boerka verbod

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Afbeelding
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Julian schreef:
Telemark schreef:oh ja nu weet ik het weer!!!
De vrouwen daar hadden het in afghanistan heel goed!!!!
De meisjes mochten ook echt naar school en waren gelijk aan de man(Sarcastisch)
Wat heeft dit nou weer te maken met het afschaffen van de Burka in Nederland... ?
Telemark schreef: Ik zeg ook niet dat iedereen zich naar mij moest kleden(zou wel mooi zijn :wink: )
Maar wat je wel zegt is dat mensen niet meer mogen kleden zoals ze willen? Wat zeg ik ... ? Moslims mogen zich niet meer kleden zoals ze willen. Het zijn altijd de moslims waar mensen over zeiken! Waarom hoor ik niks over de Hinoe's in hun lappen stof of de Joden met hun keppeltjes? Waarom probeerd iedereen de mensen die al zo zwak staan aan te pakken?
Telemark schreef:De mensen moet zich houden aan deze regels en normen en waarden.
Ik vind een boerka niet echt zo'n norm of waard.
Maar wel een schending van de normen en waarden wou je zeggen :lol: ?
Mensen vertellen welke kledingsstukken ze wel en niet morgen dragen is wél een schending van normen en waarden. Wat zeikt iedereen nou over een fucking kledingsstuk :lol: ? Denk eens na jonge ... EEN KLEDINGSSTUK !! en jij beschouwt het als een bedrijging voor ons perfecte straat beeld, een bedrijging voor onze perfecte Nederlandse cultuur. Jij weet echt niet wat je met je tijd moet he .. :| ?
Het komt omdat de meeste mensen meer last hebben met allochtone dan joden of hinoes, kijk maar in de gevangenis raden wat 80% van de gevangenis is, ik zelf ook, maar dat verhaal heb ik jouw al zelf verteld :wink:

Achter de kledingstuk zit een verhaal achter.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Ik persoonlijk vind de Burka nou niet echt iets waar ik van zeg. Zo dan, laten we dit even dragen.

Je ziet degene zijn gezicht totaal niet? Als ik iemand aanspreek zou ik toch wel minimaal het gezicht willen zien. Iemand die dus een Burka draagt is dus niet te herkennen. Ik vind dus zelf dat het wel verboden moet worden. Tuurlijk, het is hun "geloof" en hun "cultuur". Maar aangezien ze Nederland hebben "uitgekozen" (al heeft Nederland ze meer "aangetrokken") wilt niet zeggen dat ze hun cultuur ook mee kunnen nemen. Altho, zolang het binnen hun eigen terrein blijft heb ik nergens géén problemen mee.
Maar het is gewoon irritant als je iemand zijn gezicht niet kan zien, en het is nou ook niet bepaald "veilig". Zo'n iemand kan ongezien iemand anders wat aandoen. Tja, camera's helpen niet, zelfs ooggetuigen niet. Er is dus géén herkenning. Doe dan een hoofddoek om ofzo, inplaats van een compleet doek over heel je gezicht. :?

Het past gewoon niet in onze cultuur...
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

_/-\o_
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Leroy schreef: Het past gewoon niet in onze cultuur...
Nee daarom is het hun cultuur ook, ( en gelukkig niet de onze) maar die mogen ze wel uiten hier in Nederland, ik vind het ook gewoon erg om te zien maar voor deze mensen is dat een soort van recht, en een mening.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

viny schreef:
Leroy schreef: Het past gewoon niet in onze cultuur...
Nee daarom is het hun cultuur ook, ( en gelukkig niet de onze) maar die mogen ze wel uiten hier in Nederland, ik vind het ook gewoon erg om te zien maar voor deze mensen is dat een soort van recht, en een mening.
Dit heb je al eerder opgemerkt en ik vond het het reageren niet echt waard.
Waarom? Het mag wel hun mening zijn, maar omdat mijn mening is dat ik 240 mag rijden op de Nederlandse snelwegen moet ik dit maar doen om het duidelijk te maken? Om een mening kracht bij te zetten hoef je niet persee hetgeen uit te voeren. Wat ik hiermee wil zeggen is is dat het een nutteloos argument is in mijn ogen.

Overigens is het ook een argument dat niet krachtig genoeg is om het verbod "onderuit" te halen.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Leroy schreef:Als ik iemand aanspreek zou ik toch wel minimaal het gezicht willen zien.

Dan spreek je maar ff lekker iemand anders aan :W
Leroy schreef:Maar aangezien ze Nederland hebben "uitgekozen" (al heeft Nederland ze meer "aangetrokken") wilt niet zeggen dat ze hun cultuur ook mee kunnen nemen.
Oh joh, gewoon ff laten vallen wat je in de afgelopen 20jaar hebt geleerd, waarmee je bent opgevoed, wat je familie/landelijke tradities waren. Das zo gedaan toch :)
Geef mensen nou eens wat meer vrijheid en laat ze doen wat ze leuk vinden. Als je dan écht niet buiten gezeik kan, zeik dat over iets nuttigs.
Leroy schreef:En het is nou ook niet bepaald "veilig". Zo'n iemand kan ongezien iemand anders wat aandoen. Tja, camera's helpen niet, zelfs ooggetuigen niet. Er is dus géén herkenning. Doe dan een hoofddoek om ofzo, inplaats van een compleet doek over heel je gezicht.
Waar denk je dat je meer reacties krijgt ?

Oproep 1:
Wie heeft er gister rond 11uur een zwarte peperbus van 1.70m over straat zien rennen?

Oproep 2: Wie heeft er gister rond 11uur een vrouw, waarschijnlijk van Turkse afkomst, zien rennen. Volgens onze bronnen had de vrouw een vrij lange neus met een pukkel erop. Ook had de vrouw donkerblauwe oogschaduw.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Dan spreek je maar ff lekker iemand anders aan.
Laten we het dan anders formuleren. Degene spreekt mij aan? :roll:
Oh joh, gewoon ff laten vallen wat je in de afgelopen 20jaar hebt geleerd, waarmee je bent opgevoed, wat je familie/landelijke tradities waren. Das zo gedaan toch Smile
Geef mensen nou eens wat meer vrijheid en laat ze doen wat ze leuk vinden. Als je dat écht niet buiten gezeik kan, zeik dat over iets nuttigs.
Inburgings cursus? Overigens is dat juist hetgeen wat ik zou doen. Ik zou mezelf aanpassen aan de cultuur waar ik in terecht kom. En mijn eigen cultuur behoud ik op eigen terrein. Ik ga daar géén mensen mee lastig vallen of dergelijks.
Ik zeg ook niet dat ze niet mogen doen wat men leuk vind. Maar er zijn beperkingen. Ik mag ook géén 240 op de Nederlandse snelwegen rijden omdat ik dit leuk vind. :roll:
Waar denk je dat je meer reacties krijgt ?

Oproep 1:
Wie heeft er gister rond 11uur een zwarte peperbus van 1.70m over straat zien rennen?

Oproep 2: Wie heeft er gister rond 11uur een vrouw, waarschijnlijk van Turkse afkomst, zien rennen. Volgens onze bronnen had de vrouw een vrij lange neus met een pukkel erop. Ook had de vrouw donkerblauwe oogschaduw.
En toch kan de politie dankzij deze beschrijvingen de daders oppakken. Bij een burka gaat dit moeilijk. Je hebt degene gezien? Maar hoe ziet ze eruit? Het is dus niet mogelijk om exact de identiteit van de dader vast te stellen omdat je niet weet hoe hij/zij er precies uitziet. Daarnaast kan het ieder persoon zijn, iedereen kan namelijk vrij rondlopen in een burka.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Leroy schreef:
viny schreef:
Leroy schreef: Het past gewoon niet in onze cultuur...
Nee daarom is het hun cultuur ook, ( en gelukkig niet de onze) maar die mogen ze wel uiten hier in Nederland, ik vind het ook gewoon erg om te zien maar voor deze mensen is dat een soort van recht, en een mening.
Dit heb je al eerder opgemerkt en ik vond het het reageren niet echt waard.
Waarom? Het mag wel hun mening zijn, maar omdat mijn mening is dat ik 240 mag rijden op de Nederlandse snelwegen moet ik dit maar doen om het duidelijk te maken? Om een mening kracht bij te zetten hoef je niet persee hetgeen uit te voeren. Wat ik hiermee wil zeggen is is dat het een nutteloos argument is in mijn ogen.

Overigens is het ook een argument dat niet krachtig genoeg is om het verbod "onderuit" te halen.
Ik vind dit toch een redlijk sterk argument, dat het HUN cultuur is, ja ok het is ook hun cultuur om een vliegtuig een gebouw in te laten vliegen en af en toen eens een busje de lucht in te blazen.

Ok dat wij ons er aan ergeren, daar zitten wij mee, ik denk dat hun zich ook aan ons ergeren hoor, kijk! een vrouw zonder hoofd doek! Natuurlijk is dit een dom, zwak en nutteloos voorbeeld, maar in mijn ogen vind ik dat wij deze mensen hun gang moeten laten gaan.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Inderdaad, en indien ik dus in hun cultuur terecht kom zal mijn vrouw (indien ik die heb) zich ook aanpassen aan hun cultuur en dus een hoofddoek dragen.
ja ok het is ook hun cultuur om een vliegtuig een gebouw in te laten vliegen en af en toen eens een busje de lucht in te blazen.
Ik snap niet helemaal wat dit ermee te maken heeft? Dit is namelijk niet hun cultuur. Dit is niet eens een cultuur te noemen...
ik denk dat hun zich ook aan ons ergeren hoor, kijk! een vrouw zonder hoofd doek! Natuurlijk is dit een dom, zwak en nutteloos voorbeeld, maar in mijn ogen vind ik dat wij deze mensen hun gang moeten laten gaan.
Lekker ondoordacht. Zij komen naar Nederland toe, zij weten dat onze cultuur heel anders is dan die van hun. Dan moet je dus niet raar gaan opkijken als wij géén hoofddoeken dragen. Als je echt zo graag je cultuur behouden wilt hebben, waarom gaan ze dan niet naar een land waar hun cultuur overeenkomt met die van hun?
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik zie nog eerder varkens vliegen dan dat een molima haar burka midden in een winkel optilt en dan er iets onder verstopt..
Ik vind dit toch een redlijk sterk argument, dat het HUN cultuur is, ja ok het is ook hun cultuur om een vliegtuig een gebouw in te laten vliegen en af en toen eens een busje de lucht in te blazen.
Het opblazen van bussen en met vliegtuigen ergens naar binnen te vliegen is gewoon geen goed representatief beeld van de moslimcultuur. Dit zijn een paar zwakke extremisten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Leroy schreef:Ik zou mezelf aanpassen aan de cultuur waar ik in terecht kom. En mijn eigen cultuur behoud ik op eigen terrein.
Natuurlijk, je wordt na 18 jaar gewoon een nieuw persoon. Wat dom van me... :roll: Geloof me, dit gaat echt niet zomaar, al helemaal niet als je in een totaal andere cultuur komt waar alles anders is. Mensen zijn geen dingen die je ff wat nieuws aanleerd en dan doen ze dat ff. Mensen doen wat zijzelf willen en niet wat jij of de regering wilt dat ze doen.
Leroy schreef:Ik ga daar géén mensen mee lastig vallen of dergelijks.

Lastig vallen door kleding .. ? Denk je niet dat we meer aandacht moeten besteden aan lastig vallen door criminaliteit ?

Leroy schreef:Ik mag ook géén 240 op de Nederlandse snelwegen rijden omdat ik dit leuk vind. :roll:
Met een auto kan je iemand plat rijden, met een burka niet ... weet je het weer :) ?
Leroy schreef:En toch kan de politie dankzij deze beschrijvingen de daders oppakken. Bij een burka gaat dit moeilijk. Je hebt degene gezien? Maar hoe ziet ze eruit? Het is dus niet mogelijk om exact de identiteit van de dader vast te stellen omdat je niet weet hoe hij/zij er precies uitziet. Daarnaast kan het ieder persoon zijn, iedereen kan namelijk vrij rondlopen in een burka.

Er zijn echt ongelovelijk weinig mensen met een burka. Je roept gewoon ff alle Burka'ers in een straal van 30km bij elkaar en je gaat ze verhoren, alibi's chekken, huizen doorzoeken, zo moeilijk is dat niet.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Natuurlijk, je wordt na 18 jaar gewoon een nieuw persoon. Wat dom van me... Rolling Eyes Geloof me, dit gaat echt niet zomaar, al helemaal niet als je in een totaal andere cultuur komt waar alles anders is. Mensen zijn geen dingen die je ff wat nieuws aanleerd en dan doen ze dat ff. Mensen doen wat zijzelf willen en niet wat jij of de regering wilt dat ze doen.
Toch zijn er genoeg mensen die zich wel aanpassen. O, natuurlijk. Die passen niet in jouw rijtje anders klopt het niet meer.
Lastig vallen door kleding .. ? Denk je niet dat we meer aandacht moeten besteden aan lastig vallen door criminaliteit ?
Het waren maar voorbeelden.

Ik had ook kunnen zeggen dat het gewoonweg niet gepast is, zeker niet als je met degene aan het praten bent. En laten we dan maar per direct als voorbeeld nemen dat zij jou aanspreekt en niet andersom....Het is dus irritant.
Met een auto kan je iemand plat rijden, met een burka niet ... weet je het weer Smile ?
Iemand hoort sowieso niet op een snelweg te lopen...Lekker achterlijk voorbeeld dus. Overigens kan onder een burka een bom, remember (één die je dus heel slecht kunt zien, overigens kunnen er heel veel dingen onder verstopt worden. Dingen die je bij een normaal "outfit" duidelijk zou zien.)
Er zijn echt ongelovelijk weinig mensen met een burka. Je roept gewoon ff alle Burka'ers in een straal van 30km bij elkaar en je gaat ze verhoren, alibi's chekken, huizen doorzoeken, zo moeilijk is dat niet.
Iemand kan juist met opzet zo'n burka aantrekken juist om deze mensen dan verdacht te laten lijken.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

mannerheim schreef:En beste dvaupell,
de anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt.
Dit vind ik een zwaar ovrdreven reactie, Paul geeft een voorbeeld. Niks verkeerds aan toch?

Dus als ik beweer dat burka-draagsters zich aan moeten passen doe ik volgens jou ook mee aan die '' anti-moslim-tendens die de laatste jaren (ook op dit Forum helaas) zichtbaar wordt. ''

Overtrokken reactie hoor...
Beste Mannerheim,
Ik laat jouw conclusies even buiten beschouwing, want deze stroken geenszins met mijn conclusies.

Paul geeft een voorbeeld die in mijn visie niets toevoegt aan de discussie en waarvan ik (gezien de reactie van Paul) blijkbaar de strekking niet goed inschat. Mijn conclusie was (en is) dat dit voorbeeld klaarblijkelijk zou moeten illustreren hoe oneerlijk moslims zouden zijn.
Paul ontkent dit en als ik vervolgens vraag om het toe te lichten blijft het stil.
Het kan zijn dat Paul even niet naar dit onderwerp heeft gekeken of dat hij niet anders kan dan mijn conclusie onderschrijven, maar dit niet wil doen.

Jij bent dus van het aanpassen, Mannerheim. Ik zou me kunnen voorstellen dat je vriendin (mocht je die in je omgeving hebben) en jij eens een lang weekend willen doorbrengen in de zon van Kabul. In dat geval gaat je vriendin natuurlijk in een comfortabele burka over straat....

Nee, even serieus nu. Heb jij je afgevraagd waarom deze mensen überhaupt zo'n burka (of chador) dragen?

En, Mannerheim, je gaat toch niet serieus beweren dat er GEEN sprake is van anti-islam gevoelens in de maatschappij (en dus ook op dit forum)?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Telemark schreef: Ik vind dat er een boerka verbod MOET komen.
Ten eerste het is een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld om zo'n wandelende peperbus te zien lopen.
En het doet mensen denken aan de taliban-onderdrukking in afghanistan.
En ten derde ze moeten zich aanpassen aan DIT land.
Tsja Telemark,

1 - Je mag vinden wat je wilt, als je er maar rekening mee houdt dat het slechts JOUW mening is.

2 - Ik vindt het een VERSCHRIKKELIJK straatbeeld opleveren als je al die te dikke tienermeisjes met hun naveltruitjes ziet lopen. Daar zijn er trouwens VEEL meer van dan Burka- of Chadordraagsters.

3 - Hoeveel van dat handjevol Burka-draagsters komen daadwerkelijk uit Afghanistan? En als je stelling waar zou zijn, zouden ze dan tòch die Burka aantrekken? Het lijkt me een onzin-argument.

4 - Hoe zou je willen dat "ze" zich aanpassen? - Naveltruitjes?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie