Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

_Arthur schreef:
Janssen schreef:
Erik schreef:Hahahahahahahahaha! Die is goed! Bieden van 1000,00 EU! Jaha! Natúurlijk! Twee tientjes op de rommelmarkt!
En volgens mij (weet dat niet zeker) is dit bord in de jaren '70-'80 opnieuw geproduceerd...
Precies Erik, ik kon mijn lach ook niet inhouden toen ik de advertentie zag ;-) . Ik heb zo'n wandbord ook een keer op marktplaats gekocht voor rond de 5 euro . Als ik de markeringen van mijn bord moet geloven zou ik een originele moeten hebben. Altijd wel leuk om zo'n wandbord te hebben. Ik heb ook een 'ingekleurde' versie van dit wandbord. Ook een keer voor pakweg een tientje gekocht en persoonlijk ook het mooiste KMar wandbord tot nu toe ;-)
Mooi bord uit 1839! :mrgreen:

Waren ze toen al zo zeker dat ze in 1939 nog zouden bestaan ?..
beetje met de voeten op de grond blijven.

Het bord kan hoogstens uit 1939 dateren.

Nu iedereen mag vragen wat hij wil het zijn de kopers die het zouden moeten geven !!
Ik zie nog liever zulke advertenties, dan advertenties die zaken willen verkopen voor origineel en dat het kleinste kind kan zien dat het namaak is,
of van die re-enactment spullen die ze voor echt willen laten doorgaan.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
_Arthur

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door _Arthur »

uniformverzamelaar schreef:
Waren ze toen al zo zeker dat ze in 1939 nog zouden bestaan ?..
beetje met de voeten op de grond blijven.

Het bord kan hoogstens uit 1939 dateren.
Nee echt? Dat meeeeeeeeeen je niet :D
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Janssen »

Lucky me, ik mag 'm voor € 1250 hebben ;-)

"hoi,
het is wel gedateerd,dat is society - ceramique maastricht,holland, 31/2,dit staat in het bord gegraveerd,
getaxeerd is ie niet.
Voor 1250 mag ie weg,

gr Eef."
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Frank! Vuile bofferd! Mijn wou-ie niet minder dan 3000 laten betalen! Nog een koopje als je het mij vraagt!

(Dokter, mijn bordje is leeg, mag ik terug naar de dagzaal? Dank u... :bonk: )
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Opgeheven account 5919

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Kijk nou, mooie G43 op MP. Deze zijn voor zover ik weet semi-automatisch en zijn dus net als de M1 Garand, verboden. Zie nu PERSOONLIJK hoeveel ik dit wapen op een SKS vindt lijken, PERSOONLIJK dan.
http://link.marktplaats.nl/m809665692

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 5919 op 16 mei 2014, 16:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door racefiets »

Sorrie hoor maar lijkt in de verste verte niet op een SKS. De SKS is in de basis voort gekomen uit de PTRS-41.
Opgeheven account 5919

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Opgeheven account 5919 »

Bedankt voor je commentaar, Racefiets. Heb de post even aangepast. Da's dan jouw mening tegen de mijne, persoonlijk zou ik vanuit 'de verste verte' wel even 2 keer moeten kijken om deze twee wapens uit elkaar te houden, maar dat vindt ik zelf. :) :bonk:
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door racefiets »

je hoeft voor mij geen plaatjes te zoeken om het uiterlijk te laten zien. Die ken ik echt wel. Als je enkel en alleen kijkt naar het uiterlijk dan is het te begrijpen. Zet je ze naast elkaar dan wordt het ineens een ander verhaal. Technisch is het een compleet verschillend wapen. Het enigste wat ietwat overeen komt is de gasaftap met overbrenging naar de grendel. Die van de G43 is gejat van de SVT40 en die van de SKS is een eigen ontwerp waar ongetwijfeld het idee van de Tokarev heeft mee gespeeld bij het ontwerp. Je kan ook zien waar Kalashnikov het idee vandaan heeft voor de uitvoering van de gasbuis en de vergrendeling daarvan.
Opgeheven account 5919

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Opgeheven account 5919 »

racefiets schreef:je hoeft voor mij geen plaatjes te zoeken om het uiterlijk te laten zien. Die ken ik echt wel. Als je enkel en alleen kijkt naar het uiterlijk dan is het te begrijpen. Zet je ze naast elkaar dan wordt het ineens een ander verhaal. Technisch is het een compleet verschillend wapen. Het enigste wat ietwat overeen komt is de gasaftap met overbrenging naar de grendel. Die van de G43 is gejat van de SVT40 en die van de SKS is een eigen ontwerp waar ongetwijfeld het idee van de Tokarev heeft mee gespeeld bij het ontwerp. Je kan ook zien waar Kalashnikov het idee vandaan heeft voor de uitvoering van de gasbuis en de vergrendeling daarvan.
Oh, maar het ging er mij bij verre van om het technische gebeuren aan het wapen. Ik gaf aan dat ik hem er inderdaad, qua uiterlijk vrij op vind lijken. Als je er met je neus boven op staat zie je inderdaad dat het een ander wapen is, maar ik vond de vorm er wel wat van weg hebben. T'was ook meer om mijn eigen mening te visualiseren voor diegene, die de SKS toevallig niet kennen. :wink:
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door hajos »

Ik heb de verkoper gemaild. Deze was niet bewust dat het in Nederland niet toegestaan was. De verkoper woont in het buitenland.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door John8 »

hajos schreef:Ik heb de verkoper gemaild. Deze was niet bewust dat het in Nederland niet toegestaan was. De verkoper woont in het buitenland.
Zijn er nog landen in Europa (buiten Nederland) waar je zo'n exemplaar niet mag hebben? Het is inderdaad wat moeilijk om te weten wat waar wel en niet mag.
Marktplaats blijft natuurlijk een goede site om te kopen/verkopen voor ons belgen, vroeger was dat 2dehands.be maar daar mag je tegenwoordig niets meer van Duitse wo2 militaria meer op verkopen, zelfs geen helm of dergelijk en zeker geen bajonet :?
Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom veel Belgen hun spullen aanbieden op MP.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Der Blitz »

John8 schreef:
hajos schreef:Ik heb de verkoper gemaild. Deze was niet bewust dat het in Nederland niet toegestaan was. De verkoper woont in het buitenland.
Zijn er nog landen in Europa (buiten Nederland) waar je zo'n exemplaar niet mag hebben? Het is inderdaad wat moeilijk om te weten wat waar wel en niet mag.
Marktplaats blijft natuurlijk een goede site om te kopen/verkopen voor ons belgen, vroeger was dat 2dehands.be maar daar mag je tegenwoordig niets meer van Duitse wo2 militaria meer op verkopen, zelfs geen helm of dergelijk en zeker geen bajonet :?
Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom veel Belgen hun spullen aanbieden op MP.
Net even gespeurd en 2dehands.be staat er nochtans vol van, duitse helmen, duitse bajonetten, etc. ;)

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door John8 »

Jups dat klopt, op de eerste pagina's staat het vol, maar dan worden die telkens door de beheerders verwijderd

Alles die met wapens te maken heeft wordt nu verwijderd (dus ook bajonet) en alles die Duits is wordt ook verwijderd...
Nuja soms is het in momenten dat ze daar een beetje debiel zijn en dan een week later mag het gewoon weer, hun regels zijn niet echt duidelijk en de (tijdelijke) moderators zijn soms overenthousiast .

Het zal wel opgevallen zijn dat op marktplaats een hoop meer Belgen verkopen dan een goed jaar geleden, dat heeft een reden hoor ;)
Gebruikersavatar
Bas ww2
Lid
Berichten: 1600
Lid geworden op: 14 nov 2011, 16:14
Locatie: Den Haag/leidschendam

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bas ww2 »

Opgelet! Koop via ebay.de niks van: lilalila25 spullen worden na betaling niet verzonden en naar mijn geld kan ik dus fluiten! Pas dus op!
altijd opzoek naar FLAK items
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Bas,

Heb dit ook eens meegemaakt met een Duitser en heb toen op internet gezocht naar het plaatselijke politie bureau en via email, met de nodige bewijzen (kopie van de advertentie, kopie van mijn betaling, had wel gevraagd om de zaken aangetekend te laten verzenden.. dus mocht hij gaan vertellen dat de zaken waren verstuurd moest hij het bewijzen, erbij) een klacht ingediend en tevens ook een klacht bij ebay ingediend. Later deze klacht wel laten vallen als het zaakje was opgelost.
En een kleine 18 dagen later had ik het zaakje in mijn bus

Dus dit kan je altijd eens proberen, helpt het niet dan zal het U ook zeker geen schade toebreng

succes
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie