Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik vind deze verkoper niet zo betrouwbaar... heb al eerder zaken met hem proberen te doen, maar toch maar van afgezien...
Hij is ook al 2 keer van naam veranderd en 3 keer van woonplaats.. maarja, ik ga gewoon uit van mijn eigen ervaring, dus ik weet wat anderen van hem vinden..dit is in ieder geval mijn indruk over hem.. :|
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Stuitende spellingsfout: onderschijdingen. Wat zou deze man denken van onderscheidingen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Bajonet

Bericht door asjemenou »

Wouter schreef:
asjemenou schreef:
dennisb schreef:OM*G, moet je nagaan hoe hoog er op wordt geboden! :shock: :?
Er zit natuurlijk altijd een bepaalde tactiek achter dit soort biedingen. Als je de hoogste bieder bent dan heb je ook de eerste gelegenheid om het bajonet te bekijken en eventueel te kopen. Tenminste bij dit soort hoge bedragen is het wel raadzaam om het object bij de verkoper op te halen. Mocht de gravering dus origineel blijken dan denk ik dat je voor 200 Euro geen slechte koop doet. Blijkt het bajonet met de gravering niet te zijn wat je ervan verwacht dan hou je tenminste nog het geld in je zak maar ben je wel de eerste geweest die het bajonet heeft mogen bekijken.
Ik ben geen Duitsland verzamelaar maar ik vind dit soort rijkelijk gegraveerde objecten vaak erg bedenkelijk. SS Runen doen het altijd goed natuurlijk. Ik vind de graveringen op het lemmet nogal overdreven en in te goede staat. Zeker als je het vergelijkt met de staat van de greep. Ik neem aan dat de tand des tijds van toepassing is op het gehele bajonet en niet alleen op de greep.
Even ter verduidelijking, in de jaren '70 kon je voor ongeveer 5 pond aan een mooie K98 bajonet komen, het aanbod was enorm en de vraag laag.
Toen waren er een aantal slimme mensen die er allerlei spannende dingen op gingen zetten, vooral de SS en het Afrikakorps waren erg populair.
Bajonetten met dit soort etsen zijn ALTIJD na-oorlogs aangebracht, aangezien het in het Duitse leger ook ten strengste verboden was je bajonet te 'pimpen', de enige geetste wapens zijn de SS en SA dolken.
Af en toe een HJ dolk.

Soms zijn de etsen wel oprecht aangebracht, voor veteranen als herinnering.. 'Zur erinnerung an meine Dienstzeit in das ...... '

Hoop het even te hebben verduidelijkt! :P
Bedankt voor de uitleg in ieder geval.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Afbeelding
Wehrmacht splinter camo tentstok/haring hoesje 1942
Interessant hoe men deze Zwitserse hoesjes halsstarrig blijft aanbieden als zijnde Duits. De Wehrmacht heeft deze - de fabrieksmatige zakjes - alleen gehad in verschillende tinten grijs.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

haepers22 schreef:wat denken jullie hier van:
http://cgi.benl.ebay.be/Plan-ss-du-fort ... dZViewItem

Een "origineel plan van fort breendonk" van de SS, in het frans en in 1947

Dat lijkt me toch wel een beetje verdacht of niet :?
Buiten dat er staat dat het een ss plan is vind ik weinig verdachts aan het plan. Echt lonend is het niet om een plan uit 1947 te vervalsen. Kan interessant zijn om te zien hoe de expositieruimtes zijn geevolueerd sinds de oprichting van het Nationaal Gedenkteken tot nu.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Justin schreef:
Ik vind deze verkoper niet zo betrouwbaar... heb al eerder zaken met hem proberen te doen, maar toch maar van afgezien...
Hij is ook al 2 keer van naam veranderd en 3 keer van woonplaats.. maarja, ik ga gewoon uit van mijn eigen ervaring, dus ik weet wat anderen van hem vinden..dit is in ieder geval mijn indruk over hem.. :|
Of hij nou wel of niet betrouwbaar is laat ik in het midden.
Het feit is dat er nu iemand is die 300 euro bied voor een originele bajonet die totaal is verpest door het etswerk wat er op zit.
Al die ets rommel is er naoorlogs opgezet om zo veel mogelijk geld proberen te verdienen.
Lukt met deze bajo al vrij goed.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Wat flauw, ik zou best een bajonet willen kopen, maar hij verkoopt ze alleen in een keer :( 106 x ong. 45 euro = 4770 euro, dat is niet niks...
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Auke J. schreef:Wat flauw, ik zou best een bajonet willen kopen, maar hij verkoopt ze alleen in een keer :( 106 x ong. 45 euro = 4770 euro, dat is niet niks...
Dan hoef je wel maar 1x verzendkosten te betalen (wordt wel een groot pakketje dan) :P :bonk:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Bij die 106 bajo's staat dat ze zijn gereserveerd! :shock:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Voor Arjen van 50.euro dat zal toch niet!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

verwacht ook niet dat je het wint :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Jammer... Weer 106 bajo's voor waarschijnlijk meerdere jaren in een collectie opgeborgen:( Maar ja, het leven is hard ;)
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

wie is die arjen hier dan ?

LOL, hij moet er niet vanuit gaan dat hij winnen zal.. :P
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

jeroen wo2 schreef:http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... 1&p=1&fta=

Het zijn precies 106 Bayonetten. :P
Jeroen en ook alle anderen maak net als Peter heeft gedaan naast de link ook een screenshot van de pagina als je een link van marktplaats plaatst. Nu ook is de advertentie alweer verwijderd. Ik heb hem vanmiddag nog net kunnen bekijken maar voor alle anderen die het nu pas zien is het onduidelijk waar het nu precies over gaat. Het is maar een tip, maar dan wel een hele goede. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie