Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En Morris, die helmen, die zijn gewoon in Nederland gevonden, zegt ie, maar ik weet 100% zeker dat t fake is (van meerdere mensen vernomen)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Monco Bounty Killer
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2004, 00:07

Bericht door Monco Bounty Killer »

die mauser is vet
"Get three coffins ready"
Gebruikersavatar
devogel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jun 2004, 12:24

Bericht door devogel »

sorry over die hulzen heb je idd gelijk (vergiste me met kalashnikov, die is wel 7,62) en die helmen weet ik ook niet heb er ook maar de foto van gezien

wat voor munitie had de StG44 trouwens, was dat 7,92 of 7,62 want
de kalashnikov is er van afgeleid
Laatst gewijzigd door devogel op 08 aug 2004, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devogel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jun 2004, 12:24

Bericht door devogel »

ik ga morgen een weekje naar Normandie, weten jullie nog plekken waar je wel moet gaan zoeken en waar niet?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De AK47 heeft inderdaad 7.62, de StGW 44 heeft 7.92x33mm. Dat hij van de kalashnikov is afgeleid, is gedeeltelijk een fabel, want zoveel lijkt hij er niet op. En Normandie, de stranden zijn leeg, meer weet ik er ook niet van ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Mja er is daar al veel afgezocht...Op de stranden zelf mag je zeker zijn dat er niets meer te vinden is. Misschien maak je nog een kans in de duinen
War is something human...
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

onder water wordt er nog wel eens wat gevonden door vissers, laatst heeft er nog een een US helm naar boven gehaald in z'n visnet, met schelpen erop, zag er wel mooi uit!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ben net wezen zoeken in Drenthe:

Duits zakmes, bijna nog mint! Met hout er nog aan!!!
2x 7.92x57mm OEFEN glimmend
Slagpijpje (ONSCHADELIJK, ONGEVAARLIJK) M24 Steelhandgranaat
En nog wat mooie scherven 5cm mortier

:D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Net gaan zoeken in de dichst bijzijnde militariashop zeker? :D Zit dat daar echt nog allemaal onder de grond?
War is something human...
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

Fliegerkap messe ?
Verzamelaar
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

gave vondst dat mes!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Geen idee of het Fliegerkap is :S maar in iedergeval oud en WO II/Duits, gevonden naast GLIMMENDE! hulzen. Vandaar dat het zakmes ook zo goed bewaard is gebleven. Zal er wel een foto van maken, volt spoedig...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
devogel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jun 2004, 12:24

Bericht door devogel »

nou ben weer terug uit normandie, ben niet naar de invasiestranden geweest, maar heb gezocht bij de camping aan het strand in Trouville (mijn tentje stond op 10m van een soort FLAK- bunker)
in de buurt van le havre ik had er eerder al eens met het blote oog een huls gevonden en een 25mm granaat van een hotchkiss en nu vond de detector op 20 cm van die plek een gigantisch projectiel van +/- 40 cm lang en hij woog meer dan 2 kilo hij was helemaal verroest dus moeilijk te zien wat het was maar je hebt 90% kans dat dat ding geladen is dus heb er een foto van gemaakt en weer lekker begraven. daar vlakbij was ook nog kapotgeschoten bunker, daar lag in de buurt de ontsteker van een granaat met tijdsringen en schroefdraad er nog op, een gigantische ijzeren hamer, een lepel, veel duits prikkeldraad, 3x 7.92x57mm, een .30-06 en verder nog een hoop oud roest, en dat allemaal op een strand waar niet eens een invasie is geweest
Gebruikersavatar
devogel
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 jun 2004, 12:24

Bericht door devogel »

en das een mooie vondst, dat mes
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Laatste dagen wat op akkers gezocht, naast leeuwencenten en andere oude zooi dit gevonden:

3 marine knopen Nederlands WO II
2 M95 Mannlicher hulzen
1x .50 kogel
1x .50 patroon
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten