Collectie en aanwinsten Ajacied8989

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Heb je foto van de achterkant van de CIB? Ik heb een vermoeden dat hij na-oorlogs is, maar weet dit niet 100% zeker. Dus als je foto kan plaatsen :wink:
Trouwens leuke foto. Ik hoop binnenkort ook een foto te kunnen bemachtigen van me adoptiegraf. Is mooi een gezicht te hebben achter het graf.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Eric schreef:Heb je foto van de achterkant van de CIB? Ik heb een vermoeden dat hij na-oorlogs is, maar weet dit niet 100% zeker. Dus als je foto kan plaatsen :wink:
Trouwens leuke foto. Ik hoop binnenkort ook een foto te kunnen bemachtigen van me adoptiegraf. Is mooi een gezicht te hebben achter het graf.
Afbeelding

Alstu :wink:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Even een mededeling: :mrgreen:

Afbeelding

Binnenkort ga ik mijn website maken met Joomla!. Ook Wo2.nl maakt er gebruik van. :)
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Binnenkort verwacht ik wat spullen van mijn oma. Waarschijnlijk ook een Persoonsbewijs :-) Maar ook nog wat ander nieuws:

Charles G. Brinkley

Ik had al ong. 2 weken contact met familie van Charles G. Brinkley. Ze vroegen mij om hulp. Ze wilden graag meer weten over wat er is gebeurd op 27 januari in Hosingen, Luxemburg. Ik heb nu goed contact met een van de familieleden.
Ik vertelde dat het mogelijk was om het graf van hem te adopteren. Ze vroegen of ik dat wilde doen.
Toen ik vandaag op Henri-Chapelle was heb ik me aangemeld en heb het graf van Charles G. Brinkley geadopteerd.

Gegevens

Private, U.S. Army
Service # 34997825
318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division
Entered the Service from: North Carolina
Died: 27-Jan-45
Buried at: Plot E Row 13 Grave 69
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Heel mooi hoor!
Leuk ook dat je contact heb met de familie!
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Heb grote respect voor je Sebastiaan.
Dat je dit al op 14 jarige leeftijd voor elkaar hebt.
Grote klasse. _/-\o_
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Afbeelding

En weer Duits veldpost. 4 brieven uit 1942 en 1943. :)
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Leuke aanwinst. En je site is ook mooi geworden Afbeelding
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

@Jeffie, Thanks!

Ik ben trouwens bezig met een nieuw onderdeel op mijn site over de 80th Infantry Division. Alle informatie is welkom. Als je nog wat informatie hebt liggen dan hoor ik het graag! :)
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Purple Heart

Afbeelding

Afbeelding

Daar is tie dan eindelijk: Een Purple Heart. :cheer:
Met dank aan Eric! :)
--------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Ik ben al een tijdje bezig met een apart onderdeel over de 80th Infantry Division op mijn website. Ik heb nog niet heel informatie aangezien die heel schaars is. Maar in het Nederlands is er al helemaal geen informatie beschikbaar vandaar dat ik bezig ben met deze website.

Op dit aparte onderdeel is te vinden:

Historie
Historie van de 80th Infantry Division tijdens de Eerste- en Tweede Wereldoorlog. Op dit moment staat alleen nog de historie tijdens de Eerste Wereldoorlog erop

Eenheden
Overzicht van de eenheden van de 80th Infantry Division.

Gevechten
Informatie over verschillende gevechten van de 80th Infantry Division tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Personen
Verhalen over soldaten uit de 80th Infantry Division. Met o.a. de Medal of Honor ontvangers.

Gesneuveld
Lijst van soldaten van de 80th Infantry Division die zijn gesneuveld en liggen begraven op Margraten en Henri-Chapelle

De site is nog lang niet af! Ik probeer deze regelmatig te updaten als ik tijd heb. Alle informatie over deze divisie is welkom. Neem contact op met mij via de contact pagina op mijn site!

Het aparte onderdeel over de 80th Infantry Division vind je hier: 80th Infantry Division

--------------------------------------------------------------------------------

Lawrence F. Shea - 2 april 1945 - 2 april 2007

Op 2 april was het 62 jaar geleden dat Lawrence sneuvelde in het plaatsje Kassel, Duitsland. Vandaar een bezoekje op 1 april aan zijn graf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lawrence F. Shea
23 september 1923 - 2 april 1945

Afbeelding
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Heel mooi!
Zeer netjes die Purple Heart, die wil ik ook ooit nog eens een keer.

Zit er toch aan te denken om ook een beetje Amerikaans erbij te gaan sparen als ik zulke dingen zien :lol: ..
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Erg mooi Sebastiaan!
Vooral het Purple Heart.

Wil nog even iets kwijt. Het gaat over je site, 80th Infantry Division. De achtergrond is misschien iets te druk. Misschien kan je daar iets aan doen?

En nogmaals http://www.sebastiaancollectie.nl heb je erg mooi gemaakt.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Thanks!

Ik vind de achtergrond wel meevallen. Maar als meerdere het te druk vinden maak ik wel een nieuwe.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Vind het ook redelijk druk, ik zou zelf gewoon een kleur nemen een geen patroon :) de aandacht moet op de tekst liggen (lijkt me) en niet op de achtergrond.

Mooie PH trouwens
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Bericht door jeffie »

Inderdaad Sobel daar heb je gelijk in met “de aandacht moet op de tekst liggen”. Maar helaas met zo’n achtergrond ben je toch geneigd om naar links of rechts te kijken omdat het op een bepaalde manier toch je aandacht trekt.

En tuurlijk is het jou site Sabastiaan, maar ik zou voor een betere achtergrond gaan als ik jou was.
Plaats reactie