vluchteling

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

vluchteling

Bericht door Goof »

Hitlers minister van propaganda Joseph Goebbels zag er zelf niet bepaald als een raszuivere Ariër uit. Toen hij in Genève een zitting van de Volkenbond had bijgewoond gaf hij de taxichauffeur die hem naar zijn hotel had gebracht een flinke fooi, met de woorden: "Hier beste man, die Nazi's zijn toch fatsoenlijke lieden." "Best mogelijk", antwoordde de chauffeur, "maar in uw plaats was ik ook naar Genève gevlucht."
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Wat is het concrete doel van dit topic?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Gewoon een anecdote. Als je vindt dat het ergens anders thuis hoort mag je hem verplaatsen hoor!
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Goof schreef:Gewoon een anecdote. Als je vindt dat het ergens anders thuis hoort mag je hem verplaatsen hoor!
Ik denk dat het niet om het verplaatsen gaat maar om het doel van dit topic.. :wink:
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Moet het een doel hebben dan? Okee, "lachen met WO2" dan maar.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Kan je die anecdote dan misschien in het grappige moppen, afbeeldingen en filmpjes topic in #Babbelbox plaatsen? Dan doe ik deze op slot, anders krijgen we zo'n wildgroei aan topics. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten