*Inklaringskosten* en *Douanerechten*

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Cocaine... enz moet ook ergens vandaan komen..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Die illegale zaken, gaat men dus niet via de post sturen, men weet ook wel dat de post gecontrolleerd kan worden. Dus ik denk niet dat dat zo vaak voorkomst Sobel.

Ik denk dat ik binnenkort (volgende vakantie) eens ga kijken if ik misschien niet de Tweede Kamer kan benaderen. Met als vraag, om te kijken of het niet mogelijk is de wet m.b.t. Invoeringskosten en alles wat daarmee samenhangt te wijzigen.
Er is altijd hoop dat het gewijzigd kan worden, misschien is het mogelijk om zoals ik al eerder noemde stemmen te gaan verzamelen onder de verzamelaars en zo tot een wetswijziging kan komen, zodat de historische verzamelaars WWI, WWII internationaal, historische spullen voor hun PRIVE collectie kunnen kopen.
Ik denk dat de kosten met het invoeren dat betaalt wordt per jaar voor al diegene met WWII en WWI spullen niet veel is, als je het hele geldbedrag bekijkt wat er per jaar aan btw, invoerkosten, boetes etc. etc. etc. betaald/opgehaald word.

Gr. Yannick
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Yannick S. schreef:Die illegale zaken, gaat men dus niet via de post sturen, men weet ook wel dat de post gecontrolleerd kan worden. Dus ik denk niet dat dat zo vaak voorkomst Sobel.

Ik denk dat ik binnenkort (volgende vakantie) eens ga kijken if ik misschien niet de Tweede Kamer kan benaderen. Met als vraag, om te kijken of het niet mogelijk is de wet m.b.t. Invoeringskosten en alles wat daarmee samenhangt te wijzigen.
Er is altijd hoop dat het gewijzigd kan worden, misschien is het mogelijk om zoals ik al eerder noemde stemmen te gaan verzamelen onder de verzamelaars en zo tot een wetswijziging kan komen, zodat de historische verzamelaars WWI, WWII internationaal, historische spullen voor hun PRIVE collectie kunnen kopen.
Ik denk dat de kosten met het invoeren dat betaalt wordt per jaar voor al diegene met WWII en WWI spullen niet veel is, als je het hele geldbedrag bekijkt wat er per jaar aan btw, invoerkosten, boetes etc. etc. etc. betaald/opgehaald word.

Gr. Yannick
Waarom worden er dan nu en dan nog steeds zeecontainers met ladingen drugs onderschept? dan nog maar te zwijgen over hetgeen dat niet door de doane word ondekt... en daarbij, voorkomen is beter dan genezen, ze controleren om er voor te zorgen dat het niet gebeurd...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Het zal altijd zo gaan Sobel, het is "Big Business". Het zijn wel twee hele grote verschillende tegenstrijdigheden. In grote hoeveelheden illegale middelen zoals drugs invoeren is verboden en er hoort ook zo intensief op gecontrolleerd te worden, maar doe dat dan niet met de kleine, legale dingen. Oké douane weet nooit 100% zeker wat erin zit, dan kunnen ze het openmaken en als het legaal/ niet kwaadaardig is gewoon weer dichttapen en verzenden.

Zullen we terug gaan ontopic en alleen specefiek over WOII?
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Yannick S. schreef:Die illegale zaken, gaat men dus niet via de post sturen, men weet ook wel dat de post gecontrolleerd kan worden. Dus ik denk niet dat dat zo vaak voorkomst Sobel.

Ik denk dat ik binnenkort (volgende vakantie) eens ga kijken if ik misschien niet de Tweede Kamer kan benaderen. Met als vraag, om te kijken of het niet mogelijk is de wet m.b.t. Invoeringskosten en alles wat daarmee samenhangt te wijzigen.
Er is altijd hoop dat het gewijzigd kan worden, misschien is het mogelijk om zoals ik al eerder noemde stemmen te gaan verzamelen onder de verzamelaars en zo tot een wetswijziging kan komen, zodat de historische verzamelaars WWI, WWII internationaal, historische spullen voor hun PRIVE collectie kunnen kopen.
Ik denk dat de kosten met het invoeren dat betaalt wordt per jaar voor al diegene met WWII en WWI spullen niet veel is, als je het hele geldbedrag bekijkt wat er per jaar aan btw, invoerkosten, boetes etc. etc. etc. betaald/opgehaald word.

Gr. Yannick
En jij hoopt echt dat ze dat gaan doen?
Vergeet het maar.
reken er maar eerder op dat het beleid strenger zal worden met alle rompslomp in de wereld vandaag de dag.
Mvg/Best regards, Sipke
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Wie niet waagt, wie niet wint.
Proberen kan altijd, zoniet dan merk ik het wel.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Er is alleen al 1 reden waarom de overheid niet eens zal luisteren naar jouw idee:

Het levert teveel geld op.

779
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Die prijzen zijn niet te zuinig! Ik kom thuis van m'n werk en er ligt een briefje op me te wachten dat ik m'n pakket (een uniform) kan ophalen op het postkantoor en 54 Euro moet betalen... :shock: Dit is voor mij de eerste keer dat er een pakket groter dan een boek aankomt en ik sta hier wel even van te kijken. Het pakket komt uit Zwitserland, wat helaas geen lid is van de EU en waarvoor ik invoerrechten moet betalen.

Na even Googlen heb ik al meerdere manieren gevonden waarmee ik deze kosten had kunnen omzeilen.

- Onder de 22 Euro worden er geen invoerrechten berekend. Als ik het uniform in delen had laten versturen met individuele waardes van minder dan had ik waarschijnlijk geen invoerrechten hoeven te betalen.
- Als de verkoper 'gift' op de doos had gezet had ik geen (minder?) invoerrechten hoeven te betalen (dit is wel strafbaar!).

Echter, de achterliggende gedachte is dat het invoeren van goedkopere producten uit het buitenland ontmoedigd / gecompenseerd wordt. Maar voor tweedehands goederen mag men volgens mij geen BTW meer vragen, dat is immers al eens betaald. Dat moet ik nog even uitzoeken, maar dat wordt waarschijnlijk een bezwaarschift richting de douane!
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie