Kiezer tegen dubbele nationaliteit.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:
NRC: "In de immigratielanden Amerika en Israël is de dubbele nationaliteit voor bepaalde hoge overheidsfuncties verboden.
Gôh, zouden daar ook allemaal Wilders klonen zitten? :lol:
Zonder gekheid, het wordt allemaal weer als discriminatie afgedaan, maar zo vreemd is het blijkbaar allemaal niet. Alleen hier zien bepaalde elementen overal discriminatie in. Over paranoia gesproken :|
Mooi voorbeeld ook naar degenen die verplicht moeten inburgeren terwijl de hoogsten in den lande gewoon twee nationaliteiten mogen hebben!
Ik concludeer dat jij het met Wilders eens bent Seyffardt?

Een paar vragen over deze reactie:
Alleen hier zien bepaalde elementen overal discriminatie in.
Wil je hier eens uitleggen wat/wie je hiermee aanduidt?
Mooi voorbeeld ook naar degenen die verplicht moeten inburgeren terwijl de hoogsten in den lande gewoon twee nationaliteiten mogen hebben!
Dit zijn, mijns inziens, twee verschillende zaken.
Ik ken mensen met een buitenlands paspoort die prima zijn ingeburgerd en ik ken mensen met een Nederlands paspoort die dat helemaal niet zijn.
De "mate van inburgering" staat dus los van het soort of aantal paspoorten....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Wilders stelt in zijn partijprogramma:

Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen

Dat is heel wat anders dan het bezwaar indienen tegen een bouwvergunning. Dat is het zonder meer verbieden van het bouwen van moskeeën en islamitische scholen. En dat in een land met vrijheid van godsdienst. Dat is niet te rijmen met de Nederlandse grondwet.

Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen

Bij gelijkheid van godsdienst zou dat betekenen, dat er geen Belgische pastoor meer mag preken in een Noord-Brabantse katholiek kerk en dat er al helemaal geen latijnse gebeden meer mochten worden gehouden. En gelijkheid van godsdienst wordt ook in artikel 1 van de grondwet genoemd. Wilders handelt dus wel degelijk in strijd met de grondwet.

Bovendien staat in de grondwet:
Artikel 3
Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar.

Artikel 4
Iedere Nederlander heeft gelijkelijk recht de leden van algemeen vertegenwoordigende organen te verkiezen alsmede tot lid van deze organen te worden verkozen, behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen.
Albayrak en Abutaleb zijn Nederlanders
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:
Seyffardt schreef:
NRC: "In de immigratielanden Amerika en Israël is de dubbele nationaliteit voor bepaalde hoge overheidsfuncties verboden.
Gôh, zouden daar ook allemaal Wilders klonen zitten? :lol:
Zonder gekheid, het wordt allemaal weer als discriminatie afgedaan, maar zo vreemd is het blijkbaar allemaal niet. Alleen hier zien bepaalde elementen overal discriminatie in. Over paranoia gesproken :|
Mooi voorbeeld ook naar degenen die verplicht moeten inburgeren terwijl de hoogsten in den lande gewoon twee nationaliteiten mogen hebben!
Ik concludeer dat jij het met Wilders eens bent Seyffardt?
Zeker.
Een paar vragen over deze reactie:
Alleen hier zien bepaalde elementen overal discriminatie in.
Wil je hier eens uitleggen wat/wie je hiermee aanduidt?
Iedereen die vindt dat hier sprake is van discriminatie en stekeblind is voor de achterliggende motieven waarom een dubbele nationaliteit in principe niet kan. Toegegeven, het gaat in het geval van dit tweetal om de Turkse en Marokkaanse nationaliteit, maar nogmaals...het gaat mij om élke dubbele nationaliteit in een dergelijke positie. Het is weer een oudhollands voorbeeld van pappen en nathouden geweest om zoiets toe te staan en dat wordt nu eens aan de kaak gesteld op een legale en democratische manier.
Mooi voorbeeld ook naar degenen die verplicht moeten inburgeren terwijl de hoogsten in den lande gewoon twee nationaliteiten mogen hebben!
Dit zijn, mijns inziens, twee verschillende zaken.
Ik ken mensen met een buitenlands paspoort die prima zijn ingeburgerd en ik ken mensen met een Nederlands paspoort die dat helemaal niet zijn.
De "mate van inburgering" staat dus los van het soort of aantal paspoorten....
Je moet érgens beginnen als je buitenlanders tot Nederlanders naturaliseert. Het aannemen van de Nederlandse nationaliteit als enige nationaliteit zou vanzelfsprekend moeten zijn, net zoals een behoorlijke kennis van de Nederlandse taal en van hoe onze maatschappij in elkaar steekt.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:

Albayrak en Abutaleb zijn Nederlanders
Én Turk, resp. Marokkaan!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ja, en?

Ze zijn Nederlander volgens de wet en dus gerechtigd plaats te nemen in openbare functies. Geeft het feit, dat ze naast hun Nederlanderschap ook een andere nationaliteit bezitten iemand het recht een motie van wantrouwen tegen hen in te dienen, terwijl ze nog helemaal niets in de regering hebben gedaan? Mijns inziens niet. Maar ook bij wet is geregeld, dat een motie van wantrouwen altijd mag worden ingediend, dus Wilders handel volkomen legitiem. Dat vervolgens deze motie door de overgrote meerderheid van de Kamer, door zowel links als rechts wordt afgekeurd geeft toch wel duidelijk aan hoe onze volksvertegenwoordiging in (bijna) zijn geheel over deze kwestie denkt.

Ik durf te wedden, dat Wilders vervolgens met een voorstel komt, om te onderzoeken of het wenselijk is, dat mensen met een dubbele nationaliteit openbare functies mogen bekleden. En zo zullen er nog veel meer onzinnige voorstellen van deze "politicus" komen. Als ik zijn partijprogramma lees, denk ik: Man, hou je bezig met zaken die écht problematisch zijn. Wat kan mij het nou schelen dat de dame op het gemeentehuis, die mijn identiteitskaart afgeeft een hoofddoekje draagt en waarschijnlijk ook een dubbele nationaliteit heeft. Als ik dat ID-bewijs maar krijg. Maar als het aan Wilders ligt, mag ze dat niet meer. Weer een werkloze erbij.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Regeren is vooruitzien, Hendrik. Voor 9-11 was het waarschijnlijk geen probleem dat er mensen met behalve een Nederlandse ook de Irakese of Afghaanse nationaliteit op sleutelposities werden geplaatst. Nu zou zoiets toch op zijn minst vragen oproepen, dunkt mij.....
Staatsburgers uit landen, die naar onze maatstaven een andere kijk op vrijheid van meningsuiting, democratie en mensenrechten hanteren, op dergelijke posities plaatsen is een risico, hoe je het wendt of keert.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Er is geen verband tussen Irak en de aanslag op het World Trade Center. Ook is er geen verband tussen miljoenen Afghanen en de aanslag op het World Trade Center. Dat mensen met naast hun Nederlandse nationaliteit ook een Irakese of Afghaanse nationaliteit hebben is nu even relevant (en even oninteressant) als voor 9 september 2001.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind dat mensen met een rijbewijs geen minister zouden mogen worden. In het verkeer vallen veel slachtoffers. Mensen zonder rijbewijs zijn dus een minder groot risico voor de Nederlandse bevolking. Bovendien kan een minister in een situatie komen dat een onderwerp te maken heeft met autogebruik en de kans op belangenverstrengeling is dan enorm.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Er is geen verband tussen Irak en de aanslag op het World Trade Center. Ook is er geen verband tussen miljoenen Afghanen en de aanslag op het World Trade Center.
Nee, dat is mij bekend. Waar het om gaat is het veiligheidsaspect in het algemeen en juist om te voorkomen dat er kritische vragen over gesteld gaan worden had men nooit aan het toestaan van welke tweede nationaliteit dan ook moeten beginnen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Ik vind dat mensen met een rijbewijs geen minister zouden mogen worden. In het verkeer vallen veel slachtoffers. Mensen zonder rijbewijs zijn dus een minder groot risico voor de Nederlandse bevolking. Bovendien kan een minister in een situatie komen dat een onderwerp te maken heeft met autogebruik en de kans op belangenverstrengeling is dan enorm.
Ministers worden dan ook doorgaans gereden. Weer zo'n flauwe reactie; inhoudelijk nul komma nul.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nee; het is geen flauwe reactie. Het geeft aan dat de achtergrond van het idee dat twee nationaliteiten een bedreiging zouden zijn, niet relevant is. Een Irakees in Nederland met de Nederlandse nationaliteit is niet gevaarlijker dan een Nederlander met alleen de Nederlandse nationaliteit.

Iemand met een rijbewijs is gevaarlijker dan iemand zonder. Natuurlijk slaat het nergens op om beleid te maken om dit gevaar te beperken. Het slaat al evenmin ergens op om het gevaar van een dubbele nationaliteit te willen elimineren.
Het is gebaseerd op paranoia en vreemdelingenangst.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef: Het is gebaseerd op paranoia en vreemdelingenangst.
Zou dat ook gelden voor alle andere landen waar het hebben van twee nationaliteiten wettelijk niet kan en/of in bepaalde posities niet is toegestaan?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Albayrak verhuisde op 2-jarige leeftijd in 1970 naar Nederland. Sindsdien is ze in nederland opgegroeid als kind in een gastarbeidersgezin. De Turkse regering zaler ontzettend veel belang in hebben gehad, haar op te ruien tegen de Nederlandse regering en haar op een slinkse manier te laten infiltreren in de Nederlandse regering. Aboutaleb kwam als 15 jarige jongen in 1976 naar Nederland, leerde snel Nederlands, ging HTS telecommunicatie studeren en kreeg vervolgens hoge functies bij Veronica, NOS en RTL Nieuws. Hij was het, die na de dood van Van Gogh de gemoederen probeerde te sussen en in Amsterdam de diverse bevolkingsgroepen (met wisselend succes) bij elkaar probeerde te brengen. Allemaal gesteund door Marokko, om hem op een slinkse manier in de regering te laten infiltreren? Komop, denk even na. Voordat een persoon in de Nederlandse regering komt, wordt zijn hele verleden nagetrokken en gescreend. En denk nou maar niet, dat een halve buitenlander die screening niet krijgt. De mogelijkheid, dat een Afghaan of Irakees met terroristische bedoelingen in de Nederlandse regering zou kunnen komen is dan ook volkomen uit de lucht gegrepen. Dit geldt overigens ook voor Nederlanders met maar één paspoort. Een minister of staatssecretaris dient van onbesproken gedrag te zijn. Zelfs het incident met Guusje Ter Horst, die ooit met een glas te veel op achter het stuur kroop, was al een discussiepunt om haar wel of niet te benoemen als minister van Buitenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef: Allemaal gesteund door Marokko, om hem op een slinkse manier in de regering te laten infiltreren? Komop, denk even na.
Nee, natuurlijk niet. Dat beweer ik absoluut niet en speel het ook niet op de persoon. Wat ik alleen niet begrijp is dat Nederland kennelijk weer eens voorop moet lopen en het begrip dubbele nationaliteit in zijn algemeenheid kennelijk normaal vindt, in tegenstelling tot andere landen en er kennelijk ook geen bezwaar in ziet om personen, die kennelijk hun oorspronkelijke nationaliteit niet wensen los te laten (waarbij ik mij dan weer afvraag waarom) op dergelijke posities te plaatsen.
Natúúrlijk wordt Wilders verweten dat hij een rascist, een xenofoob en een moslimhater is mag hij over dit soort zaken niet nadenken, laat staan dit kenbaar maken in de Kamer, terwijl anderen er waarschijnlijk net zo over denken, maar het verdommen om hun nek uit te steken.
Iedereen die het niet met Wilders eens is, roept "wat is het probleem om twee nationaliteiten te hebben?" maar draai het nu eens om en vraag: wat is het probleem, als je dan 100% ingeburgerd bent, een Nederlands paspoort hebt en het je grote ambitie is om een dergelijk ambt in dienst van het Nederlandse volk te bekleden, om die oorspronkelijke nationaliteit te laten vallen?
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Wat is het probleem, als het je grote ambitie is om een dergelijk ambt in dienst van het Nederlandse volk te bekleden, om je rijbewijs te laten vervallen.

Krijg je hem na de vier jaar van de zittingstermijn weer terug? En de nationaliteit die je hebt moeten opgeven van meneer Wilders?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie