Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ben er niet zeker van maar ik heb ergens gelezen dat er 60% van de mijnen is opgeruimd. :|
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

jr. schreef:Ik ben er niet zeker van maar ik heb ergens gelezen dat er 60% van de mijnen is opgeruimd. :|
Jr.
dat is niet veel...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nee idd dat zou zeker niet veel zijn, ik zal eens proberen te achterhalen, ik weet wel dat ze mijnen geruimd hebben nl..
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

De glasmijnen liggen er nog heb ik ook gelezen. De mijnen zijn vlak na de oorlog opgeruimd, met gewone mijndetectoren. Glasmijnen kunnen dus niet worden opgespoordt.... Maar ik zou hier wel wat meer info van willen hebben, aangezien dit voor ons allen interessant kan zijn...
Jr.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zal best allemaal, maar ik vind gewoon, als je iets wil vinden, moet je risico nemen en je kan overal wel op een mijn stappen :|
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja maar als het risico groter is omdat niet alle mijnen geruimd zijn en je weet zeker dat ze er nog liggen, dan is het het risico toch zeker NIET waard!!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, overal liggen nog mijnen, maar als je bang bent om op een mijn te stappen, moet je ook niet naar militaria zoeken.... Dat zegt niet dat ik 't leuk vind om op een mijn te stappen, maar ik vind dat je 't risico moet nemen.....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nou niet overal liggen mijnen
Kijk als je weet dat er nog scherpe mijnen liggen omdat ze die, om wat voor reden, niet hebben kunnen vinden of geruimd hebben, vind ik het het risico niet waard om me leven op het spel te zetten voor wat kogels o.i.d.
Je kan altijd op iets stuiten, oke das waar en dat weet je ook als je ergens naar zoeken, maar om nu extra risico te gaan lopen in een gebied dat bekent staat vanwegen nog intacte mijnen???
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Zouden er dan echt nog zulke gebieden zijn in onze streken ? Ik denk het niet ... tenzij mss op gebieden waar heel duidelijk staat "verboden toegang" ; maar daar moet je dan ook niet lopen zoeken.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

er werd gesuggereerd van wel...ik weet het ook niet zeker maar wil er wel even naar op zoek gaan, kijken of er nog wat over te vinden is
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ik ben net tegengekomen dat sinds de jaren 70 een groot hek om een gebied ten westen van Aachen staat, waar nog mijnen moeten liggen, dit gebied is dus afgezet....
Wie weet kom ik nog meer info tegen....
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

in de duinen zijn nog genoeg gebieden die verobden gebied zijn wegens mijnen gevraar......

in Nederland dan he
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Verzamelaar_Freak schreef:in de duinen zijn nog genoeg gebieden die verobden gebied zijn wegens mijnen gevraar......

in Nederland dan he
staat daar dan 'Verboden toegang' of 'Pas op! Mijnen'?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Daar staan piketten met een geel vlaggetje met doodshoofd op en er staat in het zwart opgeschreven "Achtung Minen"... *)
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

:)
Gesloten