Straf voor kindermoordenaars?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

De beste straf voor kindermoordenaars?

Levenslang
19
53%
30 jaar voorwaardelijk
2
6%
25 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
15 jaar voorwaardelijk
1
3%
5 jaar voorwaardelijk
1
3%
1 jaar voorwaardelijk
0
Geen stemmen
Doodstraf?
13
36%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Straf voor kindermoordenaars?

Bericht door mannerheim »

Naar aanleiding van de moord op Suzanne Wisman (12 jaar) uit Tweede Exloërmond in Drenthe heb ik een vraag aan jullie:
Hoe zwaar moeten kinderverkrachters en kindermoordenaars gestraft worden?

Mogen zij, volgens jullie, ooit weer vrij komen of moeten ze achter de tralies blijven...of nog erger...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

De verdachte krijgt een onderzoek in het Pieterbaan Centrum, dus hij krijgt waarschijnlijk een zeer lage celstraf vanwege psychiatrisch ziektebeeld.

779
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Heel simpel.

De doodstraf. Indien een persoon overduidelijk een moord gepleegd heeft met keiharde bewijzen dan dient deze de doodstraf te krijgen.
We zouden het eigenlijk zo moeten doen:
• Je dood iemand bewust en opzettelijk (met voorbedachte raden), dan krijg je de doodstraf.
• Voordat de doodstraf voltrokken word zal de gevangen minimaal 5 jaar vast moeten zitten. Dit voor het geval er nieuwe bewijzen op tafel komen die anders bewijzen. Of om met juist nog betere bewijzen te komen.

Levenslang is voor de maatschappij géén optie omdat:
• De doodstraf zal de mensen laten afschrikken, men zal dus niet zo snel meer een moord plegen omdat men weet dat ze de doodstraf krijgen.
• Doodstraf is goedkoper dan levenslang. Ook is er hierdoor meer ruimte in de gevangenissen.

Het is misschien heel kortzichtig en hard. Maar als er iets is wat je niet moet doen is iemand zijn leven wegnemen. Jij wilt dit ook niet, dus waarom zou je het wel bij een ander doen? :)

/edit
Dit is overigens even algemeen. En niet gericht op de dader van de moord op het 12-jarig meisje.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Betwijfel het of de doodstraf zal afschrikken, zo kom je er gemakkelijker vanaf!

Ten tweede: Zie maar eens iemand te vinden die het doodsvonnis wil voltrekken.

Ten derde: De doodsstraf is toch afgeschaft hier, dus dat is niet eens een reele optie.

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik gun die vetlappen de doodstraf niet... daar komen ze er zoals Bob al zegt veel de gemakkelijk mee af..
Ze moeten de rest van hun leven de cel in, daar zullen ze ook wel de zak zijn.. Tenminste, ik had een keer zoiets gezien dat er ook de gevangenis een soort van 'regel' is: Wat je ook doet, van kinderen blijf je af. Dus als je als kindermoordenaar ofzo de cel in gaat heb je een probleem.. en terecht :h
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

En de cellen raken voller en voller, en het wordt voor het rijk duurder en duurder. En wij moeten dat betalen!

Nee dankje, dan maar de doodstraf. Opgeruimd staat netjes...;)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Leroy schreef:En de cellen raken voller en voller, en het wordt voor het rijk duurder en duurder. En wij moeten dat betalen!

Nee dankje, dan maar de doodstraf. Opgeruimd staat netjes...;)
Er is nog steeds genoeg plek. Maar in jouw gedachtenwereld worden er vast elke dag 500 kindermoordenaars berecht...

779
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Leroy schreef:En de cellen raken voller en voller, en het wordt voor het rijk duurder en duurder. En wij moeten dat betalen!

Nee dankje, dan maar de doodstraf. Opgeruimd staat netjes...;)
Naar mijn mening komen ze er voor zo'n gruwelijke daad te gemakkelijk vanaf..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Typisch weer iets van jou om zoiets te vermelden...
Jij denkt dat kindermoordenaars de enige moordenaars zijn?

Overigens las ik in de media toch echt wel iets anders over dat tekort hoor...Maar goed, jij bent Bob en Bob weet alles beter. :roll:
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Justin schreef:Ik gun die vetlappen de doodstraf niet... daar komen ze er zoals Bob al zegt veel de gemakkelijk mee af..
Ze moeten de rest van hun leven de cel in, daar zullen ze ook wel de zak zijn.. Tenminste, ik had een keer zoiets gezien dat er ook de gevangenis een soort van 'regel' is: Wat je ook doet, van kinderen blijf je af. Dus als je als kindermoordenaar ofzo de cel in gaat heb je een probleem.. en terecht :h
Het grootste deel van de tijd staan pedo's onder toezicht van gevangenispersoneel, soms zitten ze ook op afgesloten afdelingen.

En trouwens, ik heb Levenslang gestemd...maar ik vraag me toch af of dat de juiste oplossing is...
In Nederland is in de gevangenis zitten toch niet een echte straf, een gevangenis in Nederland is toch net een hotel.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Leroy schreef:Typisch weer iets van jou om zoiets te vermelden...
Jij denkt dat kindermoordenaars de enige moordenaars zijn?

Overigens las ik in de media toch echt wel iets anders over dat tekort hoor...Maar goed, jij bent 779 en 779 weet alles beter. :roll:
Tuurlijk jongen... Graag even uitleggen anders dien ik gewoon een klacht in bij een mod. Kunnen ze jou voor levenslang hier bannen!

779
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Rare poll. Ik kan kiezen tussen levenslang, allerlei voorwaardelijke straffen (dwz. veroordeelde komt dadelijk vrij) of doodstraf. Dat is toch geen reële optie?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Goof schreef:Rare poll. Ik kan kiezen tussen levenslang, allerlei voorwaardelijke straffen (dwz. veroordeelde komt dadelijk vrij) of doodstraf. Dat is toch geen reële optie?
Hoe had jij het dan gedaan?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Justin schreef:Ik gun die vetlappen de doodstraf niet... daar komen ze er zoals Bob al zegt veel de gemakkelijk mee af..
Ze moeten de rest van hun leven de cel in, daar zullen ze ook wel de zak zijn.. Tenminste, ik had een keer zoiets gezien dat er ook de gevangenis een soort van 'regel' is: Wat je ook doet, van kinderen blijf je af. Dus als je als kindermoordenaar ofzo de cel in gaat heb je een probleem.. en terecht :h
idd, de monster van belgie(Dutroux) brak zijn pols door een gevecht met een paar gevangenen
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

euh effectief. Voorwaardelijk betekent dat als je nog iets mis doet die 30 jaar moet uitzitten maar je word na de rechtsspraak meteen vrij gelaten.

Ze zouden die moordenaars in een vergeetput moeten steken. Ik vind ook dat gevangen veel te veel rechten hebben in gevangenis. Ze zeggen dat de gevangen het toch zo slecht hebben in Belgie maar dat is helemaal niet waar. Ze mogen werken voor geld enz. Ze moesten verdorie aan een ketting gelegd worden droog brood en water en werken voor de maatschappij verdorie!
Plaats reactie