Filmplannen....

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

Robert-Jan schreef:Oke,, Misschien hebben we dus PIB, maar we hebben ook landstorm nodig.

En, wat wil je vragen dan? mogen we ze ff lenen...
Een museum kan moeilijk gaan doen,
En je hebt toch draaidata nodig wil je dat allemaal verwezelijken.
Dus,

DRAAIDATA!!! :P
ik probeer idd via het museum of anderen aan uniformen te komen en ik vraag of ze tips hebben waar we het evt weg zouden kunnen halen
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Denk je echt dat je van een museum originele uniformen krijgt voor in een film? Ik kan me niet eens voorstellen dat jullie dat zouden willen, laat staan de eigenaars van musea.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik neem ook niet aan dat hij zorgt voor orginele uniformen, dat lijkt me wat vreemd. Misschien kunnen we ook die PIB reenactersgroep benaderen, die hebben al genoeg van die uniformen.
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Justin schreef:In Nederland hebben we toch ook vakantie in mei? Is volgens mij maar 1 week tijd, maar in die week kun je toch best wel iets doen?
En Robert-Jan, niet iedereen hoeft tussen de 17-30 jaar oud te zijn, alleen degenen die veel in beeld komen. Die personen op de achtergrond (die volgens jou dus die jaren 50 BD's hebben en de Zweedse tunieken) kunnen jonger zijn..
Sorry, je blijft het toch zien..
Hoe moelijk is het nou om 18+ers te regelen?
Ik reken natuurlijk op een té grote opkomst van 14-15-16 jarigen...
Die wil ik er persoonlijk niet in, jammer voor mezelf..
Maar ik maak liever een realistische film met 1 18+ er dan 20 zeurjochie's die persee in beeld willen met zo'n typische glimlach.

Achter de schermen kunnen jullie ook niet veel betekenen omdat ik niet graag alles op de schooljeugd verantwoord...Kijken kan altijd natuurlijk.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

<18 is natuurlijk ook altijd een risico qua verantwoordelijkheid, je kan niet altijd op ze aan.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Een vreemde opmerking Rednas, ik ga er immers vanuit dat degene die meedoen wel een beetje enthousiasme tonen... of denk jij dat er mensen van -18 een beetje soldaatje gaan spelen als er niet word gefilmt?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
special air service
Lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 feb 2007, 14:14

Bericht door special air service »

Rednas schreef:Ik neem ook niet aan dat hij zorgt voor orginele uniformen, dat lijkt me wat vreemd. Misschien kunnen we ook die PIB reenactersgroep benaderen, die hebben al genoeg van die uniformen.
heb je daar een e-mail adres van ?
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Robert-Jan schreef:
Justin schreef:In Nederland hebben we toch ook vakantie in mei? Is volgens mij maar 1 week tijd, maar in die week kun je toch best wel iets doen?
En Robert-Jan, niet iedereen hoeft tussen de 17-30 jaar oud te zijn, alleen degenen die veel in beeld komen. Die personen op de achtergrond (die volgens jou dus die jaren 50 BD's hebben en de Zweedse tunieken) kunnen jonger zijn..
Sorry, je blijft het toch zien..
Hoe moelijk is het nou om 18+ers te regelen?
Ik reken natuurlijk op een té grote opkomst van 14-15-16 jarigen...
Die wil ik er persoonlijk niet in, jammer voor mezelf..
Maar ik maak liever een realistische film met 1 18+ er dan 20 zeurjochie's die persee in beeld willen met zo'n typische glimlach.

Achter de schermen kunnen jullie ook niet veel betekenen omdat ik niet graag alles op de schooljeugd verantwoord...Kijken kan altijd natuurlijk.
Ik wil er zelf ook niet in daar niet van, maar als je een tekort hebt aan 18+'ers? :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

Hoi allemaal ,

Waar gaan jullie precies een film over maken(sorry als ik de andere 21 pagina's niet gelezen heb) ?. Hoe zit het met scenario,draaiboek ? Waar halen jullie de camera's vandaan enzo en met welk soorrt camera wordt het gedraaid?

Wessel
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

@Sobel: er zijn er zat waar je wel op aan kan natuurlijk, maar je hebt er altijd die dan niet op komen dagen of grappig proberen te doen, vanaf 16 jaar (bij sommigen pas vanaf hun 30e) wordt dat meestal minder (serieuzer).

En Wessel, kijk ff een paar pagina's terug ;)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Uhhh even ter verduidelijking bij RJ, wat Rednas al zegt mocht je met 17 bij de SS, en bij de geallieerden gold officeus 'Als je voor jezelf kan zorgen kan je er bij'... ze gaan niet officiele papieren controleren of je wel de goede leeftijd hebt.. er zijn zoveel soldaten die logen om hun leeftijd om maar bij het leger te kunnen in die tijd....
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Wouter schreef:Uhhh even ter verduidelijking bij RJ, wat Rednas al zegt mocht je met 17 bij de SS, en bij de geallieerden gold officeus 'Als je voor jezelf kan zorgen kan je er bij'... ze gaan niet officiele papieren controleren of je wel de goede leeftijd hebt.. er zijn zoveel soldaten die logen om hun leeftijd om maar bij het leger te kunnen in die tijd....

Ja, maar van die "leeftijdsleugenaars" zaten er geen 20 in hetzelfde peloton.

Ga ook na dat de PIB vooral bestond uit Engelandvaarders, vaak studenten van 18/19/20
En een 14 jarige bij de landstorm in 44? Toen wisten ze echt wel dat Duitsland aan de verliezende hand was. En daarom kwam ze ook niet vaak tegen.

Je mocht er bij vanaf 17, maar dan reken je de training niet mee :wink:
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Niet om het een of het ander RJ, maar ik vind je toch erg vreemd overkomen, je hebt het over 14-15-16 jarige zeurjochies... maar wat ben je zelf dan?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Uitzondering breekt de regel?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Tja, maar toch... ik vind het toch vreemd, en mischien wel arrogant overkomen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten