TNT Post

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

TNT Post

Bericht door Bigshot »

Op hun site staat heel triomfantelijk:
Wij verwerken dagelijks 17 miljoen poststukken met meer dan 7 miljoen bestemmingen in Nederland.
Dat is natuurlijk een mooi gegeven, maar het is een waardeloze instelling. De laatste tijd krijg ik steeds meer problemen met TNT. Poststukken van mij doen er ongelooflijk lang over voordat ze eindelijk op de plaats van bestemming zijn. Enkele slechte ervaringen van de laatste weken:
- Een brief van Gelderland naar Zeeland was 8 dagen onderweg (normaal 1 dag)
- Een brief met spoed naar België was 15 dagen onderweg (normaal hooguit 3 dagen)
- Een brief van mij naar Amerika (priority) was 44 dagen onderweg (normaal 7 à 8 dagen)

Dit zijn slechts enkele gevallen! Ik verstuur (enorm) veel post en betaal daar ook flink voor. Dan verwacht ik ook een goede service. Als ik drie pakketten van 620 gram voor € 20,47 per stuk naar Amerika stuur dan vind ik het ronduit schandalig dat daar 4 weken over gedaan moet worden.

Ik heb al 2 brieven naar TNT Post hierover geschreven, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad. Ze zullen dus nog wel niet bezorgd zijn! :roll:

Mijn vraag is of wel meer mensen slechte ervaringen hebben met TNT Post?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Ik heb eigenlijk helemaal geen slechte ervaringen met de post, nog nooit iets kwijt geraakt
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Die brief naar Amerika is dan per schip gegaan denk ik Bigshot i.p.v. met het vliegtuig. Vanuit Nederland naar Aruba (of andersom) duurt namelijk ongeveer 3 weken maar dan komt het per schip. Het is wel slordig (nou ja eigenlijk schandalig) dat als er priority op staat dat ze 'm niet via een vliegtuig versturen.

Ik heb overigens tot nu toe ook nooit hoeven klagen over de TNT maar daar staat tegenover dat ik zelden iets op de post doe.

De enige klacht die ik over de TNT heb is dat ze die blauwe enveloppen door m'n brievenbus gooien.....maar ja....die schijnen zij niet te versturen.

Vind het trouwens wel humor van je hebben dat je zelf al denkt dat je twee brieven aan hen gericht ook al wel kwijt geraakt zullen zijn. Had je ze aangetekend verstuurd ?

Je kunt het ook zo zien Bigshot: aangezien jouw brieven nog niet in behandeling zijn genomen ben je vast niet de enige die klaagt :wink:
Moed houden en toch gewoon blijven geloven dat het goed komt !!
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een huisgenoot van mij kreeg eind vorig jaar een pakje bezorgd door TNT. Ik heb van de buren vernomen dat die kerel minutenlang aan de bel heeft gehangen terwijl we niet thuis waren. Daarna heeft hij (klaarblijkelijk heet van woede omdat er niet werd opengedaan) het pakje tot brievenbuspost gemaakt: door het gewoon met grof geweld door de brievenbus te rammen. Het pakje was daardoor opengescheurd, zat klem in de bus, en de brievenbusborstel (die haren tegen de tocht) stonden helemaal naar buiten toe gewrongen en sluiten nu niet meer af.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Hier hebben ze ook al pakjes in de tuin gezet terwijl het regende. Of bij de buren afgeleverd zonder een briefje door de brievenbus te doen dat ze het daar hebben afgeleverd. Ook was een keer pakjes post ook door de brievenbus gestopt.
Ik hoop dat ze deze berichten lezen...
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Ik verstuur alle post naar het buitenland met de snelste manier, Charly! Ik verstuur niets per boot, dat duurt weken voordat het er eindelijk is. In de theorie duurt het hoogstens een week voordat het in Amerika is, in de praktijk duurt het wel langer.

Het meest irritantie vind ik nog, maar ik weet niet of de TNT dat doet, is dat ze ook post openmaken. Bijna ieder pakket uit Amerika wat dikker is dan briefpost wordt bij mij gecontroleerd. Zo ben ik, voor zover ik kon controleren, al 2 foto's kwijtgeraakt. Waar kan ik verhaal gaan halen over deze zaken?

Het zal 'm wel in het geld zitten, binnen 10 jaar van PTT naar TPG naar TNT is natuurlijk ook niet niets! Moet allemaal betaald worden! :x
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Post openmaken doen ze bij de douane. Ik heb zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat iets open is gemaakt. Er is wel iets kwijt geraakt in de post maar kreeg ik gelukkig een deel terug betaald door paypal.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bigshot schreef:Ik verstuur alle post naar het buitenland met de snelste manier, Charly! Ik verstuur niets per boot, dat duurt weken voordat het er eindelijk is.
Goed lezen Bigshot wat ik schrijf :wink:
Charly1975 schreef:Het is wel slordig (nou ja eigenlijk schandalig) dat als er priority op staat dat ze 'm niet via een vliegtuig versturen.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Tegenwoordig wordt het alleen nog maar via Priority verzonden, Standaard is sinds 2007 afgeschaft waardoor je alleen nog het duurste kan nemen :roll:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dus als je er geen priority sticker op doet is ie net zo belangrijk als één met stickertje.

Dat wist ik dus niet, bedankt voor de info.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Als je 5 zegels haalt bij het postkantoor of ergens anders zitten aan de postzegels al een Priority sticker:

Afbeelding
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Waarom stuurt mijn schoonmoeder dan in hemelsnaam alles met de boot ?????

Ach ja.....ik moest natuurlijk al nattigheid voelen toen ze me vroeg of ik het vuur voor d'r wilde aansteken voor de rooksignalen :roll:

Maar goed....weer on-topic.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Eric schreef:Post openmaken doen ze bij de douane. Ik heb zelf gelukkig nog niet meegemaakt dat iets open is gemaakt. Er is wel iets kwijt geraakt in de post maar kreeg ik gelukkig een deel terug betaald door paypal.
Bij mij vragen ze altijd of ik het wisselgeld terug wil van de invoerkosten :bonk: (bij invoerkosten 19,55 en 14,67) Ben je al laaiend dat ze 9 dagen nodig hebben gehad om een formuliertje in te vullen, staan ze dan ook nog te bedelen aan je deur om nog meer...
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Plus, je kan nergens meer gewoon EEN postzegel kopen...
Het is dat ik vrij veel brieven verstuur, maar als je dit niet doet ben je mooi klaar met een vel van 10 zegels.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Kleine Feldmaus schreef:Plus, je kan nergens meer gewoon EEN postzegel kopen...
Het is dat ik vrij veel brieven verstuur, maar als je dit niet doet ben je mooi klaar met een vel van 10 zegels.
Dat kan zeker nog gewoon naar het postkantoor gaan, je brief deponeren, het meisje achter de toonbank lief aankijken en zeggen frankeer even als je wil !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie