formatie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Welke formatie vind jij het meest geschikt?

CDA, PvdA en SP (99 zetels)
10
24%
CDA, PvdA en GroenLinks (81 zetels)
0
Geen stemmen
CDA, PvdA en ChristenUnie (80 zetels)
6
14%
CDA, VVD en PvdV (72 zetels)
17
40%
SP, PvdA, GroenLinks, D66, CU en PvdD (76 zetels)
1
2%
anders
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Mark Rutte is een linkse vvd`er dvaupell.
Vandaar dat de vvd heeft verloren.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

hendrik schreef:Er staat hier nogal wat (extreem?) rechts gebral tussen. Hoe meer allochtonen in Nederland, des te meer stemmen krijgt links? Elke Nederlander heeft stemrecht. De niet-Nederlanders hebben in Nederland ook geen stemrecht. De Nederlanders zijn naar de stembus geweest. En de Nederlanders hebben duidelijk hun stem gegeven aan een centrum-links kabinet. Waarom? Omdat de meerderheid van de Nederlanders het beleid van het centrum-rechtse kabinet spuugzat is. De VVD preekt alleen voor eigen parochie. Blijf van de hypotheekaftrek af, blijf van de WAO af. Om vervolgens naar de SP te wijzen en te zeggen, dat Jan Marijnissen c.s. de hypotheekaftrek en de WAO wil ondermijnen. Links wil dit niet ondermijnen, alleen eerlijker verdelen. Links wil, dat hypotheekaftrek alleen maar mogelijk moet zijn op één onroerend goed. Links wil, dat 65-plussers, die boven hun WAO ook nog eens een vet pensioen hebben WAO-premie gaan betalen over hun inkomen, om mensen, die alleen van een WAO-uitkering moeten leven, financieel te helpen. Nergens zegt links, dat Nederland zijn deuren maar open moet zetten voor economische vluchtelingen. CDA is en blijft de grootste partij van Nederland. Oorzaak? De fusie tussen KVP en CHU in de jaren '70. Er is in ons land nog altijd een niet te verwaarlozen deel van de bevolking, die om geloofsovertuiging op het CDA stemt. Katholieken, omdat men vroeger op de KVP stemde en protestanten, omdat men van de dominee op de CHU moe(s)t stemmen.

En een zakenkabinet??? Een regering dus, die niet wordt gekozen door het volk? Dat doet mij te veel denken aan hetgeen in 1933 in Duitsland is gebeurd.
Ken het zijn hendrik dat je te veel beinvloed bent daar linkse schoolmeesters gezien je uitspraken??
Kan het mis hebben,het is maar een idee weet je.
Maar gezien dat je vandaag lid bent geworden en gelijk roept van extreem rechts gebral zou het kunnen dat mijn gedachte niet ver van de waarheid licht.
Oja,niet gelijk brallen dat dit een persoonlijke aanval is,want dat is het niet.
Oja,goof en ik hadden het over een zakenkabinet.
En daar hebt ge een raar gedachten kronkel over.
M.a.w. verklaar u nader.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

De VVD is afgerekend voor het weinig sociale en weinig effectieve beleid van de kabinetten Balkenende.

Als Verdonk lijsttrekker was geweest van de VVD had men wel minder verloren (Ten koste van de PvV) Maar dat zou komen omdat Verdonk haar rechts-populistische praatjes beter weet te verkopen dan Geert Wilders.
Het lijkt me dat een brede volkspartij als de VVD toch niet op de PvV stemmers zat te wachten... Ik heb namelijk best een hoge pet op van de VVD.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dvaupell schreef:De VVD is afgerekend voor het weinig sociale en weinig effectieve beleid van de kabinetten Balkenende.

Als Verdonk lijsttrekker was geweest van de VVD had men wel minder verloren (Ten koste van de PvV) Maar dat zou komen omdat Verdonk haar rechts-populistische praatjes beter weet te verkopen dan Geert Wilders.
Het lijkt me dat een brede volkspartij als de VVD toch niet op de PvV stemmers zat te wachten... Ik heb namelijk best een hoge pet op van de VVD.
Bij de vvd is men de weg volkomen kwijt dvaupell.
Ze zitten met twee partijen,ik noem voor het gemak de rutte fans is meer de linkse vvd,en de fans van verdonk de rechtse vvd.
Kijk toen met wilders ging het al mis,een vvd met wilders als lijsttrekker en verdonk als twee had men dertig zetels gehad.
Daar is de vvd op afgerekend,en niet zoals jij beweert voor het weinig sociale en weinig effectieve beleid.
Kijk men had veel meer kunnen berijken,maar men werd en zoals je weet nog steeds tegen gewerkt door de linkerhoek.
Zie motie generaal pardon.
Dat deed men alleen maar om verdonk een schop te geven.
Ze hebben een wel heel groot fobie die linkse dames/heren en die heet:
het verdonk syndroom.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

THOR schreef:[De VVD] had veel meer kunnen berijken, maar men werd en zoals je weet nog steeds tegen gewerkt door de linkerhoek.
Dit vind ik werkelijk een geweldig schrijffout, Thor. Compliment! Ik ben het helemaal met je eens, hoewel het eigenlijk 'verrijken' hoort te zijn...
Laatst gewijzigd door okke op 05 dec 2006, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Kabinet

Bericht door Goof »

Het zou er nog wel eens van kunnen komen dat er een PvdA-CDA-VVD-kabinet komt. Veel nieuws zal dat kabinet niet kunnen bereiken, maar het kon wel eens stabieler zijn dan wat nu voorligt. Er hoeft echt niet zoveel geregeerd te worden, althans, we kunnen het wel een paar jaar volhouden zonder al te veel gerommel. Deze combinatie is m.i. de enige waarbij de PvdA niet zal verliezen. Ook houden ze Wilders c.s. buiten de deur, en ter linkerzijde zal er wel veel gemor zijn, maar niet zo veel succes 8)
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik ben niet slecht opgeleid (MBO) en niet laag-verdienend (zelfstandige met een modaal inkomen) en ik heb wel links gestemd. Waarom? Omdat het tijd wordt, dat we in Nederland een socialer beleid krijgen. Is het normaal, dat er in ons land, dat bij de rijkste van de wereld hoort, mensen onder de armoedegrens leven? Is het normaal dat er voedselbanken moeten worden opgericht, om deze mensen van eten te voorzien, terwijl er ook enorme rijkdom in dit land bestaat? Is het te veel gevraagd om ouderen met een 2 x modaal inkomen en nog hoger te vragen of ze AOW-premie willen betalen om hun armere leeftijdgenoten een beter bestaan te geven? Is het normaal, dat in onze verzorgingsstaat mensen in verzorgingstehuizen sterven, omdat het verplegend personeel geen tijd heeft om ze in bed te leggen? Is het normaal, dat er mensen zijn, die hun ziektekostenpremie niet kunnen betalen door dat mooie nieuwe zorgstelsel van de huidige regering? Ik dacht het niet.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Hendrik, Ik ben het 100% met je eens.

Het Kabinet dat Goof voorstelt is een soort zakenkabinet. Het zou slechts op de winkel moeten passen...
Beter is een kabinet met CDA, PvdA en SP. Het CDA wil al vanwege de generaal pardon perikelen een gebaar maken tegenover de progressieve partijen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Wat is er sociaal aan dat uitkeringstrekkers net zo veel krijgen als iemand met een modaal inkomen? Dat is toch asociaal? Dan krijg je een stijging van het mensen in een uitkering omdat niemand meer wilt werken.

@ Hendrik:
Loop eens een verzorgingshuis binnen (let op: verzorg -en verpleeghuizen zijn geen[/b[ tehuizen. In een tehuis verblijven andere mensen. De reden waarom er in sommige (ik schat zo'n 5%) te weinig tijd en personeel is om bewoners extra aandacht te geven is dat er teveel geld wordt besteed aan leidinggevenden. Loonkosten van die lui vreet aan het budget voor de bewoners. Er zijn gelukkig véél meer huizen waar wel de juiste zorg op maat gegeven kan worden. Ik nodig je uit om bij mij in *** verschillende verzorg -en verpleeghuizen te bezoeken.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Wat is er sociaal aan dat uitkeringstrekkers net zo veel krijgen als iemand met een modaal inkomen? Dat is toch asociaal? Dan krijg je een stijging van het mensen in een uitkering omdat niemand meer wilt werken.
Wie zegt er in vredesnaam dat uitkeringen net zo hoog moeten worden als modale salarissen. Helemaal niemand! Waar haal je al die onzin toch vandaan? Wat wel asociaal is is om mensen die - om welke reden ook - niet in staat zijn om te werken, onder de armoedegrens duiken.
Deze mensen kiezen over het algemeen er niet voor om in een uitkeringssituatie te zitten.
Ik wil jou nog wel eens spreken als jij om een of andere reden arbeidsongeschikt zou worden. (Wat ik niet hoop hoor..)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Nergens schrijf ik, dat uitkeringen net zo hoog moeten worden als de lonen. Dat zou een belachelijke situatie zijn.

Jij praat over uitkeringstrekkers. Dat vind ik een asociaal woord. Van alle uitkeringsgerechtigden in Nederland komt het overgrote deel daar buiten zijn schuld voor in aanmerking. En dan heb ik het niet alleen over mensen die (nog) een WAO-uitkering krijgen. Ik heb het dan ook over die mensen, die vóór de WIA arbeidsongeschikt waren (voor 1 januari 2006 dus). Door die geweldige herziening van de wet op de arbeidsongeschiktheid moeten nu ineens heel veel mensen, die door gezondheidsredenen niet kúnnen werken, werk zoeken, als brugwachter of één of ander baantje, waar geen vacatures voor zijn. Bij voorbaat kan ik nu al zeggen, dat een groot deel van deze mensen straks een bijstandsuitkering zullen moeten aanvragen, omdat bijna geen enkele werkgever een werknemer in dienst neemt met een arbeidsgehandicaptenstatus. Het risico, dat deze werknemer ziek thuis blijft is immers veel te groot. En dat kost de werkgever weer bakken met geld. Deze regering heeft gewoon een probleem van zich afgeschoven. Arbeidsongeschikten zijn ineens arbeidsgeschikt bevonden en komen dus voor een bepaalde tijd in aanmerking voor een WW-uitkering. Na die tijd mogen ze hun handje op gaan houden bij hun gemeente.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is toch de wens van links om de uitkeringstrekkers met 10% te verhogen? en Dvaupell, ik heb hier al vaak genoeg gezegd dat zieken e.d. meer geld moeten krijgen. Maar mensen met luie handjes moeten gekort worden en het liefst tot 0,00 euro uitkering.

en Hendrik, als iemand van de WIA ook maar voor een klein gedeelte KAN werken, vind ik dat die persoon het MOET doen. Ookal is het een halve dag in de week of maand, zal me de kont roesten. Werkgevers krijgen hiervoor geld van de overheid om eventueel de werkplek aan te passen, voor persoonlijke begeleiding etc etc. En als er geen werk te vinden is, kan je wel gewoon BLIJVEN solliciteren.

Ik vind dat het lang genoeg is geweest met dat handje ophouden gedoe. Wie KAN werken, dient te werken. En de werkgevers zijn toch al verplicht om minimaal zoveel % 'arbeidsongeschikten' in dienst te hebben dus. Het is toch te zot voor woorden dat de mensen met een HBO of universitaire opleiding meer salaris moeten inleveren omdat jij alle andere mensen thuis wil laten zitten. Het zou sociaal voor iedereen zijn als iedereen een steentje bijdraagt aan de maatschappij. (alleen als het kan, natuurlijk) De rijken dragen 42 - 52% van hun salaris af, en de mensen die in een uitkering zitten en die kunnen werken, gaan er iets aan doen om aan het werk te komen. Zo heb je de cirkel rond en dat is precies wat Balkenende 3,5 jaar gedaan heeft.

en kom aub niet meer aanzetten met verhalen over voedselbanken e.d. want dat is in de meeste gevallen de schuld van de persoon zelf. Geld uitgeven aan sigaretten en alcohol is natuurlijk niet aan te raden als je het krap hebt. en bovendien kan je bij je eigen gemeente extra geld vragen zoals ik al meerdere keren verteld heb op dit forum. Ik geloof dat het minimum uitkeringsgedrag ruim 600 euro per maand is. Daar bovenop komen nog allerlei subsidies waardoor je op ongeveer 750 euro per maand uitkomt. Wie zuinigt leeft kan daar als alleenstaande moeder en 1 a 2 kinderen net mee rond komen. Ik bedoel want onderwijs en boeken etc is gratis voor dit soort mensen. Ze kunnen ook voor 1 euro naar de bioscoop met de speciale bonnen van de gemeente. Dus leuke dingen doen kunnen ze ook nog. Maar het geld is natuurlijk niet bedoeld voor Gaastra jassen, prada handtasjes, sigaretten en alcohol.

779
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

THOR schreef:
Goof schreef:Ik gok op een extraparlementair zakenkabinet. Dat kan het best een paar jaar volhouden, en dan zien we verder. Hoe dan ook, elke combinatie kan politiek gezien weinig uitrichten. De SP zal heel veel moeten inleveren, tegen uitruil van punten die het CDA wil verwezenlijken. Marijnissen wil dat niet, want dan verliest hij de volgende verkiezingen wat hij nu heeft gewonnen.
Dat roep ik al tijden;wat nederland b.v. nodig heeft is een zakenkabinet!!
Want het verleden en het heden heeft bewezen dat een kabinet van politici en verwanten uit de tijd is.
Die politici gaan uit van hun partij-programma en dat strookt lang niet altijd met het landsbelang
.
Zie generaal pardon.
@THOR: Jij vraagt me om me nader te verklaren over jullie zakenkabinet. Dat kabinet zou dus moeten bestaan uit niet-politici? Waar haal je die regeerders vandaan? Wij leven hier in Nederland in één van de oudste democratieën (ik geloof zelfs dé oudste) ter wereld. Democratie betekent dat het land geregeerd wordt door het volk. Het volk kiest zijn afgevaardigden in de Tweede Kamer. Uit deze volksafvaardiging wordt vervolgens een regering gekozen. En dat zou ik graag zo willen houden, al ben ik het lang niet altijd eens met wat een regering beslist. Het is dan aan de kiezers dit kenbaar te maken in de volgende verkiezingen. Dat is wat nu gebeurd is. We hebben een centrum-rechts kabinet gehad, waar het overgrote deel van de bevolking het niet mee eens was. Dit overgrote deel heeft links gestemd om links de kans te geven te bewijzen, dat het ook anders kan. En er zijn in de geschiedenis meer Rooms-rode (centrum-links dus) kabinetten geweest, die bewezen hebben, dat er met een sociaal beleid veel te bereiken is in dit land.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

En jij denkt dat er een centrum links kabinet meer banen komen en meer mensen aan het werk gaan? Waarom stijgen de uitkeringen dan??? Dat werkt averrechts, tenzij de lonen ook met 25% omhoog gaan. Waar haal je dat geld vandaan? De JSF order kan je niet meer cancellen daar die al definitief is. En de hoogopgeleiden staan ook niet te springen van om 52% naar 62% loonsbelasting te gaan.

hoe wil je dat doen dan?
779
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Bob, ik ben het helemaal met je eens, dat mensen die kunnen werken ook moeten werken. Al is het maar voor een halve dag per week of per maand. Helemaal mee eens.

En de rest van de week of maand, die ze niet kunnen werken???

Wie betaalt dat?

Sinterklaas?
Plaats reactie