumleden hier.
Jij komt de allochtonen tegen op je werk, hebben een baan, spreken goed Nederlands.

Je komt ze tegen bij andere dingen, je komt alleen de goede tegen!
Degenen die wel wat willen doen, en die wel goed Nederlands spreken.

Wij daarentegen, komen de volgende generatie tegen op school... en dat is niet leuk!
Merk je nog wel!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wouter schreef:Okke, jij ziet het van de goede kant!
Jij weet niet van welke kant ik dingen zie.
Wouter schreef:Jij komt de allochtonen tegen op je werk, hebben een baan, spreken goed Nederlands. Je komt ze tegen bij andere dingen, je komt alleen de goede tegen! Degenen die wel wat willen doen, en die wel goed Nederlands spreken. Wij daarentegen, komen de volgende generatie tegen op school... en dat is niet leuk! Merk je nog wel!
allochtonen kom ik niet tegen op mijn werk. Dé allochtoon bestaat niet, maar is een stempel dat geforceerd op een deel van de Nederlandse bevolking wordt gedrukt, zodat veel negatieve zaken aan die groep kan worden toegeschreven.
Ik zie ook wel dat veel Nederlandse jongeren moeite hebben met de samenleving en zich afzetten tegen dat wat hun kansen beperkt of hun mogelijkheden bedreigt. Daar moeten we wat mee doen. Wij als Nederlanders, met zijn allen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Maar het komt wel naar voren in je mening van welke kant je dingen ziet!

Hoe moet je ze dan noemen als je niet 'De allochtonen' mag zeggen?
'De allochtoonse bevolkingsgroep'?
Bedenk jij dan maar een pakkende naam waar we geen stempel op kunnen drukken of negatieve zaken aan kunnen toeschrijven...
Na verloop van tijd krijgt het dezelfde betekenis..

Moeite met de samenleving?
Die gasten verpesten de samenleving!
Kom maar een keer meedraaien op school... je ziet het; je wordt voor niets uitgescholden!
En als je wat terugzegt krijg je het geweldige, de Nederlandse taal verrijkende, Turke 'accent': Walla gek! ik klap jou jongen! kom maar mee gek! walla walla!
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wouter schreef:Hoe moet je ze dan noemen als je niet 'De allochtonen' mag zeggen?
'De allochtoonse bevolkingsgroep'?
Bedenk jij dan maar een pakkende naam waar we geen stempel op kunnen drukken of negatieve zaken aan kunnen toeschrijven...
Je moet 'ze' niet benoemen, want 'ze' bestaan niet. Ze bestaan als groep doordat ze in het hokje 'allochtoon' geduwd worden.
Zonder dat stempel heeft een 35-jarige fabrieksarbeider van Marokkaanse afkomst met vrouw en twee kinderen minder gemeen met jouw schoolgenoot als jij.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Komt omdat hij 35 is en in een fabriek werkt :roll:
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Inderdaad. En toch wil jij hem onder dezelfde noemer 'allochtoon' plaatsen als de schoolgenoot van jou. Daar ageer ik tegen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie