We hebben niets geleerd van de moord op Pim Fortuyn!!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Ik vind:

We hebben WEL geleerd van de moord op Pim Fortuyn
5
17%
We hebben NIETS geleerd van de moord op Pim Fortuyn
25
83%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Je bent 5 vergeten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jan Marijnissen (SP)over Pim Fortuyn:

Er is geen enkele reden om Fortuyn te vertrouwen. Wat heeft die man nou gedaan? Het is een charlatan. Een rattenvanger.
Fortuyn is een wolf in schaapskleren.
LOL, Marijnissen beschrijft zichzelf zoals hij nu is.

Maar die uitspraken die qequote staan op de vorige pagina van dit draadje zijn bijna allemaal gedaan door linkse politici. PvdA, SP, Groenlinks, D66. Zij zijn het oneens met ALLE dingen die rechts wil en doet. En dat Gerrit Rita een takkewijf noemde was geheid anders bedoeld dan dat hier gequote wordt.

779
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef:Je bent 5 vergeten.
Ik zal wat duidelijker wezen: Fortuyn is vermoord door een extreemlinkse millieuactivist, Van Gogh is vermoord door een moslimfundamentalist.
Allemaal mensen uit het allochtone of linkse circuit.
Neem nou sommige radicale imams die zeggen dat homo's met hun hoofd naar benden van 6 verdiepingen hoog gegooid moeten worden, is een van deze imams vermoord door een homo???Nee.
En dat terwijl Fortuyn en Van Gogh niemand hebben bedreigd, deze imams bedreigen een hele groep en zetten daarbij aan tot moord, dat zegt toch genoeg???

Bob schreef:
Maar die uitspraken die qequote staan op de vorige pagina van dit draadje zijn bijna allemaal gedaan door linkse politici
Die van rechtse was ik vergeten, hier heb je wat uitspraken over Pim Fortuyn door rechtse politici en columnisten:

Kars Veling (Christen Unie):

Fortuyn zorgt voor tweedracht.

Gerrit Zalm (VVD):

Fortuyn is een gevaarlijk man.
Fortuyn is een gevaar voor Nederland.
Fortuyn bedriegt het volk.

Bas Eenhoorn (VVD):

Fortuyn is Mussolini.
Een van de typen die psycholoog Kets de Vries beschrijft is het type-Mussolini. Mij viel op dat die omschrijving precies past bij de leider van Leefbaar Nederland. De ijdele leider die precies zegt wat mensen willen horen. En je ziet altijd dat mensen kritiekloos zo'n leider volgen.

Frits Bolkenstein (VVD):

Nederland slaat een "pleefiguur" met Fortuyn als premier.

Hans Dijkstal (VVD):

Fortuyn is een combinatie van Janmaat en de Winter die zich keert tegen het verbod op discriminatie.

Nico Janssens (VVD Rotterdam):

Pim Fortuyn zet mensen tegen elkaar op en daarmee wordt onze samenleving niet toleranter, dus niet leefbaarder. Hij vergroot de angst onder de mensen en zaait haat.

Manuel Kneepkens (Stadspartij Rotterdam):

Poldermussolini. Dat klinkt heel hard en er zullen ook weer heel wat reacties op volgen, maar geloof me: ik zie een rechtstreeks verband tussen Fortuyn, Mussolini en uiteindelijk Nietschze.

Hoofdredactioneel commentaar (NRC Handelsblad):

Zijn manifest is een poging het bestel tot het bot te provoceren en zo de stabiliteit van Nederland te ondermijnen. Het programma van de Fortuyn-beweging is geen geintje. Het uitschakelen van Fortuyn is dan ook een serieuze opdracht.

Folkert Jensma (hoofdredacteur NRC Handelsblad):

We wensen ons hier de xenofoben en racisten van het lijf te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren.
Fortuyn kan als minister-president de dodenherdenking op 4 mei nooit bijwonen.

en euh Okke, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef:Allemaal mensen uit het allochtone of linkse circuit.
Wat in godesnaam wil je hier nu mee zeggen? Het is totaal irrelevant! Je wekt hier alleen wel de gevaarlijke indruk dat links en de allochtone gemeenschap voor een groot deel bestaat uit criminelen. En dat is niet waar, criminelen zijn alomvertegenwoordigd!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Ik zal wat duidelijker wezen: Fortuyn is vermoord door een extreemlinkse millieuactivist, Van Gogh is vermoord door een moslimfundamentalist.
Allemaal mensen uit het allochtone of linkse circuit.
Het zijn niet allebei mensen uit hetzelfde 'circuit'. Bovendien maakt het je eerdere opmerking helemaal niet duidelijker. Je haalt enkel een nieuwe (onjuiste) stelling uit de kast. Waar ik verduidelijking om vroeg was Dat [Fortuyn en Van Gogh zijn vermoord en Wilders en Verdonk onder bewaking lopen en Marijnissen en Halsema niet] zegt toch wel iets over de aanhang van links. Zou je dat nog kunnen doen? Wat zegt dat over de aanhang van links?
Neem nou sommige radicale imams die zeggen dat homo's met hun hoofd naar benden van 6 verdiepingen hoog gegooid moeten worden, is een van deze imams vermoord door een homo??? Nee.
Gelukkig niet. Mensen horen niet vermoord te worden.
En dat terwijl Fortuyn en Van Gogh niemand hebben bedreigd, deze imams bedreigen een hele groep en zetten daarbij aan tot moord, dat zegt toch genoeg???
Nee, dat zegt mij niet genoeg. De link tussen imams die foute opmerkingen over groepen mensen verkondigen en de stelling dat Fortuyn en Van Hogh niemand bedreigd hebben kan ik niet plaatsen.

En euh Okke, je hebt nog steeds geen antwoord gegeven
Zou je de vraag willen herhalen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik zie idd ook niet echt de vergelijking tussen bevolkingsgroepen en Fortuyn en van Gogh.

Marijnissen staat ook onder bewaking, alleen niet 24/7 zoals Geert Wilders. Politici krijgen meerdere bedreigingen per week via de email, post of op straat. Iedere politicus doet uitspraken waar niet iedereen het eens is. Toen Marijnissen zei dat alle uitkeringen met 10% omhoog moesten, mocht hij de grootste partij worden, schrok ik ook. Dat wordt dus 5 van de 8 uur per dag voor niets werken, maar om hem daarvoor te bedreigen of te vermoorden? Nee, daarvoor moet je psychisch geschuffeld zijn...

779
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

779 schreef:Die partij streeft naar het uitroeien van alle zwarte mensen.

779
bollebekboerke heeft het ook al gevraagd maar zou je de moeite willen nemen deze totaal onzinige stelling te onderbouwen, iets dat onmogelijk is dus ons uit willen leggen hoe je op deze voor 1 miljoen VB stemmers bijzonder beledigende uitspraak komt?!
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dodo schreef:
mannerheim schreef:Allemaal mensen uit het allochtone of linkse circuit.
Wat in godesnaam wil je hier nu mee zeggen? Het is totaal irrelevant! Je wekt hier alleen wel de gevaarlijke indruk dat links en de allochtone gemeenschap voor een groot deel bestaat uit criminelen. En dat is niet waar, criminelen zijn alomvertegenwoordigd!
Er is hier al eens vaker een discussie gevoerd over al dan niet verbale agressie, actiebereidheid e.d. uit de linkse hoek. Het ging toen over het stelselmatig in het nieuws komen van linkse actiegroepen o.a. bij tegendemonstraties tegen extreem-rechts. Dit valt op zich niet te ontkennen, al was er toen iemand die dat probeerde in de doofpot te stoppen. Het feit dat daarbij geweld gebruikt werd door links kan je in alle kranten lezen.

Dat er Imams en andere radicale moslims in ons land zijn die moord en doodslag prediken (en soms ook uitvoeren of proberen uit te voeren) m.b.t. bevolkingsgroepen of individuen die hen niet welgevallig zijn, valt ook niet te ontkennen.

Ik zit absoluut niet te wachten op reacties van één of meer andere zijden, laat dat duidelijk zijn, maar laten we aub ophouden met feiten onder het
tapijt te willen schuiven. Er zijn in dit land nu eenmaal meer militanten onder krakers, millieuactivisten en moslimfundamentalisten dan onder andere categorieën te vinden. Vanuit deze kringen zijn inmiddels twee mensen vermoord en talloze anderen serieus met de dood bedreigd. Er zijn bevolkingsgroepen bedreigd en beledigd en de democratie is hier en daar ernstig bedreigd. Dát, waarde Dodo, noem ik crimineel gedrag!

Criminelen mogen dan alomvertegenwoordigd zijn, ik ken (gelukkig) geen voorbeelden in Nederland van militante orthodox-christelijken die zichzelf onder het uitroepen van "Christus is Koning!" willen opblazen in moskeeën en politieagenten met handgranaten bekogelen, niet van conservatieven die een linkse columnist op straat de keel doorsnijden, niet van eigenaars van legbatterijen die een Groen-Links politicus neerschieten en tenslotte ook niet van Kardinalen die menen dat ze het volk moeten oproepen om andersdenkenden van flatgebouwen te smijten of op tv de wens uit te spreken dat Jan Wolkers maar gauw aan een slopende ziekte moet sterven.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

koos24 schreef:
779 schreef:Die partij streeft naar het uitroeien van alle zwarte mensen.

779
bollebekboerke heeft het ook al gevraagd maar zou je de moeite willen nemen deze totaal onzinige stelling te onderbouwen, iets dat onmogelijk is dus ons uit willen leggen hoe je op deze voor 1 miljoen VB stemmers bijzonder beledigende uitspraak komt?!
Ik begon al te vrezen dat ik de enige was die viel over zo'n ..... uitspraak, maar aangezien hij er niet meer op inpikte vond ik het overbodig nog verder om verduidelijking te vragen, mogelijk was hij dronken die dag want het was z'n verjaardag, dan kan ik het nog enigzins begrijpen.
Maar door zo'n uitspraken te doen worden al de VB politici en kiezers al richting schavot gedreven om dan door een ontspoorde "uitgeschakeld" te worden.
Der zijn hier mensen die jammer genoeg niks geleerd hebben van wat er met Pim en Van Gogh gebeurd is, integendeel ze lijken het nog aan te moedigen.
Een bekend TV figuur hier in vlaanderen mocht zelfs verklaren na hetgeen gebeurd was in Nederland dat "hij er een goed gevoel bij had". Toeval of niet: hij is bekend om z'n linkse ideeën.
Tuurlijk zitten er onder de rechtsen ook uiterst verdachte personen maar wat Seyffardt hierboven schrijft kan ik alleen maar beamen.

@ 779, het Vlaams Belang zegt wat meer dan 1 miljoen mensen denken.
Respect is het minste wat je daarvoor moogt opbrengen.
Ik stem VB om volgende redenen: Nultolerantie ivm met drug gebruik en criminelen, de waarden van onze vlaamse maatschappij en het gezin in stand houden en ivm vreemdelingen: aanpassen of opkrassen, dat ze maar amok gaan maken in hun eigen land.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

koos24 schreef:
779 schreef:Die partij streeft naar het uitroeien van alle zwarte mensen.

779
bollebekboerke heeft het ook al gevraagd maar zou je de moeite willen nemen deze totaal onzinige stelling te onderbouwen, iets dat onmogelijk is dus ons uit willen leggen hoe je op deze voor 1 miljoen VB stemmers bijzonder beledigende uitspraak komt?!

Ik sluit me bij Bollebekboerke aan.

Je hebt ook nog fatsoensnormen BOB, je beschuldigd er een miljoen mensen van dat ze "zwarten" willen uitroeien.

Waarom is er niet ingegrepen door de moderators? Hoe zou er op dit forum gereageerd zijn als de stelling was geweest "Het CDA streeft er naar om alle NIET christenen uit te roeien"
De waarheid komt met de jaren
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het CDA streeft naar gelijkheid e.d. Vlaams Belang stond hier tijd terug in het nieuws als een extreem rechtse, neonazistische partij. Vlaams Belang, vroeger bekent als Vlaams Blok is zelfs zo extreem rechts dat er ee nrechter aan te pas moest komen om de partij te stoppen!

Ik beschuldig helemaal geen miljoen mensen, alleen de partijleden.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

779 schreef:Het CDA streeft naar gelijkheid e.d. Vlaams Belang stond hier tijd terug in het nieuws als een extreem rechtse, neonazistische partij. Vlaams Belang, vroeger bekent als Vlaams Blok is zelfs zo extreem rechts dat er ee nrechter aan te pas moest komen om de partij te stoppen!

Ik beschuldig helemaal geen miljoen mensen, alleen de partijleden.
Dus concreet beschuldig jij het VB en haar leden dat ze kleurlingen willen uitroeien :?

Zou je een goed argument hiervoor kunnen geven 779, en nee kom nu niet aan met dat ene doorgedraaide lid die in Antwerpen op straat liep te schieten.

Moet toch niet moeilijk zijn als je zeker bent van je zaak.
De waarheid komt met de jaren
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Moet ik nou echt met bewijzen komen?

Vlaams Blok is meerdere malen voor de rechter gedaagd ivm racisme tegen buitenlanders en anderskleurigen... Na de zoveelste rechtzaak is de partij zelfs veroordeeld!

779
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Uitspraak Hof:

Het verkondigen van discriminatie werd in deze zaak gelijkgesteld met twee strafbepalingen uit de antiracismewet: "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie". Naar oordeel van het Hof van Beroep van Gent zette het Vlaams Blok aan tot haat jegens allochtonen doordat het, om de kiezer te overtuigen van haar partijprogramma, een stereotiep en negatief beeld van hen schetste. Het aanzetten tot discriminatie bestond er dan weer in dat de kiezer een politiek programma werd aangeboden dat naar oordeel van de rechters "duidelijk discriminerend" is.

779
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

779 schreef:Uitspraak Hof:

Het verkondigen van discriminatie werd in deze zaak gelijkgesteld met twee strafbepalingen uit de antiracismewet: "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie". Naar oordeel van het Hof van Beroep van Gent zette het Vlaams Blok aan tot haat jegens allochtonen doordat het, om de kiezer te overtuigen van haar partijprogramma, een stereotiep en negatief beeld van hen schetste. Het aanzetten tot discriminatie bestond er dan weer in dat de kiezer een politiek programma werd aangeboden dat naar oordeel van de rechters "duidelijk discriminerend" is.

779

Aanzetten tot haat is niet hetzelfde als aanzetten tot uitroeien.
Jouw uitspraak gaat over uitroeien.

Vlaams Blok nu dus Vlaams Belang wilde remigratie en ging daarbij soms wat ver met uitspraken maar van oproepen of uitspraken over uitroeien is niets terug te vinden.

Dus nogmaals BOB waar haal jij de wijsheid vandaan dat het VB bevolkingsgroepen wilde uitroeien?
Graag uitspraken voorzien van bronvermelding.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie