Zwarte dag voor Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vind jij van een generaal pardon?

Ik ben voor een generaal pardon.
18
23%
Ik ben tegen een generaal pardon.
62
78%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Ik heb al op TV gezien, in Kameroen pakken de mensen nu al weer hun koffers onder het mom van: 'Jongens, het kan weer!'
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Tja, het komende kabinet is wel goed voor de werkgelegenheid in de asielindustrie. Gewoon afwachten, het loopt vanzelf de spuigaten wel weer uit.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Goof schreef:Het (aantal asielaanvragen) loopt vanzelf de spuigaten wel weer uit.
  • Ik denk niet vanzelf. Daar zullen toch echt beleidsveranderingen voor moeten worden doorgevoerd.
  • Wat bedoel je met 'de spuigaten uitlopen'? Wanneer zijn de gevolgen van het asielbeleid een probleem?
  • Wanneer liep het eerder de spuigaten uit, want je zegt dat het 'weer' zal gebeuren?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:
Goof schreef:Het (aantal asielaanvragen) loopt vanzelf de spuigaten wel weer uit.
  • Ik denk niet vanzelf. Daar zullen toch echt beleidsveranderingen voor moeten worden doorgevoerd.
  • Wat bedoel je met 'de spuigaten uitlopen'? Wanneer zijn de gevolgen van het asielbeleid een probleem?
  • Wanneer liep het eerder de spuigaten uit, want je zegt dat het 'weer' zal gebeuren?
[*] Die gaan er ook komen met deze 2e kamer en het waarschijnlijke kabinet van CDA, PVDA en CU.

[*]Tijdens Paars bijvoorbeeld, toen kregen we ook te maken met te veel asielzoekers en het overdreven beschermen hiervan door de toenmalige overheid.

[*]Zie hierboven: tijdens paars.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:
okke schreef:
  • Wat bedoel je met 'de spuigaten uitlopen'? Wanneer zijn de gevolgen van het asielbeleid een probleem?
  • Tijdens Paars bijvoorbeeld, toen kregen we ook te maken met te veel asielzoekers en het overdreven beschermen hiervan door de toenmalige overheid.
Maak dat eens concreter. Wanneer zijn er teveel asielzoekers en wanneer is er sprake van teveel bescherming door de overheid?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

We hadden vroeger misschien de repuatie dat het hier heel goed was om je toekomst te zoeken, maar die zijn we allang kwijt. Sinds enige jaren in de uitstroom van mensen groter dan de instroom van mensen in Nederland.

Volgens mij is de grote instroom van asielzoekers niet tijdens paars geweest. Trouwens, van die grote stroom mensen in de jaren 70 die jij denk ik bedoeld Mannerheim, verwachtte wij dat ze weer terug zouden gaan. Misberekeningetje.

779
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

779 schreef:We hadden vroeger misschien de repuatie dat het hier heel goed was om je toekomst te zoeken, maar die zijn we allang kwijt. Sinds enige jaren in de uitstroom van mensen groter dan de instroom van mensen in Nederland.
Dat is waar, en het gevolg van her restrictieve vreemdelingenbeleid dat door Cohen is ingevoerd, maar waarvan het niet de bedoeling was dat het zou worden uitgevoerd. Iedereen heeft de drama's Verdonk meegemaakt.
779 schreef:Volgens mij is de grote instroom van asielzoekers niet tijdens paars geweest. Trouwens, van die grote stroom mensen in de jaren 70 die jij denk ik bedoeld Mannerheim, verwachtte wij dat ze weer terug zouden gaan. Misberekeningetje.
De grote instroom van asielzoekers was wel degelijk onder Paars. Maar eerdere regeringen hebben wel gezorgd dat de groep "gastarbeiders" zich heeft vertienvoudigd door gezinshereniging en gezinsvorming. Dat probleem is getalsmatig trouwens veel groter geweest dan dat van de asielzoekers.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Goof, wat bedoelde je met 'de spuigaten uitlopen'? Wanneer zijn de gevolgen van het asielbeleid een probleem?
En wanneer liep het eerder de spuigaten uit, want je zei dat het 'weer' zal gebeuren?

Ik herhaal mijn vragen maar, want ik neem aan dat je eroverheen gelezen hebt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

okke schreef:Goof, wat bedoelde je met 'de spuigaten uitlopen'? Wanneer zijn de gevolgen van het asielbeleid een probleem?
En wanneer liep het eerder de spuigaten uit, want je zei dat het 'weer' zal gebeuren?

Ik herhaal mijn vragen maar, want ik neem aan dat je eroverheen gelezen hebt.
De instroom van niet-Westerse allochtonen in de vorm van asielzoekers kan zo groot worden dat integratie van deze mensen in de Westerse maatschappij achterloopt bij de snelheid van instroom. Deze asielzoekers komen bovenop de groei van de tweede en derde generatie "gastarbeiders" (uit Turkije en Marokko). Het geheel was in de jaren '90 zó groot dat er ernstige integratieproblemen zijn ontstaan. Ik ben er niet gerust op dat dit niet opnieuw gaat gebeuren. Dat bedoel ik dan ook met "de spuigaten uitlopen".
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat een lariekoek.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Er waren een aantal jaren terug wel problemen met de integratie, en misschien nog steeds. Maar we hadden die mensen toen hard nodig, en die kan je nu niet afvallen. Maar persoonlijk vind ik dat gezinshereniging tever gaan. Ookal is het hartstikke fijn dat je familie bij je in de buurt zit, maar: Dat kan net zo goed in het land van herkomst denk ik. Maarja, wie ben ik?

779
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

okke schreef:Wat een lariekoek.
Met alle respect, ik sla niet achterover van zo'n argument.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dat vond ik ook.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ben voor de generaal pardon die mensen hebben hier een bestaan opgebouwd en wachten al jaren op een verblijfsvergunning.
En dat is de fout van de overheid om die mensen hier lang te houden.
Eigenlijk moeten ze meteen het land uit, maar ja als ze hier komen uit nood kun je ze moeilijk weer naar het gevaar terugsturen.
De 'gelukzoekertjes' mogen van mij het land uit en de crimenele allochtonen.

Mvg
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mja, maar ze wisten bij binnenkomst al dat ze mogelijk hier niet mochten blijven en dat ze binnen zoveel jaar dat te horen zouden krijgen. Nu heeft de overheid hier fouten gemaakt, maar dat geeft nog niet de reden dat ze dan hier maar mogen blijven....

779
Plaats reactie