Kar98k kopen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Kar98k kopen

Bericht door Maverick »

Yo people,
ik ben op zoek naar een Mauser Karabiner 98 Kurz uit WO2 en ik vroeg me af of jullie wisten waar ik dat kon halen of dat jullie er misschien zelf eentje hadden en wat de Nederlandse wetgeving daarvoor is. Dus waar ik hem kan gebruiken en hoe ik aan zo'n vergunning kom.
Alvast bedankt,
Maverick
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Yo...
Kijk [url=http://www.hesvanzweeden.nl=]Hier[/url] eens. Wil je er nu meteen een kopen wordt het een onklaar gemaakte. Wil je een schietende wordt het een jaar wachten en een hele papierwinkel doorwerken.
(de vraag was een dag geleden ook nog behandeld dus probeer de zoekfunctie de volgende keer aub als eerste)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik verplaats deze even naar Verzamelaars & Collecties. Het kopen van een Kar98K heeft meer betrekking op het verzamelaars-wereldje, dan een discussie over het wapen zelf.

//edit:
Voor evt. vragen over de WWM, zie dit topic.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Re: Kar98k kopen

Bericht door Luc J. »

Maverick schreef:Yo people,
ik ben op zoek naar een Mauser Karabiner 98 Kurz uit WO2 en ik vroeg me af of jullie wisten waar ik dat kon halen of dat jullie er misschien zelf eentje hadden en wat de Nederlandse wetgeving daarvoor is. Dus waar ik hem kan gebruiken en hoe ik aan zo'n vergunning kom.
Alvast bedankt,
Maverick
Op site's zoals speurders en 2dehands zijn er genoeg te koop.
http://www.hesvanzweeden.nl heeft er ook enkele, blijven zoeken op die sites en je zult er ene vinden.
Ik was vorige week ook nog een kar98 aan het zoeken en ik heb er nu ene, gekocht op dit forum van Zastava.
Hij had er nog ene te koop volgens mij.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Ja weet ik....bedankt voor de info! Ik heb Hes van Zweeden gebeld en die vertelde me over het wapentuig. Maar ik moet eerst nog wapenvergunning enzo halen. Maar bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Voor een Nederlands onklaar gemaakte Kar98 hoef je geen wapenvergunning hoor.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Jah moet je daar ook 18 voor zijn of niet voor een onklaar gemaakte?
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Volgens mij moet de koper 18 jaar zijn, dus je zou hem eventueel door je vader kunnen laten kopen.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Die van hes zijn volgens mij werkend.. tenmiste welke ik daar in zijn winkel heb gezien wel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Klopt maar hier staan de onklaar gemaakte.
http://www.hesvanzweeden.nl/nl/dept_35.html
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Is alles bij http://www.hesvanzweeden.nl/nl/dept_35.html orgineel?
Want het is prachtig spul naar mijn mening?
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Volgens mij is gewoon alles orgineel, zeer mooi spul maar een beetje te duur vind ik.
Een carcano voor 250 euro is vrij duur, volgens mij heb je voor 150 euro al een mooie.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Bij hes hoef je er niet van te schrikken als iets al een keer overgestempeld is, en als iets nummergelijk is zet hij dat er zeer zeker wel bij. Merk je ook wel aan de prijs hoor.
Maverick
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007, 19:55
Locatie: Houten

Bericht door Maverick »

Jah maar opzich als je er mee wilt schieten maakt mij die nummergelijkheid niet uit en waar vind je goedkopere dan? Want op 't internet is het slim-pickens moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Ik neem aan dat het nog zeker een jaar duurt voordat je werkelijk een schietende Kar98 kan aanschaffen dus mijn advies is gedurende die tijd de gangbare advertentie pagina's in de gaten houden en dan moet er in een jaar tijd toch wel een redelijke karabiner opduiken voor een vriendelijke prijs. Zeker als je nieteens persé een nummergelijke wil.
Hes zou niet echt mijn eerste optie zijn omdat veel mensen die ik ken er slechte ervaringen mee hebben. Qua service èn qua prijs kwaliteits verhouding.
Plaats reactie