Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Waffenambt:
Een Repro K98 bayonet, word als echt aangeboden. Bij de pijltjes is het op dit exemplaar rond. Op de originele zijn die hoeken altijd precies 90 graden. Kijk maar na. Ook zie je dat de houtjes daardoor niet passen.
Wordt ook als WW1 aangeboden. Dit is een model S84/98nA waarvan waarschijnlijk de houtjes ooit vervangen werden. Dat noem ik niet ‘repro’.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Shifty schreef:
Auke J. schreef:Ze gaan k98 bajonetten toch niet ook al vervalsen he!? Wordt het dan zo erg?? Dat andere modellen voor k98 bajo's worden aangeboden is gewoon de wil om er meer voor te vangen, maar dat ze ze gaan namaken :S Dat is niet leuk meer!!
Wake up .. alles wordt nagemaakt !
Wil jij mij vertellen dat er ergens op de wereld een bedrijf is dat k98 bajonetten van metaal namaakt om als echt te verkopen? Ik heb nog nooit k98 bajonetten gezien die helmaal nieuw waren, natuurlijk wel met nieuwe handgrepen maar volledig replica? Iemand daar een site van?
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Auke J. schreef:
Shifty schreef:
Auke J. schreef:Ze gaan k98 bajonetten toch niet ook al vervalsen he!? Wordt het dan zo erg?? Dat andere modellen voor k98 bajo's worden aangeboden is gewoon de wil om er meer voor te vangen, maar dat ze ze gaan namaken :S Dat is niet leuk meer!!
Wake up .. alles wordt nagemaakt !
Wil jij mij vertellen dat er ergens op de wereld een bedrijf is dat k98 bajonetten van metaal namaakt om als echt te verkopen? Ik heb nog nooit k98 bajonetten gezien die helmaal nieuw waren, natuurlijk wel met nieuwe handgrepen maar volledig replica? Iemand daar een site van?
Ja, als het een duitse is. Ik verzamel dat namelijk niet.

http://www.ranger-onlineshop.de/1547000.ahtml
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Daar verkopen ze alleen replica bajonetfrogs, dat was me allang bekend :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Ow kan ook, mijn duits is niet al te best :lol:
Maar ik herinner me wel dat ze ergens repro k98 bajo's verkochten.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Een Medaille voor Militaire Verdienste met het lint van een Medaille voor de Veteraan van de Arbeid! Zelfs met een origineel lint zou deze medaille in deze staat geen 30 USD waard zijn!

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Hetzelfde geldt voor deze Jubileumsmedaille voor Dertig jaar Sovjetleger en -marine
met het lint van een Medaille voor de Veteraan van de Arbeid! Ook deze medaille zou met een origineel lint geen 15 USD waard zijn...

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Sovjet medailles

Bericht door asjemenou »

Je wordt er als Sovjet militariaverzamelaar een beetje triest van. Helaas zijn er figuren die medailles "uit elkaar trekken" om zo uit een aantal losse medailles één groep "mooie" medailles te maken. De restanten zetten ze dan weer in elkaar en proberen dat dan nog aan een argeloze koper te slijten. Waarschijnlijk hebben bovenstaande medailles dit lot ook ondergaan.
Er worden veel van dit soort fictieve groepen te koop aangeboden. Zonder de bijbehorende documenten ben je nooit zeker of dat zo'n groep nu wel of niet origineel is.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Eh, een overgeschilderde originele Fj helm?
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Oplichtertje:

Bericht door pionier »

Vind dit ook wel idioot... Verkoper staat al erom bekend dat hij onbetrouwbaar is (blijkt nu weer dus)

Afbeelding



Vorig jaar op zolder gevonden met emblemen ed. erbij? En origineel gerestaureerd. Komisch... Heeft eerder in mijn bezit gezeten (en daarna naar Gerben van dit forum):

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=153433
Laatst gewijzigd door pionier op 16 dec 2006, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Pionier schreef:
En origineel gerestaureerd.

In de advertentie staat toch dat de stukken er los bij zitten?
Maar verder is hij inderdaad niet erg betrouwbaar.

Gr Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ja dat staat erbij, maar ik hij doet alsof ze erbij zijn gevonden. Bij de borstadelaar zaten een hoop motgaatjes, die gerstaureerd zijn na de oorlog. Schouderstuk knopen zijn er ook later op genaaid. Bovendien komt het zeer zeker niet 'een jaar geleden van een zolder' (uit Anrhem natuurlijk, als je hem mailt en het zou vragen).
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Net zoals zijn nederlandse helm en kepie die hij verkoopt: komt ook orgineel van de grebbeberg!!! :lol:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Bericht door Ivo Wilms »

Eric schreef:
komt ook orgineel van de grebbeberg!!! :lol:

Om maar over zijn kepi te zwijgen. :P

Gr Ivo.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie