Vader en dochter

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
MichieldeRuyter
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2004, 19:08

Vader en dochter

Bericht door MichieldeRuyter »

Opeens herrinerde ik me een documentaire over een dochter van een nazi, de nazi was de rest van zijn leventje te vergaren in een bejaardenhuis in Duitsland. Die documentaire is een jaar of drie geleden meen ik mij te herinneren. De dochter van die nazi bezocht met haar vader regelmatig concenctratiekampen en ze vond het niet erg, wat er met de joden gebeurde. Die dochter heeft ook een extreem rechtse partij, ik dacht om oud nazi's uit de gevangenis te houden. Weet iemand hier meer over?

Alvast bedankt.

EDIT {Ernst-H} Titel aangepast. Titels moeten betrekking hebben op de inhoud
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dochter van Himmler?
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Roel R. schreef:Dochter van Himmler?
lijkt me niet Roel :roll: Himmler is een beetje heel erg dood...........al zo'n 59 jaar
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Toch is het de dochter van Himmler, pupi geloof ik die een extreem rechtste partij heeft, regelmatig contact met de zwarte weduwe en die geld inzameld om oorlogsmisdadigers te verdedigen!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Roel, ben je niet in de war met Heydrich??

Himmler had bij z'n eigen vrouw géén kinderen, maar hij had een maîtresse bij wie hij 2 kinderen had, dus het kan wel waar zijn...

Bjorn

Bron: ''Hitlers Derde Rijk''-> Hitlers handlangers-> Himmler
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Heb je de namen van die twee kinderen van himmler? ik ben aan het google naar een bron nu!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Gevonden, "Puppi" , Gudrun Himmler
Heinrich Himmler's daughter Gudrun was his only legitimate child. She is now married and her last name is Burwitz. She still remembers her father fondly and refuses to reproach him, "Whatever is said about my Papi, whatever is written or shall be written in the future about him - he was my father, the best father I could have and I loved him and still love him."
A CHARITY partly run by Heinrich Himmler's daughter to help ex-SS veterans is rallying support for a former concentration camp guard who faces prosecution for war crimes.

The group Stille Hilfe (Quiet Aid) supports former high-ranking Nazis, and in the past it has helped some of the Third Reich's most prominent officers, including Klaus Barbie and Erich Priebke. Gudrun Burwitz, 69, daughter of Adolf Hitler's leading henchman, does not deny that she is currently involved with Stille Hilfe, describing herself simply as one of 23 members in a dying organisation: "It's true I help where I can, but I refuse to discuss my work."
http://www.thirdreichpages.org/himmler5.htm
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Sorry, ik weet geen namen, en ik kan er verder niks over vinden... :|

Bjorn.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Lees: 'mijn vader was een nazi', zie daarvoor op het boeken en films onderdeel. Daarin wordt een groot hoofdstuk gewijd aan Gudrun himmler
Plaats reactie