Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Het leek mij wel wat om een centraal topic te openen met 'opmerkelijke' items op eBay, Marktplaats en dergelijk sites (als de mods dit goed vinden natuurlijk). Zo af en toe kom je nog wel eens iets tegen wat gewoonweg absurd is. Duidelijke fakes die als origineel worden verkocht, items die als 'zeldzaam' of 'spectaculair' worden voorgedaan terwijl ze dat absoluut niet zijn of items die gewoon niet kloppen. Post ze hier en waarschuw je mede-verzamelaars!

(Plaats bij voorkeur ook een afbeelding van het item, zodat het topic nog te volgen is nadat het item van de veilingsite af is.)



Hier de eerste, een 'russische medaille/onderscheiding' (een Jubileumsmedaille voor twintig jaar Overwinning in de Grote Patriottische Oorlog van 1941-1945) met een verkeerd lint. Het lint hoort rood-groen-zwart-groen te zijn. Zelfs als het het goede lint zou zijn, zou de medaille in deze staat niet meer dan een euro waard zijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Auke op 17 apr 2007, 21:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

En dan bied dus een forum member 5 euro :lol: haha
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

US 29th M1 Helmet

Lekker geverft, net echt!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Staat toch duidelijk in de advertentie de insignia na oorlogs is aangebracht....

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Staat toch duidelijk in de advertentie de insignia na oorlogs is aangebracht....

779
Ik zag het, maar ik vond de manier waarop ze deze helm eigenlijk verknoeid hebben met een goedkope tekening erop nogal stuitend. Het was gewoon een mooie goede helm. Dit goedkope plaatje doet niets extra's aan de prijs! En dat is nu juist het domme..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Dodo schreef:
779 schreef:Staat toch duidelijk in de advertentie de insignia na oorlogs is aangebracht....

779
Ik zag het, maar ik vond de manier waarop ze deze helm eigenlijk verknoeid hebben met een goedkope tekening erop nogal stuitend. Het was gewoon een mooie goede helm. Dit goedkope plaatje doet niets extra's aan de prijs! En dat is nu juist het domme..
Volgens mij is hij re-corked. Als de helm dan toch kaal is, kan je hem beter zo maken voor een re-enactor. Misschien is de helm wel gered van de vuilstort, wie weet.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik heb er ook 1:

Winterslacht im osten medaille.
Volgens de verkoper Zeer zeldzaam, :roll:

Afbeelding
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Eric schreef:
Dodo schreef:
779 schreef:Staat toch duidelijk in de advertentie de insignia na oorlogs is aangebracht....

779
Ik zag het, maar ik vond de manier waarop ze deze helm eigenlijk verknoeid hebben met een goedkope tekening erop nogal stuitend. Het was gewoon een mooie goede helm. Dit goedkope plaatje doet niets extra's aan de prijs! En dat is nu juist het domme..
Volgens mij is hij re-corked. Als de helm dan toch kaal is, kan je hem beter zo maken voor een re-enactor. Misschien is de helm wel gered van de vuilstort, wie weet.
Inderdaad: wie weet... Ik heb ook de indruk dat het recorked is, wat op zich een mooi potje maakt voor de re-enacter. Wat de verkoper beweerd over het feit dat het een Schlueter is is echter wel waar: er zijn erg weinig shells door Schlueter gemaakt echter omdat het herschilderd en opnieuw van kurk is voorzien zal het de waarde niet doen stijgen. Was de shell mint en 100% origineel geweest dan is het een ander verhaal.... Minte Schlueters zijn erg zeldzaam... zeker orgineel voorzien van een decal!
Overigens is ook de liner refurbished, er is dus weinig authentiek aan de helm. Mooi voor de re-enacter, minder voor de verzamelaar.
Daar is 'ie weer!
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

pionier schreef:En dan bied dus een forum member 5 euro :lol: haha
:P
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Wie wil dit nu niet hebben?
Omaha Beach zand
Voor slechts 117,09 euro ! Wordt om een of andere vreemde reden al maanden achtereen aangeboden. :bonk:

Ik heb ook voor een schappelijk prijsje een hele serie Market-Garden zand Van Eindhoven tot en met Arnhem.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een pagina als plaatje kan kopieeren?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Prt Scr button op je toetsenbord naast de F12

779
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

779 schreef:Prt Scr button op je toetsenbord naast de F12

779
en dan plakken in paint of Photoshop, opslaan als jpeg, uploaden in Imageshack.
For King & Country
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

leieboordbewoner schreef:
779 schreef:Prt Scr button op je toetsenbord naast de F12

779
en dan plakken in paint of Photoshop, opslaan als jpeg, uploaden in Imageshack.
Beiden bedankt. :)
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Ook een leuke, een Russian Decoration Medal 1945 1985 (Jubileumsmedaille voor veertig jaar Overwinning in de Grote Patriottische Oorlog van 1941-1945) zonder lint. De medaille is in slechte staat en niet compleet! Zelfs voor een mint compleet exemplaar zou je niet meer dan 4-6 euro hoeven te betalen, en deze persoon vraagt ruim 13 euro!

Afbeelding

Edit: Hetzelfde geld allemaal voor deze Russian Joseth Stalin Meddallion Victory Medal (Medaille voor de Overwinning op Japan).

Afbeelding





Nog één, naoorlogs, maar toch wel leuk om even te posten:

Een pet van een Maarschalk van de Sovjet-Unie. 99% van de aangeboden maarschalkspetten is nep of niet correct. Deze pet heeft een goud-witte officierskokarde terwijl dit een geheel gouden moet zijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Auke op 19 nov 2006, 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Jubileumsmedaille voor 30 jaar Sovjetleger en -marine met verkeerd lint. Dit lint is van de Medaille voor de Veteraan van de Arbeid.

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie