Filmplannen....

Films, series en documentaires over WOII
Gesloten
Jeroen 29th
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 apr 2006, 16:44

Bericht door Jeroen 29th »

Ik heb aan von pratt al een verhaal door gemaild.

Maar ik zal het hier ook posten.

Wat basis info geven over de 99st infanterie divisie.(ID). De 99th ID was een divisie die net zoals de 106th ID nog maar net was aangekomen in europa en aan een rustig plekje aan het front gezet om te wennen aan de oorlogssituatie. Ze moesten zich er voorbereiden om na de winter de laatste gevechten naar Berlijn te doen zodat de oorlog ten einde kwam. De 99th ID nam rustig haar plekje in aan het front en deed wat verkenningen in vijandelijk gebied. Ze hadden over het gehele Amerikaanse front slecht 2 Duitse artillerie stukken gevonden die dan nog door paarden getrokken werden. En plots op 16 december 1944 begon het Ardennenoffensief. Ze lagen onder hevig artillerie vuur en waren helemaal niet voorbereid op een grootschalige aanval. De hele dag bleven hier en daar eenheden uit elkaar vallen, zich overgeven, terugtrekken, hergroeperen, vernietigd worden etc… Ze vochten heftig en op 17 december begonnen de resterende soldiers een nieuwe verdedigingslinie op te trekken in de buurt van Büllingen/Hünningen.



Ik had dan gedacht om ergens een kleine eenheid, bijvoorbeeld een bataljon/compagnie of nog kleiner en daar dan hun verhaal in de strijd rond te maken, met het begin van de aanval en het terugtrekken etc…
Ik kan als je wil een eenheid selecteren en er research naar gaan doen en eventueel contact zoeken met enkele veteranen zelf!

Greetz
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik vind het verhaal van de 99ste infanterie ook wel goed... Maar bij het film maken ben ik niet alleen, dus ik ga wachten totdat HMS Renown zijn foto's van Hasselt heeft geplaatst... Ook houd ik rekening met de anderen die op dit topic hebben gereageerd...

Van zodra ik hier meer over weet, zal ik een poll organiseren, zodat we kunnen zien welke slag er nu onder de forumleden wordt verkozen om te verfilmen...

Groeten,
Von Pratt
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Ik vind het verhaal van de 99ste infanterie ook wel goed... Maar bij het film maken ben ik niet alleen, dus ik ga wachten totdat HMS Renown zijn foto's van Hasselt heeft geplaatst... Ook houd ik rekening met de anderen die op dit topic hebben gereageerd...

Van zodra ik hier meer over weet, zal ik een poll organiseren, zodat we kunnen zien welke slag er nu onder de forumleden wordt verkozen om te verfilmen...

Groeten,
Von Pratt
Hasselt zelf is heus niet handig om te filmen hoor. Je kunt niet eens tegoei door het centrum met de fiets...
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Ik had het eigenlijk meer over de omgeving van Hasselt... De velden en bossen die op je foto's staan die je me per mail hebt bezorgd...

Je zei dat je binnenkort nog enkele foto's ging posten (daar wacht ik dus geduldig op :wink: ) en dan zouden we een poll kunnen instellen voor het uiteindelijke filmverhaal....
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jeroen 29th schreef:Ik heb aan von pratt al een verhaal door gemaild.

Maar ik zal het hier ook posten.

Wat basis info geven over de 99st infanterie divisie.(ID). De 99th ID was een divisie die net zoals de 106th ID nog maar net was aangekomen in europa en aan een rustig plekje aan het front gezet om te wennen aan de oorlogssituatie. Ze moesten zich er voorbereiden om na de winter de laatste gevechten naar Berlijn te doen zodat de oorlog ten einde kwam. De 99th ID nam rustig haar plekje in aan het front en deed wat verkenningen in vijandelijk gebied. Ze hadden over het gehele Amerikaanse front slecht 2 Duitse artillerie stukken gevonden die dan nog door paarden getrokken werden. En plots op 16 december 1944 begon het Ardennenoffensief. Ze lagen onder hevig artillerie vuur en waren helemaal niet voorbereid op een grootschalige aanval. De hele dag bleven hier en daar eenheden uit elkaar vallen, zich overgeven, terugtrekken, hergroeperen, vernietigd worden etc… Ze vochten heftig en op 17 december begonnen de resterende soldiers een nieuwe verdedigingslinie op te trekken in de buurt van Büllingen/Hünningen.



Ik had dan gedacht om ergens een kleine eenheid, bijvoorbeeld een bataljon/compagnie of nog kleiner en daar dan hun verhaal in de strijd rond te maken, met het begin van de aanval en het terugtrekken etc…
Ik kan als je wil een eenheid selecteren en er research naar gaan doen en eventueel contact zoeken met enkele veteranen zelf!

Greetz
Een squad die verdwaald raakt achter vijandelijke linies?

Je zou van te voren eerst een grotere slag kunnen filmen, dat de linies worden doorbroken.

Ik wil zowiezo mee werken!!!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Kan iemand eigenlijk op deze site's komen? Ze lijken de laatste week wel offline :S

http://82.171.90.194/#

http://82.171.90.194/landstorm/
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Bij mij doen ze ook niets.... :?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

hmmm. Dat is lastig. Ik zal moeten wachten met mijn script tot de sites het weer doen. Anders zal ik zo snel mogelijk de makers vragen voor de info.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Ik had het eigenlijk meer over de omgeving van Hasselt... De velden en bossen die op je foto's staan die je me per mail hebt bezorgd...

Je zei dat je binnenkort nog enkele foto's ging posten (daar wacht ik dus geduldig op :wink: ) en dan zouden we een poll kunnen instellen voor het uiteindelijke filmverhaal....
Geen probleem 8) Die foto's zullen zo snel mogelijk volgen maar mijn school gaat voorlopig voor.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

viny schreef:
Jeroen 29th schreef:Ik heb aan von pratt al een verhaal door gemaild.

Maar ik zal het hier ook posten.

Wat basis info geven over de 99st infanterie divisie.(ID). De 99th ID was een divisie die net zoals de 106th ID nog maar net was aangekomen in europa en aan een rustig plekje aan het front gezet om te wennen aan de oorlogssituatie. Ze moesten zich er voorbereiden om na de winter de laatste gevechten naar Berlijn te doen zodat de oorlog ten einde kwam. De 99th ID nam rustig haar plekje in aan het front en deed wat verkenningen in vijandelijk gebied. Ze hadden over het gehele Amerikaanse front slecht 2 Duitse artillerie stukken gevonden die dan nog door paarden getrokken werden. En plots op 16 december 1944 begon het Ardennenoffensief. Ze lagen onder hevig artillerie vuur en waren helemaal niet voorbereid op een grootschalige aanval. De hele dag bleven hier en daar eenheden uit elkaar vallen, zich overgeven, terugtrekken, hergroeperen, vernietigd worden etc… Ze vochten heftig en op 17 december begonnen de resterende soldiers een nieuwe verdedigingslinie op te trekken in de buurt van Büllingen/Hünningen.



Ik had dan gedacht om ergens een kleine eenheid, bijvoorbeeld een bataljon/compagnie of nog kleiner en daar dan hun verhaal in de strijd rond te maken, met het begin van de aanval en het terugtrekken etc…
Ik kan als je wil een eenheid selecteren en er research naar gaan doen en eventueel contact zoeken met enkele veteranen zelf!

Greetz
Een squad die verdwaald raakt achter vijandelijke linies?
Goh, die kende we nog niet.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

PVC O'Neal schreef:
Jeroen 29th schreef:Pvc O'Neal, jij hebt meegedaan aan the golden lions van carl?
The 99th ID heeft net hetzelfde meegemaakt zij zijn enkel nog kunnen terugvallen op enkele dorpjes, later weer kunnen terugvallen etc...
Is best goed te verfilmen denk ik.
Nee, ik en Von Pratt hebben meegewerkt aan 'Back to Hell'..

Maar zoals gezegd, als je een verhaal/scenario hebt, laat het dan weten, dan kunnen we nog altijd kiezen :wink:

O'Neal
Is het misschien geen goed idee om een bepaalde actie van de Prins Irene brigade te verfilmen? Ik heb eens ooit op go2war2 een interesant verhaal er over gelezen ik zal het nog eens kort zoeken maar dit is het al in korte lijnen.

Ik weet de juiste datum niet maar ik denk dat het in september 1944 was. Het lokale verzet had enkele Duitsers gevangen genomen. Maar het verzet had geen plaats om die op te sluiten dus ze hebben de Geallieerden gecontacteerd met de vraag om ze de Duitsers achter de Duitse linies wilde komen ophalen en naar de Geallieerde linies te brengen.

Een gewone vrachtwagen van de Prins Irene brigade werd door de Duitse linies gestuurd en haalde hen op. De vraachtwagen is uiteindelijk veilig terug aangekomen samen met de Duitsers maar daar kan je natuurlijk altijd een mouw aanpassen. 8)
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Rednas schreef:Kan iemand eigenlijk op deze site's komen? Ze lijken de laatste week wel offline :S

http://82.171.90.194/#

http://82.171.90.194/landstorm/
Ik vrees dat deze site's gesloten zijn ofzo... Na een stuk of honderd keer proberen geraakte ik er nog niet op... :?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Dan maar ff de makers vragen.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

HMS Renown schreef:
PVC O'Neal schreef:
Jeroen 29th schreef:Pvc O'Neal, jij hebt meegedaan aan the golden lions van carl?
The 99th ID heeft net hetzelfde meegemaakt zij zijn enkel nog kunnen terugvallen op enkele dorpjes, later weer kunnen terugvallen etc...
Is best goed te verfilmen denk ik.
Nee, ik en Von Pratt hebben meegewerkt aan 'Back to Hell'..

Maar zoals gezegd, als je een verhaal/scenario hebt, laat het dan weten, dan kunnen we nog altijd kiezen :wink:

O'Neal
Is het misschien geen goed idee om een bepaalde actie van de Prins Irene brigade te verfilmen? Ik heb eens ooit op go2war2 een interesant verhaal er over gelezen ik zal het nog eens kort zoeken maar dit is het al in korte lijnen.

Ik weet de juiste datum niet maar ik denk dat het in september 1944 was. Het lokale verzet had enkele Duitsers gevangen genomen. Maar het verzet had geen plaats om die op te sluiten dus ze hebben de Geallieerden gecontacteerd met de vraag om ze de Duitsers achter de Duitse linies wilde komen ophalen en naar de Geallieerde linies te brengen.

Een gewone vrachtwagen van de Prins Irene brigade werd door de Duitse linies gestuurd en haalde hen op. De vraachtwagen is uiteindelijk veilig terug aangekomen samen met de Duitsers maar daar kan je natuurlijk altijd een mouw aanpassen. 8)
De link http://www.go2war2.nl/artikel/1100 8)
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

:) de sites doen het weer. Vanmiddag of vanavond komt het script hier te staan.
Gesloten