Skylighter collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Mooie collectie Skylighter,
Die ingelijste jasjes waar Haplo het overheeft zien inderdaad wel mooi uit, maar ik ben bang dat als je ze er uit haalt, dat het dan niet meer zo mooi op een pop past, de vouwen bedoel ik dan...misschien met een strijkijzer. Je kunt ze ook gewoon aan een kleren haak hangen, aan de muur of in een kast, dat laatste zag ik eens op het TT forum, met al die engelse patches ziet dat wel vet uit.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jonhy Frost schreef:Mooie collectie Skylighter,
Die ingelijste jasjes waar Haplo het overheeft zien inderdaad wel mooi uit, maar ik ben bang dat als je ze er uit haalt, dat het dan niet meer zo mooi op een pop past, de vouwen bedoel ik dan...misschien met een strijkijzer. Je kunt ze ook gewoon aan een kleren haak hangen, aan de muur of in een kast, dat laatste zag ik eens op het TT forum, met al die engelse patches ziet dat wel vet uit.
Als je ze inlijst, gebeurt dat ook met een kledinghaak. Je moet niet voorstellen dat je ze inlijst in een schilderijlijst, maar een lijst waar diepte in zit waar het jasje zonder problemen inpast.

779
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Work in progress....

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

A een pop aangeschaft!
De broek word zeker nog vervangen door M37 trousers?
Mooie pop trouwens!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

sobel schreef: De broek word zeker nog vervangen door M37 trousers?
Ja klopt, hij heeft een te dikke kont voor de M37 trousers die ik al heb. :lol:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

:P agoed, die broeken zijn volgens mij nog zat te vinden, in iedergeval al mooi werk!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mooie pop Skylighter! Je webbing ziet er trouwens erg net uit! Mooie stempeling.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Het omkleden van een mannequin is een van de minst leuke dingen die bij het verzamelen hoort.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Skylighter schreef:Het omkleden van een mannequin is een van de minst leuke dingen die bij het verzamelen hoort.
Vind het zelf wel leuk om te doen.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen.
Gaat er in elk geval al goed uitzien.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ziet er super uit Skylighter! Echt heel mooi!

Zelf vind ik het aankleden van een pop wel erg leuk om te doen. Ten minste als het een beetje wil. Als alles wat je erop wilt hebben te klein is of alleen met ontzettend veel duwen, trekken, passen en meten wil dan is het natuurlijk niet zo leuk om te doen. Maar als het redelijk wil dan vind ik het super om te zien hoe het spul dat ik in de loop van een bepaalde periode verzameld heb nu samenkomt op een pop en hoe het allemaal in combinatie met mekaar staat. :D :yes:

Maar wat voor schoenen of laarzen heb je op de pop? Jungle boots o.i.d.? En is de GI nog van een bepaalde eenheid of uit een bepaalde periode van ww2? :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Rick,

Is de M41 ooit ingekort? Hij lijkt mij korter en ik zie maar 4 knoopjes, ik dacht dat het er altijd 5 waren???

779
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

779 schreef:Rick,

Is de M41 ooit ingekort? Hij lijkt mij korter en ik zie maar 4 knoopjes, ik dacht dat het er altijd 5 waren???

779
Ik denk dat de M-41 dan ingekort is, was me nog niet opgevallen. Het is al een vreemde eend in de bijt, omdat het jasje beschikt over een blauwe lining. Waarschijnlijk ergens in het veld gedaan om het jack wat warmer te maken.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Klopt, nu herinner ik het me weer. Jouw M41 is ook besproken op WW2-ETO. Toch een mooie Taylor made dan! :lol:

779
Gebruikersavatar
marf
Lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 12 jul 2006, 19:52
Locatie: Retie
Contacteer:

Bericht door marf »

Mooi
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

SiNiStEr schreef: Maar wat voor schoenen of laarzen heb je op de pop? Jungle boots o.i.d.? En is de GI nog van een bepaalde eenheid of uit een bepaalde periode van ww2? :)
Hij draagt "Shoe pac, high (16 inches) zie ook GI collector's guide blz. 61
Helaas is de linker aan de bovenzijde in niet zo'n goede staat, maar dat valt niet te zien op deze foto.
Plaats reactie