SiNiStEr's aanwinsten topic (Nieuwe Update, 25-05-'08)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Mooie aanwisten!
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Weer een nette groep ijzer en lederwerk.
Zo'n vlag trekt mij persoonlijk niet zo, maar het is wel een apart gevalletje met die productiefout.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Nette aanwinsten 8) , Sander.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Dank allen voor de possitieve reacties, altijd leuk om op deze manier van jullie te horen. ;)

Even over de vlag: Deze heb ik met een doel gekocht. Ik vind dit soort items ook altijd een beetje een randgeval daar dit meer met politiek te maken heeft dan met de oorlog. Echter zal mijn doel met deze vlag jullie wel duidelijk worden als ik jullie deze foto laat zien:
Afbeelding

En over de bajonet: Zoals je al wel zegt racefiets heb ik ook het idee dat deze kleur gewoon een reactie is van het metaal op de lak of andersom. ;)
Het is in ieder geval zo wie zo wel een soort van blauwing oftewel beschermlaag voor het mes.
Ik heb begrepen dat je deze kleur k98 bajonetten wel vaker tegenkomt maar dat het wel relatief zeldzaam is(wat overigens de waarde niet zou beïnvloeden). Iets wat ik ook gehoord heb maar wat ik naar het rijk der fabelen verwijs tot het tegendeel bewezen is, is dat deze kleur vroeg-oorlogs zou zijn en dat de blauwing die deze kleur veroorzaakte enkel toen gebruikt werd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Mooie aanwinsten Sander!

Die vlag is een prachtstuk!

Vandaar zeker geen nieuwe aanwinsten op Duiven :wink:
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Michael_Wittmann schreef:Mooie aanwinsten Sander!

Die vlag is een prachtstuk!

Vandaar zeker geen nieuwe aanwinsten op Duiven :wink:
Thnx! :)
Tja, enkel de bajonet is echt nieuw. De rest lag al wel een tijdje maar had ik gewoon nog niet geshowed hier. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Mooie aanwinsten mate!
Wat lees ik nu, ben je in de stad aan het studeren?
Ik woon 10 min met de trein van A'dam ;)

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Tiger stripe camo dateerd uit de Vietnam periode? Denk dat die strepen op je mes er misschien hooguit een beetje op lijken oid ;)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Rene: Thnx mate, en studeer tegenwoordig inderdaad in Amsterdam. Zal je er even een PB over sturen. :)

@Sbas: Ja, bedoel inderdaad dat ze er heel erg op lijken. Eigenlijk is het gewoon een soort van tijger streep patroon op de schede. Een zeer vroege variant dus. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Onverwacht heb toch nog even een update voor jullie. Deze is onverwacht omdat ik onderstaand jasje via een ruil van wat los spul verkregen heb en eigenlijk weer van plan was het jasje te verkopen daar het niet in mijn verzamel gebied past. Ik vind hem echter eigenlijk wel zo mooi dat ik erover twijfel of ik hem nog wel zal verkopen. Ik ben me dus nog even aan het bedenken wat ik ermee ga doen.

Het betreft hier namelijk een WH parade jasje van een Obergefreiter. Het jasje heeft wel wat mot op de rug en de kraageppauletten zijn vermoedelijk herplaatst(aan de achterkant van de kraag zijn de stiksels zichtbaar) net als de knopen maar dit lijkt allemaal oorlogs gebeurd te zijn. De rest zit allemaal origineel vernaaid op het jasje(binnenkant jas niks geen stiksels te zien).
Ook zitten er nog 4 lusjes voor orden op het jasje. Vermoedelijk 2 voor een Infantry Sturm Abseichen en de andere 2 voor een EK1.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

zozo, wat een degelijke aanwinst!!

Ik weet niet wat je er tegen geruild hebt maar het jasje ziet er goed uit, goede deal lijkt me!

I like it Sander!

Enne als je niet weet wat je er mee moet....
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooie jas sander!
Ik ben ook wel benieuwd waar je het tegen geruild hebt :wink:
Never Back Down
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

michiel01 schreef:zozo, wat een degelijke aanwinst!!

Ik weet niet wat je er tegen geruild hebt maar het jasje ziet er goed uit, goede deal lijkt me!

I like it Sander!

Enne als je niet weet wat je er mee moet....
jeroen wo2 schreef:Mooie jas sander!
Ik ben ook wel benieuwd waar je het tegen geruild hebt :wink:
Thnx beide. :)
Heb er zelf ook niks aan kunnen ontdekken wat niet goed zou zijn en het komt van een vrij betrouwbaar persoon.
Heb het geruild tegen een stapel Duitse foto's(waarde rond de 70 a 80 EUR.), een object dat ik van hem gekocht had maar niet goed bleek te zijn(kreeg ik dus m'n geld voor terug - 120 EUR.), een set kar98 munitie tasjes en een LW koppel met slot dat ik over had.
Al met al denk ik dat ik dus wel een leuke deal heb gesloten. Weet eigenlijk niet wat deze jasjes tegenwoordig op moeten brengen maar gezien de marktwaarde van de meeste Duitse uniformstukken tegenwoordig zal dat wel goedzitten.

Zit met name te twijfelen over verkoop omdat ik 1 december in Duiven een prachtig Duits LW uniformstuk ophaal en ik dat uniform eigenlijk compleet wil maken. Daarvoor zou het geld van een evt. verkoop van dit jasje natuurlijk uitermate goed van pas komen. Vandaar... ;)

Hoop er z.s.m. uit te zijn wat ik ermee wil en mocht het verkoop worden dan zal ik het je wel even laten weten Michiel. :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooie aanwinsten heb je de laatste tijd gekocht! Zeer netjes Sander!
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik wil je pret niet drukken maar mij lijkt die borstadelaar ook niet origineel gemonteerd. Zie de stiksels aan de linker kant van je adelaar.

En dan nog een vraag: Is dit een oud model waffenrock ofzo? Want ik mis wat zaken op de onderkant vd mouw?

Sebas
Gesloten