Verzameling van een vriend

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Mensen posten andermans collecties....
Beweren dat repro materiaal echt is..
Mensen lezen zelfs de openingspost niet dat Waffenambt niet 25 jaar verzameld maar diegene van wie deze collectie is. (incl. moderators, die zouden toch alles goed door moeten lezen alvorens te posten.)
Als er 10x gezegt word dat hier iets repro is word het nog niet aangenomen..
Geen standvastige meningen.. eerst vol houden dat het geen repro betreft en daarna terug krabbelen dat het toch gerestaureerd is en niet voor de volle 100% orgineel..

:roll:

Hoe erg wordt het hier nog?
Is hier nog wel een niveau voor?

Fijne feestdagen.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Hallo mannen, ik heb geen zin om 5pagina's vol 'mooi spul' te lezen want dat is het echt niet. Op Duits gebied in deze collectie is bijna NIETS origineel! Neem nu de oberst, jas en pet zijn DDR ook de kraagspiegels. Al de Duitse helmen van de bovenste plak zijn heel slechte fakes te beginnen met een kopie binnenwerk en zelf verf en decals zijn niet goed.
Voor 25jaar te verzamelen is dit wel een schande!

Als je nog meningen wil over andere items post maar close-ups :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Polte schreef:Mensen posten andermans collecties....
Beweren dat repro materiaal echt is..
Mensen lezen zelfs de openingspost niet dat Waffenambt niet 25 jaar verzameld maar diegene van wie deze collectie is. (incl. moderators, die zouden toch alles goed door moeten lezen alvorens te posten.)
Als er 10x gezegt word dat hier iets repro is word het nog niet aangenomen..
Geen standvastige meningen.. eerst vol houden dat het geen repro betreft en daarna terug krabbelen dat het toch gerestaureerd is en niet voor de volle 100% orgineel..

:roll:

Hoe erg wordt het hier nog?
Is hier nog wel een niveau voor?

Fijne feestdagen.
er word continu gepraat in de ''ikvorm'' dan had hij het beter in een qoute kunnen zetten wat die vriend van hem zei... dit schepte namenlijk erg veel verwarring.

Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Idd.
Ik verspil mijn tijd niet meer aan deze pruts-topics...

MvG,
Gerd V

sander vw schreef:Hallo mannen, ik heb geen zin om 5pagina's vol 'mooi spul' te lezen want dat is het echt niet. Op Duits gebied in deze collectie is bijna NIETS origineel! Neem nu de oberst, jas en pet zijn DDR ook de kraagspiegels. Al de Duitse helmen van de bovenste plak zijn heel slechte fakes te beginnen met een kopie binnenwerk en zelf verf en decals zijn niet goed.
Voor 25jaar te verzamelen is dit wel een schande!

Als je nog meningen wil over andere items post maar close-ups :wink:
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

sobel schreef:
Polte schreef:Mensen posten andermans collecties....
Beweren dat repro materiaal echt is..
Mensen lezen zelfs de openingspost niet dat Waffenambt niet 25 jaar verzameld maar diegene van wie deze collectie is. (incl. moderators, die zouden toch alles goed door moeten lezen alvorens te posten.)
Als er 10x gezegt word dat hier iets repro is word het nog niet aangenomen..
Geen standvastige meningen.. eerst vol houden dat het geen repro betreft en daarna terug krabbelen dat het toch gerestaureerd is en niet voor de volle 100% orgineel..

:roll:

Hoe erg wordt het hier nog?
Is hier nog wel een niveau voor?

Fijne feestdagen.

er word continu gepraat in de ''ikvorm'' dan had hij het beter in een qoute kunnen zetten wat die vriend van hem zei... dit schepte namenlijk erg veel verwarring.

Ben
Ik vind het anders wel duidelijk......al had hij beter een eigen acount kunnen aanmaken:

Openings post:
Berichten die hier onder staan onder waffenambt zijn niet van mij, maar door hemzelf getypt. Hij is niet 16 als ik en verzameld al meer dan 25 jaar.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

het bericht is verandert nadat ik iets zei over dat de leeftijd niet klopte...



zie hier
Laatst aangepast door Waffenambt op 24-12-2006 21:19, in totaal 1 keer bewerkt
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

OK, dan heb ik niets gezegd.......
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

De getoonde britse Denison smock is een bekende reproductie met orginele? sergeants strepen die op zijn kop gemonteerd zijn.Ook ik geloof niet dat er verder veel orgineel spul tussen staat.Je vriend mag van andere mening zijn,maar ik hoop dat hij er niet veel voor betaald heeft!Want geen serieuse verzamelaar zal veel voor deze verzameling geven.Meschien is het na 25jaar tijd voor een referentieboek?
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

jmc baan schreef:De getoonde britse Denison smock is een bekende reproductie met orginele? sergeants strepen die op zijn kop gemonteerd zijn.Ook ik geloof niet dat er verder veel orgineel spul tussen staat.Je vriend mag van andere mening zijn,maar ik hoop dat hij er niet veel voor betaald heeft!Want geen serieuse verzamelaar zal veel voor deze verzameling geven.Meschien is het na 25jaar tijd voor een referentieboek?
De baret lijkt mij trouwens ook fake. Ze ziet er rood uit en niet maroon.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Prachtige collectie :D Allemaal 1945 en post war crap op poppen uit het begin van den oorlog. Zéér correct opgesteld allemaal. Toch wel knap wat je allemaal kan verzamelen in 25 jaar tijd. Het meeste spul wat ik zie, moest toen nog gemaakt worden :lol:

779
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

Die NSB pet is trouwens een West Duitse (post 1945) leger pet met zeer slechte fake emblemen :D


http://img412.imageshack.us/my.php?imag ... 058dv3.jpg

En dat blauwe petje is gewoon van de gele rijders :roll: wordt ook nog gewoon vandaag de dag door de manschappen gedragen.
Gebruikersavatar
steelpots
Lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 01 feb 2004, 23:48

Bericht door steelpots »

jeffreyvanspengen schreef:Die NSB pet is trouwens een West Duitse (post 1945) leger pet met zeer slechte fake emblemen :D


http://img412.imageshack.us/my.php?imag ... 058dv3.jpg

En dat blauwe petje is gewoon van de gele rijders :roll: wordt ook nog gewoon vandaag de dag door de manschappen gedragen.
Ik heb nog niemand over de Belgiesche parahelm gehoord.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dit topic gaat op slot, op verzoek van topicstarter.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Op verzoek weer open.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

update

Bericht door Erik S. »

Hier de details van de dingen die jullie in twijfel trokken.

Duitse werkjas m38 in muisgrijs katoen.
Afbeelding

De voering van de duitse werkjas, deze is met grof katoen versterkt
Afbeelding
het is idd oberleutnant auke, bedankt hiervoor. de emblemen zijn van model 1927 van aluminiumdraad. In 1927 model waren van zilverdraad gemaakt dit zie je ook vaker bij going out dresses. In 1930 kwam dit type niet meer voor.



Afbeelding


De stempels in de jas. Aan de ene kant staat M38 en nog andere nummers en aan de andere kant bij de zak maakcodes van kleermakers. die op diverse plaatsen voorkomen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Duitse SS helm
Afbeelding
Afbeelding


Stempel engelse smock:

Afbeelding
Duitse SS anorak
Afbeelding
Wehrmacht Decal op helm
http://img413.imageshack.us/img413/7213/p1030019rc9.jpg
Duitse luftwaffe camo helm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Duitse luftschutz helmen 2 modellen. en daarna een brandweerhelm wo2

2e model met gestanste rand naar buiten uit 1 stuk
Afbeelding

3e model zonder gestanste rand.
Afbeelding

Brandweer helm m34 waarvan de decals eraf gekrast zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Amerikaanse m43 101ste

Afbeelding
M43 101ste
Afbeelding

Afbeelding

Amerikaans pak, wat is het nu precies, voor water of tegen gas?
Afbeelding
Afbeelding
[Glasschilderij duits werd onder andere gebruikt om kaarten en papieren te verzwaren zodat ze op je bureau blijven liggen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
[url=http://img66.imageshack.us/my.php?image=p1040042mv6.jpg]Afbeelding

Afbeelding

Duitse eetketel deze is anders als normaal gestempeld, enkelt op het handvat en niet op de zijkant van de beugel van het hengsel. Dit is geen samengestelde eetketel en dat kun je zien aan de initialen die op het deksel zowel als op bak staan.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mvg L
Laatst gewijzigd door Erik S. op 05 jan 2007, 20:37, 3 keer totaal gewijzigd.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie