invetten houtwerk geweer?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
jutter
Lid
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2007, 20:33

Bericht door jutter »

Haplo schreef:
jutter schreef:
Haplo schreef: De gewone spray?
Dit wist ik niet.
Wel handig om te weten.
Het is gemaakt van planten is het niet?
Geloof je hem? dan geloof je ook in Jomanda zeker.,.dokter jakob is weer bezig
Nou nee.
Maar als je de bus ballistol even leest, zal je zien dat Jacob voor een gedeelte gelijk heeft.

En ik luister liever naar Jacob dan naar iemand die niks anders dan ongelovelijk zielig gedrag vertoont voor iemand van ongeveer 35 á 40 jaar, met blijkbaar het verstand van een 10 jarige.
Je begint me knap de strot uit te hangen vriend.
Ga even fijn boven een potje H2SO4 staan snuiven.
Misschien ga je dan wat helderder denken.
Oja je was ook een drentenaar.,.. ter uwer info.. ik ben 47 met verstand van 10 keer de uwe
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Jutter het is heel simpel, of je gedraagd je of je periode op dit forum is erg kort, aan jou de keus, dit is trouwens direct een eerste waarschuwing, nog eentje en je hoeft hier niet meer terug te komen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

jutter schreef:
Oja je was ook een drentenaar.,.. ter uwer info.. ik ben 47 met verstand van 10 keer de uwe
Klopt, Ik ben inderdaad een Drentenaar.
U bent 47?
Dan had ik toch iets meer volwassenheid van u verwacht.
Dus het verhaaltje van 10 keer meer verstand als mij gaat voor u dus helaas niet echt op.
En u zult waarschijnlijk uit Amsterdam of die omgeving komen.
Die mensen hebben vrijwel altijd iets tegen noorderlingen.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Helaas valt u niet onder die groep uitzonderingen.

En ja, Ik geniet hier grandioos van. :lol:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

sobel schreef:Jutter het is heel simpel, of je gedraagd je of je periode op dit forum is erg kort, aan jou de keus, dit is trouwens direct een eerste waarschuwing, nog eentje en je hoeft hier niet meer terug te komen.
Laat hem even Sobel.
Ik begin er net plezier aan te krijgen. :)
Splits het anders even af naar slowchat.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

In 1874, Friedrich Wilhelm Klever, an attorney with interest in economy, founded the Klever Company” in Cologne, Germany. He began producing oils and greases from coal and eventually bought a coal mine so he would not run out of raw materials. At the turn of the century the imperial German Army (the Wehrmacht) began to look for an all-around oil. The idea was to maintain the metallic parts of the soldier’s rifle but also to protect the wooden stocks and his leather gear. The soldier was to use the same oil for the treatment of minor wounds, sores and scratches. Friedrich’s son, Dr. Helmut Klever, had become a professor of chemistry at the Technical University of Karlsruhe. He set out to develop what the Army wanted. In 1904 he succeeded to produce a special oil which he named BALLISTOL, from the word ballistic and the Latin word for oil, ‘oleum’. Thus the descriptive meaning of the word BALLISTOL is: ballistic oil. It soon became obvious that the new wonder Oil had truly amazing capabilities. The Army tested it and adopted it in 1905 and it stayed in use until 1945.

Wat Jacob zegt is dus juist. Dezelfde olie is trouwens ook in verschillende landen erkend als geneesmiddel voor dieren. Wordt ook vaak gebruikt als smeermiddel van materiaal in de voedingsindustrie en ziekenhuizen omdat het onschadelijk is voor de gezondheid.

Persoonlijk vind ik dat Ballistol bijna alles kan, maar op geen enkel gebied uitblinkt. En het stinkt verschrikkelijk :shock:
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Offtopic: Vind het ook wel grappig dat een 47 jaar oude man het verstand heeft van een 3 jarige peuter...had wel iets beter verwacht.. :roll:
Ontopic: Goed dat ik weet waar ik het kan halen, eerst dacht ik nl. dat ik het houtwerk niet ik kon (en hoefde) te vetten, dus maar goed dat ik dit even lees :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Ik vind het wel lekker ruiken :P Maar mn moeder zegt altijd meteen...wat heb jij nu weer gedaan? :lol:

Sbas
tom wy
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jul 2006, 12:44
Locatie: leuven belgium

Bericht door tom wy »

hey mannen ik had dit gesprek geopend omdat ik mijn wapens wou onderhouden niet om hier ruzies te starten!
(moet ik mij schuldig voelen?)
alvast men excuses!
Mvg
Tom

ps:niet iedereen is intiligent :wink: :? :lol:

By the way thanks voor de uitgebreide informatie!!!!!! :!:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Je hoeft je niet schuldig te voelen Tom.
Jij doet niks verkeerd.
En ik, ach vind dit bij tijd en wijlen wel humor. :)

Geen dank voor de info.
Daarvoor zitten we met zijn allen op dit forum.
Om elkaar te helpen.

@ Justin:
Houtwerk eerst wel even reinigen met spiritus.
Haal je alle vuil er namelijk uit.
Daarna even goed inoliën met kolfolie.

En Zen.45: :cheer:
Mvg/Best regards, Sipke
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

jutter schreef:
jacob schreef:Ballistol werkt ook prima bij wondjes, heeft een antibacteriele werking
Je doet het zeker ook door de koffie!? , man man!
Kom zojuist van mijn werk en merk dat jij ergens mee bezig bent..ik ken je niet maar jij doet het wel zo voorkomen heb ik gehoord. hou ermee op en stop met dit.
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Ik heb mijn Garand opgeknapt mbv de vaatwasser!
Let op: NIET met gelamineerde kolven doen! (verlijmde kolven)

Before....
Lekker puzzelen, alles uit elkaar.
Afbeelding

De kolf heeft een schoonmaak beurt in de vaatwasser gehad.
Afbeelding

After.....
Eerst de kolf goed laten drogen voor je olie aanbrengt.

2 lagen olie erop en gedroogd en wel.
op de foto lijkt hij erg donker, maar dat komt door een wat mindere belichting.
Zoals het houtwerk in het midden is, is de rest ook.
iedergeval zijn de echte zwarte oude smeerplekken foetsie en daar ging het mij om.
Slechts weinig dingen weer pas hoeven te maken, klein beetje bij de buttplate en de metalen uiteinden bij de handguard

Afbeelding


hier nog een link waar je e.e.a. kunt bestellen
http://www.targetmaster.nl/index.php?cP ... c70cc4a8f0
Laatst gewijzigd door Dirty harrY op 06 apr 2007, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Haplo schreef:
@ Justin:
Houtwerk eerst wel even reinigen met spiritus.
Haal je alle vuil er namelijk uit.
white spirit wordt meestal voorgeschreven en das geen spiritus (en ook geen terpentijn). terpentine dus. weet niet of spiritus nu zo goed overweg gaat met oud (ingetrokken) vet en of oude verharde olie

Het vuil en oude olie haal je maar gedeeltelijk en oppervlakkig weg . de vaatwasser doet het betere werk.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Wicked...de vaatwasser :lol: Gebruik je dan gewoon al die zooi die erin moet? Dat zout en spoelglans en weet ik wat er allemaal in gaat?

Sbas
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Ja gewoon zeeptablet erin, 65 graden
En zelfs de droogcyclus blijft aan.
Mijn stempels zijn ook zichtbaar gebleven, heet water wil nog wel een deukjes etc uit het hout halen. (niet veel van gemerkt overigens)
Hele kleien deukjes kan je ook eruit stomen mbv nattedoek en strijkbout.
Het kan alleen zijn dat je hier en daar na afloop toch iets moet schuren om e.e.a. pas te krijgen. Bij mij was dat minimaal.

nogmaals: niet met gelamineerde stocks doen daar schijnt het niet mee te werken.
Plaats reactie