Zwarte dag voor Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vind jij van een generaal pardon?

Ik ben voor een generaal pardon.
18
23%
Ik ben tegen een generaal pardon.
62
78%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Bij de kleinste vormfout wordt een verdachte vrijgesproken van een overtreding, maar hier mogen de grootste fouten gemaakt worden zonder enige consequentie?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Omdat dit van te voren al is medegedeeld.

779
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

okke schreef:Bij de kleinste vormfout wordt een verdachte vrijgesproken van een overtreding, maar hier mogen de grootste fouten gemaakt worden zonder enige consequentie?
Vroeger werd je inderdaad bij kleine vormfouten vrijgesproken maar dat is verleden tijd.
Kleine vormfouten zoals bijvoorbeeld een schrijffout in de naam of een verkeerd adres worden gewoon "ter ziting" herstelt.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

MARKET GARDEN schreef:
okke schreef:Bij de kleinste vormfout wordt een verdachte vrijgesproken van een overtreding, maar hier mogen de grootste fouten gemaakt worden zonder enige consequentie?
Vroeger werd je inderdaad bij kleine vormfouten vrijgesproken maar dat is verleden tijd.
Kleine vormfouten zoals bijvoorbeeld een schrijffout in de naam of een verkeerd adres worden gewoon "ter ziting" herstelt.
Laat ik het dan anders formuleren, want je reageert niet op mijn boodschap:

Bij een vormfout wordt een verdachte vrijgesproken van een overtreding, maar hier mogen fouten gemaakt worden zonder enige consequentie?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Jullie hebben het allemaal over "de spuigaten uitlopen". Laat 1 ding duidelijk wezen voor de mensen die ons asielbeleid van voor Verdonk normaal vinden.
In Nederland hebben we meer problemen met extreme Moslims dan met extreme Christenen, 1 op de 5 Marokkaanse jongeren heeft met politie te maken gehad, de HELFT(voor de duidelijkheid dat is 50%!!!) van de Islamitische jeugd in Nederland keurt het begrip Democratie af.
Er zijn veel problemen die opgelost moeten worden, laten wij eerst de Allochtonen die nu in Nederland wonen een goed leven geven en extremisme bestrijden zodat de 'goede' allochtonen(en dat zijn er veel) niet meer over een kam geschoren worden met de extremisten.
Om dit te realiseren moeten we niet nóg meer mensen binnen laten maar voor een paar jaar de grens dicht houden.

Dat beter voor de autochtonen, de allochtonen én de mensen die in de toekomst (dus nadat de grensen weer open zijn) in Nederland willen gaan wonen.
Kortom: dat is beter voor iedereen!
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

mannerheim schreef:Jullie hebben het allemaal over "de spuigaten uitlopen". Laat 1 ding duidelijk wezen voor de mensen die ons asielbeleid van voor Verdonk normaal vinden.
In Nederland hebben we meer problemen met extreme Moslims dan met extreme Christenen, 1 op de 5 Marokkaanse jongeren heeft met politie te maken gehad, de HELFT(voor de duidelijkheid dat is 50%!!!) van de Islamitische jeugd in Nederland keurt het begrip Democratie af.
Er zijn veel problemen die opgelost moeten worden, laten wij eerst de Allochtonen die nu in Nederland wonen een goed leven geven en extremisme bestrijden zodat de 'goede' allochtonen(en dat zijn er veel) niet meer over een kam geschoren worden met de extremisten.
Om dit te realiseren moeten we niet nóg meer mensen binnen laten maar voor een paar jaar de grens dicht houden.

Dat beter voor de autochtonen, de allochtonen én de mensen die in de toekomst (dus nadat de grensen weer open zijn) in Nederland willen gaan wonen.
Kortom: dat is beter voor iedereen!
Idd, helemaal met je eens
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

mannerheim schreef:extreme Christenen
Bestaan die dan? Zo ja, geef me eens een omschrijving van de "extreme Christen", of geef even een definitie. Ben wel erg benieuwd!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Bigshot schreef:
mannerheim schreef:extreme Christenen
Bestaan die dan? Zo ja, geef me eens een omschrijving van de "extreme Christen", of geef even een definitie. Ben wel erg benieuwd!
Ik weet niet óf ze bestaan, maar ik denk dat er bij bijna iedere (wereld)godsdienst extremisten zijn..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Vallen de ETA en de IRA daar niet onder?

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

779 schreef:Vallen de ETA en de IRA daar niet onder?

779
IRA in Noord-Ierland volgens mij wel.. is ook allemaal met protestants enzo..
ETA is volgens mij een terroristische organisatie die Baskenland in Spanje onafhankelijk ofzoiets wilt hebben..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Zijn alle organisaties die voor 'vrijheid' strijden en daar geweld bij gebruiken dan niet terroristische organisaties????

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

De NAVO?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, de NAVO streeft alleen naar vrijheid door 'vrijheidsstrijders' te verdrijven :lol: Je snapt wat ik bedoel...

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

779 schreef:Zijn alle organisaties die voor 'vrijheid' strijden en daar geweld bij gebruiken dan niet terroristische organisaties????

779
Ik vind dat er een verschil zit tussen openlijk als vrijheidsstrijders tegen bijvoorbeeld het leger vechten zeg maar (zoals volgens mij de IRA deed), en jezelf opblazen tussen een hoop mensen oid..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Bigshot schreef:
mannerheim schreef:extreme Christenen
Bestaan die dan? Zo ja, geef me eens een omschrijving van de "extreme Christen", of geef even een definitie. Ben wel erg benieuwd!
In ieder geloof heb je wel extremisten, dus ook in het Christendom.


Vallen de ETA en de IRA daar niet onder?

Bob
Geen van beide, de Eta strijdt voor een onafhanelijk Baskenland.
En de IRA voor een onafhankelijk Noord-Ierland, Dit is hun voornaamste doel.
Natuurlijk spelen er Geloofstoestanden mee bij de IRA, maar dat is niet het voornaamste speerpunt van ze.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie