onschadelijk maken .50 munitie

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

King tiger schreef:Ze zijn niet vol het, kruit was al weg en ze zijn nu ontmijnd. Jullie dachten toch niet dat ik het zelf ging doen??
Ja, waarom deze vraag dan :roll: ?
King tiger schreef:Weet iemand soms een goed en veilige manier om .50 munitie onschadelijk te maken?
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Waarom zou je die dingen zowiezi in huis willen hebben? Alleen maar gevaarlijk met kans op een boete ofzo (geen idee wat er op staat). Geen historische waarde, niet bruikbaar als souvenir, en het is denk ik niet je bedoeling om er tof mee te doen of ze af te schieten dus...
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Loek D. schreef:
King tiger schreef:Ze zijn niet vol het, kruit was al weg en ze zijn nu ontmijnd. Jullie dachten toch niet dat ik het zelf ging doen??
Ja, waarom deze vraag dan :roll: ?
King tiger schreef:Weet iemand soms een goed en veilige manier om .50 munitie onschadelijk te maken?
Puur nieuwsgierigheid :roll:
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

OK, nevermind :)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

gamer0004 schreef:Waarom zou je die dingen zowiezi in huis willen hebben? Alleen maar gevaarlijk met kans op een boete ofzo (geen idee wat er op staat). Geen historische waarde, niet bruikbaar als souvenir, en het is denk ik niet je bedoeling om er tof mee te doen of ze af te schieten dus...
Er zijn ook nog mensen die munitie verzamelen..
Ikzelf vind munitie interessanter als uitrusting.....dusz.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Waarom geen historische waarde :S Zonder munitie was er geen oorlog zoals wij die kennen geweest. En in munitie valt ook een groot stuk techniek.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hopelijk wel onschadelijk gemaakte en/of afgeschoten munitie. Anders gaat weer de ziektekostenverzekering omhoog :lol: :lol:

779
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

johan willaert schreef:BLIJF VAN DIE RODE KOPPEN AF!!!!


De rode koppen zijn Tracer munitie en bevatten Fosfor... Deze ontbrandt bij contact met zuurstof en brandt door alles heen!
Johan, sinds wanneer zit er fosfor in tracer muitie. Een Tracer element ontbrand alleen als die een bepaalde temperatuur behaald. En die ligt boven de 600 graden als ik me niet vergis. Het zou het laden van patronen ook een beetje moeilijk maken. Je zou het kruit in de huls moeten doen in een zuurstof loze omgeving. Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk. Je zou namenlijk ook de afdichting tussen kogel en huls en slaghoed en huls dusdanig moeten maken dat er geen lucht (zuurstof) in de huls kan komen. (op zich ook niet onmogelijk maar dit gebeurd voor andere doeleinden)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja geeft die longe lui hier nog meer tips...

En munitie van 60 jaar oud is zo onstabiel als een touwbrug..

779
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Racefiets legt alleen de procedure uit hoe men die patronen moet LADEN. Hoe dat in zijn algemeenheid werkt/gebeurd.
Dus niet het ONSCHADELIJK maken ervan. :roll:
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, Racefiets zegt gewoon dat de rode koppen munitie niet gevaarlijk is...

779
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Knap dat jij dat zo uit z'n post haalt.
Hij noemt enkel feiten op;

Dat Tracer patronen bij een temp. van 600 graden ontbranden.


De rode koppen munitie? :lol: Verdiep je toch eens wat meer in de materie Bob.
Laatst gewijzigd door Polte op 12 nov 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

779 schreef:Nee, Racefiets zegt gewoon dat de rode koppen munitie niet gevaarlijk is...

779
Een patroon is ook niet gevaarlijk. Je moet er alleen geen gekke dingen mee doen. Heel simpel. Als er dingen geroepen worden die klinklare onzin zijn mag ik daar dan niet op reageren?

Er staat al genoeg onzin op het web en om nu nog meer indianen verhalen te laten ontstaan. Liever niet.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

racefiets schreef:
779 schreef:Nee, Racefiets zegt gewoon dat de rode koppen munitie niet gevaarlijk is...

779
Een patroon is ook niet gevaarlijk. Je moet er alleen geen gekke dingen mee doen. Heel simpel. Als er dingen geroepen worden die klinklare onzin zijn mag ik daar dan niet op reageren?

Er staat al genoeg onzin op het web en om nu nog meer indianen verhalen te laten ontstaan. Liever niet.
Ach je zal niet de eerste zijn die zich verminkt omdat hij een huls probeert onschadelijk te maken... Waarom denk je dat die dingen illegaal zijn in NL...

Maar het blijkt wel vaker dat de MD diggers andere meningen hebben over munitie.
779
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

A. als patronen legaal zijn op een verlof wil dus zeggen dat ze per definitie niet gevaarlijk zijn.

B. racefiets zoekt niet met een MD. Ik wel.
Dus die beredenering slaat nergens op.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Plaats reactie