Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Tja... :?
Wat voor vloeistof er precies in de ampul zit is vanaf de foto's niet te beoordelen. De vinder en verkoper houdt het in ieder geval op een ampul morfine.
Dit behoeft het natuurlijk niet te zijn maar slim is het niet om je vermoeden in je advertentie te uiten. Immers morfine wordt gerekend tot de harddrugs en het is bij de Nederlandse wet verboden om het zonder toestemming te bezitten of er in te handelen. Zie; http://www.wetrecht.nl/drugsbezit-en-drugshandel/ . Wat het ook is, niet aan te raden om het te kopen.
Bijlagen
Schermafbeelding-LR.jpg
$_84.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Ik ken die dingen wel, inderdaad is het zeer waarschijnlijk morphine. Weinig slim inderdaad om dat even te vermelden.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Joost001
Lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 feb 2008, 22:10
Locatie: midden-Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Joost001 »

Ik maak zo nu en dan wel eens een screenshot als ik wat tegenkom... :lol:
Screenshot Marktplaats 3.png
Screenshot Marktplaats 2.png
Screenshot Marktplaats.png
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Haplo »

Heerlijk die creatieve geest van sommige mensen.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Dat koppelslot wil ik wel :P
altijd opzoek naar FLAK items
13 infbat lumbl
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2015, 04:24

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door 13 infbat lumbl »

Oplichter actief voor de zoveelste keer op m plaats, aanbieder Ben, bied voor de zoveelste keer een Kriegsmarine kijker te koop aan, carl zeis tdf 7x50 ,als er betaald moet worden vraagt hij om snel te betalen met PayPal
Ga hier niet op in dit is een bedrieger!!!WW2 Carl Zeiss T DF 7x50 N
N.o.t.k.
http://link.marktplaats.nl/m1004427070

Marcel
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

Die is goed die koppelslot haha
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ike75 »

Wat is marktplaats een lachertje. Ik heb een ban gehad omdat ik nsb en Duitse items verkocht. Deze waren in strijd met hun regels. Haha een goeie. Er zitten gewoon een aantal Kneuzen op marktplaats die het leuk vinden om een ander aan te brengen en te jennen omdat ze voor hun zakgeld bieding niet het item krijgen.

Ik schrijf dit omdat de figuren meelezen wat hier op het forum geschreven worden of ze zijn lid van het forum. Ik word niet koud of warm van deze figuren. Ze doen maar lekker anoniem en sturen scheld mailtjes. Ik heb al meerdere verzamelaars gesproken daarover. Het blijkt steeds meer voor te komen.

Of te wel wil het of kun je het niet betalen ga dan je frustraties,maar ergens anders uiten en zoek een andere hobby wat geen geld kost. Amen _/-\o_
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door martinus »

Mijn advertenties zijn ook diverse malen er af gehaald, soms neem ik de moeite om mp te contacteren. Ze antwoorden wel netjes overigens. Pas weer een artikel eraf gegooid zonder dat er maar ook 1 reden voor was. Gewoon er weer op knallen, en hopen dat ze er wat langer op blijven. Dat gedoe zul je met de site militaria-verkoop.nl niet hebben, echter denk ik dat mp nog steeds de grootste markt heeft.
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Marktplaats is gewoon triest, tijdje terug bood ik een bord aan met daarop een man te paard die een Duitse vlag vertrapt. Ik had deze netjes afgedekt, na 5 minuten verwijderd.
Daarna had ik de delen gefotografeerd waar het hakenkruis niet op staat en weer een nieuwe advertentie gemaakt, na 5 minuten weer verwijderd. Dus ik dacht nou prima ik wacht een uurtje maar ook na 3 uur werd hij gelijk verwijderd gewoon iemand die niks te doen heeft en dus maar jou gaat vervelen. Diep triest.
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Wie denkt ge dat zich daarmee bezig zal houden ?

Ik noem geen naam, maar hij is meer dan bekend en besproken op dit forum.

Verstaanders hebben niet veel nodig vermoed ik.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Opgeheven account 5919

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Persoonlijk ben ik wel voor een soort van verkoop/koop site van strikt WO2 items in een jasje zoals WAF. Gewoon de boel dichtgooien zodat je je eerst moet whitelisten. Maar dat is mijn mening. Ook ik vind het erg jammer dat je op Marktplaats qua WO2 haast niets meer kan kopen/verkopen, zonder dat het inderdaad meteen weer word verwijderd.
Ggotcha
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jun 2015, 09:21

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Ggotcha »

martinus schreef:Dat gedoe zul je met de site militaria-verkoop.nl niet hebben
Tja, als die site nu eens fatsoenlijk te doorlopen was, zou het misschien wat kunnen worden. Er is niet eens onderscheid tussen Duits/US in de categorieen; om maar een klein voorbeeld te noemen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

ike75 schreef:Wat is marktplaats een lachertje. Ik heb een ban gehad omdat ik nsb en Duitse items verkocht. Deze waren in strijd met hun regels.
Wat houdt deze Marktplaats ban precies in voor jou? Betekent dit dat je ook je oude eettafel uit de woonkamer niet meer via Marktplaats mag verkopen?

Helaas constateer ik ook dat de kopers en aanbieders op Marktplaats zijn verandert vergeleken met pakweg 10 jaar geleden. Zo'n 10 jaar geleden heb ik voor een bevriende verzamelaar (die geen computer had) een groot deel van z'n verzameling verkocht via Marktplaats. Ik had toen geen enkele spookbieder, wanbetaler of wat dan ook. Alle verkopen zijn toen netjes afgehandeld.
Onlangs heb ik het restant van z'n verzameling verkocht. Deels ook weer via Marktplaats. Het is mij toen wel opgevallen dat de online "potentiële kopers" vervelender zijn geworden. Men zeurt bijvoorbeeld snel over de verzendkosten. Ik heb het meegemaakt dat iemand het logisch vond dat ik die moest betalen. Iets wat ik belachelijk vond. Toegeven, ik vind deze ook duur maar ik ben bol.com niet die het op een akkoordje met post.nl kan gooien. Ophalen was ook geen optie voor hem ondanks dat hij redelijk bij mij in de buurt woonde. De koop met hem is dan ook niet door gegaan.
Maar goed, Marktplaats is nog steeds de populairste 2e hands verkoopsite van Nederland en de groepen "Militaria algemeen" en "Militaria WO2" zijn nog steeds gratis. Iets wat wij Hollanders niet onbelangrijk vinden. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
ike75
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 mei 2012, 23:13

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ike75 »

Gewoon voor alles. De ban is wel opgeheven. Ik had gevraagd waarom. En dat ze mij dat even konden uitleggen. Dit konden ze gedeeltelijke.
Vandaag heb ik ook om verheldering gevraagd vanwege meerdere verwijderingen. En daarbij een foto gemaild van een boekje wat eraf gehaald was. En gevraagd wat daaraan zo verwerpelijk was. Boekje stad en land. Stond alleen een paar mensen op die hooi binnen halen met een hooikar.
Antwoord konden ze niet verwezen weer naar de gebruikers regels. Of te wel er is gewoon weer een kneus bezig. Die hier meeleest of lid is. Gelijk na mijn bericht hier begon het weer. En kreeg ik weer mailtjes binnen. Wel goed voor de lachspieren.
Plaats reactie