Partij van de Vrijheid gedemoniseerd

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Partij van de Vrijheid gedemoniseerd

Bericht door okke »

Uit de Volkskrant van 19 februari:
Afbeelding

Zijn jullie het eens dat de PVV gedemoniseerd wordt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik ben benieuwd naar het antwoord van de minister.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Ja ik ben er mee eens!
Maar niet alleen de PVV natuurlijk,kijk maar naar het verleden.
Noem ze maar op.
Als ge wat commentaar geeft op allochtonen nou dan zwaait er wat.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Kijk maar naar Fortuyn en van Gogh.. zodra een bekend persoon in de media zijn mening geeft, en die stelt de islam of allochtonen in het algemeen in een kwaad daglicht, kun je bedreigingen verwachten.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Haha wat een onzin zeg.

Als deze ongenuanceerde populisten niet van de hele wereld gelijk krijgen en hun "argumenten" worden weerlegd dan vinden ze zichzelf "Gedemoniseerd" - Wat een onzin zeg.

De PVV vindt dat ze allerlei lelijks moeten roepen over allochtonen en bijvoorbeeld de Islam, maar gewoon commentaar uit de Nederlandse maatschappij kunnen ze niet verdragen.

Bah, slappe hap.

Volgens mij is de term "demoniseren" zelfs door Pim Fortuyn bedacht...

Wikipedia zegt hierover: In Nederland kwam even een discussie op gang over de invloed op het klimaat van de verkiezingsstrijd van de 'demonisering', zoals Fortuyn dat noemde, van diens persoon door andere politici en de media. Fortuyn, die zelf stevige uitspraken over collega-politici niet schuwde, refereerde in interviews aan deze door hem ervaren demonisering. In een interview met Robert Jensen in diens tv-programma verklaarde Fortuyn dat als op hem een aanslag gepleegd zou worden, de Haagse politici medeverantwoordelijk zouden zijn. De oorzaak van zijn populariteit werd vooral gezocht in de kloof tussen 'Den Haag' en de gewone burger. De bewaking van bewindspersonen en politici werd onmiddellijk verscherpt. Volgens velen was het beeld van een argeloos fietsende en winkelende minister-president sinds en door de moord op Pim Fortuyn voorgoed verleden tijd. Twee jaar later ging echter minister Piet Hein Donner weer op de fiets naar zijn werk.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Dvaupell, jij vind alles onzin wat een rechtse partij uitkraamt, omdat je zelf voorstander bent van links.
Ten tweede zijn Wikipedia sites niet objectief genoeg, omdat iedereen tekst in kan voeren en veranderen.

En PVV heeft wel RECHT om 'onzin' over de Islam en allochtonen te zeggen. Onderzoek heeft uitgewezen dat die groepen veelal meer in het criminele circuit zitten, minder opleidingen kunnen en willen volgen omdat ondanks dat de Nederlandse taal al 40 jaar verplicht is, ze het nog niet nodig achtten deze te leren. Zoals Verdonk gisteren zei in Paauwe en Witteman: "Degenen die niet willen, dienen hard aangepakt te worden". Al gaat de PVV daarin erg ver met zijn uitspraken, maar geeft de PVV alle poten om op te staan.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Dvaupell, jij vind alles onzin wat een rechtse partij uitkraamt, omdat je zelf voorstander bent van links.
Ten tweede zijn Wikipedia sites niet objectief genoeg, omdat iedereen tekst in kan voeren en veranderen.

En PVV heeft wel RECHT om 'onzin' over de Islam en allochtonen te zeggen. Onderzoek heeft uitgewezen dat die groepen veelal meer in het criminele circuit zitten, minder opleidingen kunnen en willen volgen omdat ondanks dat de Nederlandse taal al 40 jaar verplicht is, ze het nog niet nodig achtten deze te leren. Zoals Verdonk gisteren zei in Paauwe en Witteman: "Degenen die niet willen, dienen hard aangepakt te worden". Al gaat de PVV daarin erg ver met zijn uitspraken, maar geeft de PVV alle poten om op te staan.

779
Je zit er redelijk naast, 779.
Ik ben zeker niet per definitie "tegen" wat rechtse partijen te melden hebben.
Naar mijn mening geeft Wikipedia, in dit geval, een hele neutrale weergave van het modernisme "Demoniseren". Er wordt in dat artikel geen mening verkondigd.

Verder is de PVV wat mij betreft niet persé rechts te noemen. Dit is in de media in het verleden wèl gebeurd, met zeer getergde reacties van Geert Wilders tot gevolg.

De PVV heeft het recht om van alles te vinden en dit ook nog publiek te maken, maar moet ook niet zeuren als blijkt dat niet iedereen het met ze eens is.

De mening van mevrouw Verdonk is wat mij betreft - wegens bewezen onvermogen - helemaal niet relevant.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Misschien moeten de moslims maar eens niet elke keer doen alsof ze op hun pik getrapt zijn... dan houdt Geert wel op zijn met grapjes. Zolang de Moslims telkens doen alsof ze erg zielig zijn, gaat het feest gewoon door. Zolang er niet eens een Moslim op tv komt en in het Nederlands zegt dat ook zij hun best moeten doen door massaal op cursus te gaan en massaal aan het werk te gaan of een opleiding volgen. Als de Nederlandse regering het 40 jaar probeert en het werkt niet, dan moeten zij zelf zich gedwongen voelen om te voldoen aan de NL norm.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Misschien moeten de moslims maar eens niet elke keer doen alsof ze op hun pik getrapt zijn... dan houdt Geert wel op zijn met grapjes. Zolang de Moslims telkens doen alsof ze erg zielig zijn, gaat het feest gewoon door. Zolang er niet eens een Moslim op tv komt en in het Nederlands zegt dat ook zij hun best moeten doen door massaal op cursus te gaan en massaal aan het werk te gaan of een opleiding volgen. Als de Nederlandse regering het 40 jaar probeert en het werkt niet, dan moeten zij zelf zich gedwongen voelen om te voldoen aan de NL norm.

779
Dit is volkomen onzin! Ik had gehoopt dat jij ook wat had geleerd, maar helaas...

- Dè moslims bestaan niet!. Het enige wat je van Moslims kunt stellen is dat ze de Islam aanhangen.
- De meeste moslims in Nederland spreken uitstekend Nederlands en werken hard.

Jij haalt weer van alles door elkaar!. Blijf toch bij de feiten joh.
Het is - volgens mij - juist Geert Wilders die op dit soort gevoelens inspeelt.

Ik heb ook op dit forum wel aangegeven dat er echt wel iets aan de hand is en dat we wèl iets moeten gaan doen. We moeten daarbij wel de problemen eerst goed in beeld hebben!

Er zijn, voornamelijk in de grote steden, echt wel problemen - volgens mijn informatie hoofdzakelijk - met jongeren, vaak maar niet uitsluitend van Marokkaanse, Kaapverdiaanse en Antilliaanse komaf. Dát moet worden geinventariseerd en aangepakt.

Als ik jouw redeneertrant zou volgen, dan zou ik kunnnen roepen dat de grootste problemen qua geweld en criminaliteit zich in Amsterdam voordoen en dat we daarom alle Amsterdammers moeten heropvoeden. Dat zou net zo'n flauwekul zijn als jouw opmerkingen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Hoezo onzin? Ik berust me op feiten. Het maakt niet of het in Amsterdam is. Het feit is dat 7,5% van de Antillianen crimineel actief is. Of er nou 10 Antillianen in Nederland wonen of 5 miljard: 7,5% = en blijft 7,5%. Ik dacht dat het 6% van de Marokkanen was. Dat zijn er belachelijk veel. Meer dan het percentage van 1 komma nog wat van de autochtone Nederlanders. Geeft dit niet de PVV de ruimte om de die groep te bekritiseren? Ik dacht het wel, maar je kan mijn posts wel als onzin beschrijven, maar het zijn posts berust op feiten. En begrijp me niet verkeerd, ik ben een fel tegenstander van Geert Wilders....

779
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

" Dit is volkomen onzin! Ik had gehoopt dat jij ook wat had geleerd, maar helaas...

- Dè moslims bestaan niet!. Het enige wat je van Moslims kunt stellen is dat ze de Islam aanhangen.
- De meeste moslims in Nederland spreken uitstekend Nederlands en werken hard. "


Slaap maar verder jij.

Als het erop aankomt zijn het de moslims.

Mvg,

P. Siemons
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Als het erop aankomt zijn het de moslims.
Normaal gezien ga ik nooit in op dit soort van discussies...ook omdat dit een onderwerp omvangt dat zich in de Nederlandse politiek afspeelt en ik nu eenmaal in België woon...

Maar dit soort van uitspraken vind ik persoonlijk toch wel wat té ver gaan...
Het is haast een racistische uitspraak die de heer Siemons hier maakt...

Von Pratt

(dit is natuurlijk hoe de uitspraak op mij persoonlijk overkomt...mocht ik ze verkeerd begrepen hebben zou ik daar graag op gewezen worden...)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind je opmerking ook de perken te buiten gaan, Paul. Als je dit werkelijk meent, zal je toch terug moeten komen op je verkondiging in een ander onderwerp dat racisme jou niet verweten kan worden, gezien het aantal allochtone vrienden dat je hebt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, zo kan het wel weer staff...

Dvaupell ontkent ook dat er moslims bestaan...

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Bob schreef: "Dvaupell ontkent ook dat er moslims bestaan...".
Paul Siemons schreef: "Als het erop aankomt zijn het de moslims".

Dvaupell heeft helemaal niet ontkent dat er moslims bestaan. Hij heeft aangegeven dat dé moslim niet bestaat. Netzomin als dé Nederlander.

Paul zegt dat als het er op aankomt, het de moslims zijn. Hiermee maakt hij mensen die niet een groep zijn tot een groep en vervolgens beschuldigt hij de groep, waardoor al die individuele mensen schuldig gemaakt zijn.

Ik vind dat zeer ernstig. En ik vind het ernstig dat je dat niet inziet, Bob. Racisme is een ernstige zaak.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie