Museum Overloon verkoopt Sherman tank

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

rico v schreef:Hmmm..en had ik niet ergens gelezen dat de gezamelijke dag van dit forum juist deze lokatie uitgekozen had voor een samenzijn?...... Mij lijkt het principieel beter om een ander museum te verkiezen boven Overloon om elders de kas te spekken.... 40-45 museum Schaarsbergen misschien iets?....
Het bezoek naar museum overloon staat vast, omdat de marshall collectie daarnaartoe is verplaatst en vele leden dat nog niet hebben gezien.

Schaarsbergen vind ik zelf een slecht idee, het is er te klein om met een grote groep rond te lopen, en je moet eerst door de dikke laag stof kijken om de objecten goed te kunnen zien...

volgend jaar ongetwijfelt een andere locatie, maar Overloon gaat hoe dan ook door!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Komt goed. Was maar een idee. Hoeveel man verwacht je dan dat het misschien niet in het museum past. Dat stof viel me overigens ook op ja...zeker op de granaten-zooi.....
eric33
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2006, 22:31
Locatie: overloon

Bericht door eric33 »

Zo is het gewoon in Overloon houden .
Op het moment is alles rustig en het blijft nog een zeer mooi museum waar je toch nog steeds menig uurtjes kunt rondhangen :lol:

gr Eric :wink:
have a nice day
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Hmmm..beetje variatie is ook niet verkeerd!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

rico v schreef:Hmmm..beetje variatie is ook niet verkeerd!
Wanneer er dingen weg gaan noem je dat niet variatie :wink:
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Jawel, dat heet nu BEETJE variatie, ipv. veel variatie. (hehe)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

tadelloser schreef:
pionier schreef:Ach, Overloon staat bekend om z'n dingen die onderhands verdwijnen. Genoeg werknemers daar die er niet thuis horen.
Volgens mij heeft bovenstaande bewering net zoveel waarheidsgehalte als de volgende: De luxe uitgave van Mein Kampf die onlangs in Overloon werd gestolen zou zich bevinden bij een privé-verzamelaar in Schinnen.
Haha, Grappig dat je dit zegt, want weet heel wat meer dingen over Overloon z'n spul en wat ermee gebeurd is dan jij.

Hoe? Omdat er een gedeelte ervan zich hier afgespeeld heeft.

Het gaat er niet om wat, maar er gebeuren dingen die absoluut incorrect zijn wat ik overigens uit 1e bron weet.

Ik ga er verder ook niet op in, want ik hoor het niet te weten, en kan er last mee krijgen.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Ja, mooi maar wat hebben wij hier dan aan?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

pionier schreef: Haha, Grappig dat je dit zegt, want weet heel wat meer dingen over Overloon z'n spul en wat ermee gebeurd is dan jij.

Hoe? Omdat er een gedeelte ervan zich hier afgespeeld heeft.

Het gaat er niet om wat, maar er gebeuren dingen die absoluut incorrect zijn wat ik overigens uit 1e bron weet.

Ik ga er verder ook niet op in, want ik hoor het niet te weten, en kan er last mee krijgen.
Als jij weet dat er strafbare feiten zijn gepleegd dan kun je dit beter aan de juiste autoriteiten melden dan hier op het forum de zaak vaag houden.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Rico, word een reply gegeven op m'n reply... Daar reageer ik op. Wat hebben we aan de reactie van tadelloser...

Strafbare feiten zeg ik niet... Wel dubieuze. En het is mijn zaakje niet. Ga niks melden bij politie...
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Als je er niets mee te maken wilt hebben dan moet je er m.i. ook niet over beginnen. Nu ben ik nieuwsgierig wat er daar voor dubieuze dingen gebeuren :wink:

Overigens kan ik met de juiste autoriteiten ook andere autoriteiten bedoelen dan de politie....wat dacht je van de directie van het museum ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ja ik wil er ook niet over beginnen... Maar als iemand komt dat ik er niks van af zou weten, dan geef ik daar een antwoord op. Ga geen posts plaatsen omdat ik m'n postaantal omhoog wil krikken.

Maar je komt er wel achter wat er aan de hand is (waarschijnlijk), want weet dat er al het eea word overlegd door andere aan de juiste autoriteiten (geen politie dus).
Laatst gewijzigd door pionier op 30 jan 2007, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

pionier schreef:Rico, word een reply gegeven op m'n reply... Daar reageer ik op. Wat hebben we aan de reactie van tadelloser...

Strafbare feiten zeg ik niet... Wel dubieuze. En het is mijn zaakje niet. Ga niks melden bij politie...
Ok, ik zie het nu ja.
De reactie van Tadelloser is suggestief maar hij kleedt zijn verhaal wel aan. Melden bij de politie doe ik ook niets. Al staat het huis van mijn buren in brand, dan nog niet! Zegt niet alles over mijn houding, maar wel over mijn buren! :wink:
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Lol :D

Maar om het maar eens op een rijtje te zetten...
Er zijn/waren dingen aan de hand die niet juist waren, die de collectie zeer zeker heeft geschaad. Ik wil me er niet mee bemoeien, want het is niet mijn zaak. Degene die er nog meer vanaf weet dan mij heeft inmiddels wel contact met de juiste personen, en waarschijnlijk krijgt het verhaal wel een straatje.
Gebruikersavatar
rico v
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:51

Bericht door rico v »

Nou! Klinkt goed en ik lees het misschien wel in de dagbladen! Er is de laatste tijd sowieso nogal wat geschreven hier in de regio over de musea Best (Bevrijdende Vleugels) en Overloon. En dat was niet allemaal positief.....
Plaats reactie