formatie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Welke formatie vind jij het meest geschikt?

CDA, PvdA en SP (99 zetels)
10
24%
CDA, PvdA en GroenLinks (81 zetels)
0
Geen stemmen
CDA, PvdA en ChristenUnie (80 zetels)
6
14%
CDA, VVD en PvdV (72 zetels)
17
40%
SP, PvdA, GroenLinks, D66, CU en PvdD (76 zetels)
1
2%
anders
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

779 schreef:Omdat je dan kan berekenen hoeveel er nog van je salaris af kan voor die mensen die jij een paspoort wilt geven :lol:
Ha! Da's een goeie!

Waarom zouden zij geld moeten krijgen. Is het niet een idee ze aan het werk te zetten. De Nederlandse economie is voor een deel afhankelijk van illegale arbeiders en nog zijn er in schoonmaak, tuinbouw en andere werkvelden tekorten aan (laagbetaald) personeel.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik heb een filmpje gevonden hoe het gaat.

De beelden kunnen mischien schokkend ondervonden worden maar het is nou eenmaal hoe het gaat.

http://www.campus.tv/index.php?action=s ... ovieid=113

Hopelijk worden jullie hier wijzer van.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja natuurlijk hebben dieren ook rechten. Maar om daar nou speciaal een partij voor op te richten? Ga toch fietsen... En doordat zon big dan weer een verdoving moet krijgen stijgt de prijs van het varkensvlees weer en mag er geen varkensvlees verkocht worden aan andere landen dan Nederland. De supermarkten zijn weer in oorlog met elkaar waardoor er buitenlands varkensvlees wordt ingekocht omdat dat goedkoper is. De Nederlandse varkensboeren gaan failliet wat de staat weer miljoenen gaat kosten.

Je gaat mij niet wijsmaken dat het verdoofd castreren van varkens beter is voor Nederland...

@ Okke:
Hoe kunnen wij nou afhankelijk zijn van illegale arbeiders???

779
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Er staat hier nogal wat (extreem?) rechts gebral tussen. Hoe meer allochtonen in Nederland, des te meer stemmen krijgt links? Elke Nederlander heeft stemrecht. De niet-Nederlanders hebben in Nederland ook geen stemrecht. De Nederlanders zijn naar de stembus geweest. En de Nederlanders hebben duidelijk hun stem gegeven aan een centrum-links kabinet. Waarom? Omdat de meerderheid van de Nederlanders het beleid van het centrum-rechtse kabinet spuugzat is. De VVD preekt alleen voor eigen parochie. Blijf van de hypotheekaftrek af, blijf van de WAO af. Om vervolgens naar de SP te wijzen en te zeggen, dat Jan Marijnissen c.s. de hypotheekaftrek en de WAO wil ondermijnen. Links wil dit niet ondermijnen, alleen eerlijker verdelen. Links wil, dat hypotheekaftrek alleen maar mogelijk moet zijn op één onroerend goed. Links wil, dat 65-plussers, die boven hun WAO ook nog eens een vet pensioen hebben WAO-premie gaan betalen over hun inkomen, om mensen, die alleen van een WAO-uitkering moeten leven, financieel te helpen. Nergens zegt links, dat Nederland zijn deuren maar open moet zetten voor economische vluchtelingen. CDA is en blijft de grootste partij van Nederland. Oorzaak? De fusie tussen KVP en CHU in de jaren '70. Er is in ons land nog altijd een niet te verwaarlozen deel van de bevolking, die om geloofsovertuiging op het CDA stemt. Katholieken, omdat men vroeger op de KVP stemde en protestanten, omdat men van de dominee op de CHU moe(s)t stemmen.

En een zakenkabinet??? Een regering dus, die niet wordt gekozen door het volk? Dat doet mij te veel denken aan hetgeen in 1933 in Duitsland is gebeurd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

779 schreef: Je gaat mij niet wijsmaken dat het verdoofd castreren van varkens beter is voor Nederland...


779
Het is iid niet beter voor Nederland maar wel beter voor de varkens.
Je zegt zelf net dat dieren ook rechten hebben.
Wij eten elke dag zowat vlees van dieren maar dan vind ik wel dat wij minstens hun pijnlijke dood of lijden kunnen afschaffen!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hmm, hoe kan iemand die hier nog nooit gepost heeft een post maken binnen het discussie gedeelte... riekt naar een linkse undercover agent hahaha

779
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

ey ik wil die topic niet verzieken maar dit forum is geopent voor mensen die willen reageren dus ik vertel mijn mening :wink:
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

779 schreef:En doordat zon big dan weer een verdoving moet krijgen stijgt de prijs van het varkensvlees weer en mag er geen varkensvlees verkocht worden aan andere landen dan Nederland. De supermarkten zijn weer in oorlog met elkaar waardoor er buitenlands varkensvlees wordt ingekocht omdat dat goedkoper is. De Nederlandse varkensboeren gaan failliet wat de staat weer miljoenen gaat kosten.
Geld gaat nóóit boven leed
779 schreef:Je gaat mij niet wijsmaken dat het verdoofd castreren van varkens beter is voor Nederland...
Je gaat mij toch ook niet wijs maken dat meer geld uitgeven aan defensie beter is voor Nederland (ff een ander standpunt van de VVD)... Want we hebben het niet nodig.
Het leger dat we nu hebben is goed genoeg voor de al overbodige oorlogen die we nu voeren. Nederland zal ook heus niet worden aangevallen waardoor we een groter leger zo hard nodig hebben.
De enigste reden waarom we oorlog voeren omdat Balkenende graag aardig wil worden gevonden door die aap in het Witte Huis. Als we nou zelf eens na denken en dat niet laten doen door Bush, hebben we niet eens een leger nodig, hooguit wat politie.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nederland voert nergens in de wereld oorlog wijsneus :). Zij voeren vredesmissies in landen waar men geen vrede kent. Waar onderdrukking heerst, moordpartijen plaatsvinden etc. Ik ben er trots op dat die soldaten kunnen bijdragen aan wereldvrede.

779
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Vrede?! Vredesmissies?! Kom op, de situatie in Irak wordt met de dag slechter. Nederlandse militairen martelen/vermoorden Irakezen, er ontplofen bijna dagelijks bommen, veel slachtoffers vallen en er worden mensen gegijzeld en dat noem jij vrede?

De ''vredesmissie'' in Irak is trouwens volkomen gestoord.
Amerika kwam daar niet om zogenaamde massavernietegingswapens, ze kwamen er voor de olie en voor geld! ''War on Terror'' bestaat niet en heeft ook nooit bestaan, het is altijd al ''War for Money'' geweest.
Laatst gewijzigd door Julian op 04 dec 2006, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml#

Hier word verteld hoe de nederlanders in irak gevangen verhoorde.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Omdat je dan kan berekenen hoeveel er nog van je salaris af kan voor die mensen die jij een paspoort wilt geven :lol:

779
Lekker kort door de bocht weer.
Ik houd mijn hart vast voor een politieke 779 in actie.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Dan had links maar niet zo'n domme actie moeten doen. Blijkt dus wel weer dat er bij links geen mensen zitten die ooit een opleiding hebben gevolgd...

779
Wouter Bos is toevallig wel opgeleid, in de economie geloof ik. Maarja, rekenen kan hij niet, want Nederland is na 2 jaar alweer kapot als hij aan de macht komt.

Hahahahaha lekker genuanueerd, 779! Wat een onzin zeg!
Waar haal je deze flauwekul vandaan?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jij bent nog linkser dan links.. ik een centrum midden CDA'er, maar bij woutertje 'draaikont' bos ben ik bang dat een opleiding volgen geen zin meer heeft.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Jij bent nog linkser dan links.. ik een centrum midden CDA'er, maar bij woutertje 'draaikont' bos ben ik bang dat een opleiding volgen geen zin meer heeft.

779
Hoe kom je daar toch bij? Van mij mag je stemmen wat je wilt. Ik vind alleen wel dat je weinig genuanceerd commentaar geeft.

Waarom stel jij dat linkse politici slecht opgeleid zijn?
Van de site van de tweede kamer:
- Halsema, Universitair geschoold
- Bos, 2 universitaire opleidingen
- Marijnissen - HBS, Gymnasium
- Rouvoet - Universitair geschoold.
- Thieme, Universitair geschoold
- Pechtold, Universitair geschoold.

Waarom weet ik niet, maar van de wat rechtsere fractievoorzitters zijn op de site van de tweede kamer geen opleidingen gespecificeerd..... behalve van Mark Rutte (Universitair), maar is hij nog wel "rechts"?

... en hoezo heeft een opleiding geen zin als er een wat socialere regering komt?

Als ik je discussie met Okke een beetje volg, lijkt het erop dat je denkt dat alleen slecht opgeleide en laag verdienende mensen "links" stemmen.. Denk je dat echt? En waarom?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie