Polizei Tschako 1937

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Polizei Tschako 1937

Bericht door Ernst-H »

Vandaag heb ik (eindelijk) binnen gekregen deze Tschako.
Ik zeg "eindelijk" omdat een verzendtijd van 7 werkdagen uitgelopen is op een wachttijd van een hele maand. De preciese reden hiervoor is niet bekend. Afstand was wel wat groot. De Tschako is mij toegezonden vanuit Californie, USA.

Het gaat hier om een Tschako voor onderofficieren en manschappen. De Tschako is gedateerd 1937. De cockade (dat ovale ding boven de adelaar) is ook netjes gedateerd 1937.

Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Mooi Ernst.
Heb je ook een foto van de voor en binnenkant?

Adrian.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

hierbij:

Afbeelding
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

a

Bericht door tomNL »

Wow ernst, prachtstuk! Aparte vorm hadden die dingen zeg. Super :D

Gr. tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Kogelvrij? :wink: :P
Mooi hoor, heel erg netjes.
Heb je nog een verhaal gekregen van de verkoper(hoe kwam hij eraan?)
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

hij zal hem wel van een amerikaanse veteraan hebben verkregen die 'm "gevonden" heeft in 1945 en meenam naar huis.
Maakt me niet echt uit. Het is een volkomen originele Tschako en dat is het belangrijkste.

Wel leuk natuurlijk dat deze na een ballingschap van ca 59 jaar weer terug is op het continent.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Proficiat met deze aankoop Ernst, zeker een mooie Tschako.
Zelf ook al eens de verleiding gehad om zo'n ding te kopen, maar zoals je weet al mijn Polizei items van de hand gedaan dus kan de verleiding nu weerstaan :wink: .
Aangekocht uit de States, vanwaar iets van zo ver weg aanschaffen?, was daar een speciale reden voor?.
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Mooyman schreef:Proficiat met deze aankoop Ernst, zeker een mooie Tschako.
Zelf ook al eens de verleiding gehad om zo'n ding te kopen, maar zoals je weet al mijn Polizei items van de hand gedaan dus kan de verleiding nu weerstaan :wink: .
Aangekocht uit de States, vanwaar iets van zo ver weg aanschaffen?, was daar een speciale reden voor?.
misschien was hier (europa) niet echt iets `betrouwbaars` of omdat in de States een mooie deal was :evil:
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Zeker weten een hele mooie, Ernst!!! :P

Het water druipt me uit de mond, echt een schitterend ding!

Bjorn.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Verzamelaar_Freak schreef:misschien was hier (europa) niet echt iets `betrouwbaars` of omdat in de States een mooie deal was :evil:
Het ging inderdaad om een mooie deal die mij op dat moment heel goed uitkwam.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ernst,

In welk opzicht was het een goede deal?, misschien de koers van de dollar die het aantrekelijk maakte?.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

ik had een polizei sabel en hij de tschako. Ik bood hem aan deze te ruilen tegen elkaar en hiermee ging hij akkoord.
Op die manier hoefde ik niet eerst mn sabel te verkopen en daarna op zoek te gaan naar een mooie tschako.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ernst,

Was dat niet die sabel die je onlangs in Huizen kocht?.
Een ruil met gesloten beurzen dus, dat zijn meestal de beste deals.
Ik heb zelf de laatste tijd op die manier ook de, voor mij, meest bijzondere items aan mijn verzameling toe kunnen voegen en ben dus ook nooit tegen een goede ruil.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Correct. In Huizen heb ik inderdaad (toch al weer enkele maanden terug) die sabel verkregen. Ook toen was het ruilen van spullen onderdeel van de deal.

Ruilen is een interessante optie voor het uitbreiden van een collectie. Ik begin nu echter langzamerhand te komen tot een verzameling items waarvan de kwaliteit goed is en die een beetje een coherent geheel vormen waardoor ik nu nog maar heel weinig ruil-materiaal over heb.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Inderdaad Ernst,

Verzamelaars willen vaak bijzondere dingen uit hun eigen verzameling alleen maar weg doen tegen iets bijzonders wat ze zelf nog zoeken.
Liever ruil ik dan ook vaak iets dan dat ik het zo verkoop.
Plaats reactie