verzameling Olivier

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Olivier
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:53

verzameling Olivier

Bericht door Olivier »

hallo allemaal,

ik ben nieuw hier dus ik dacht laten we even beginnen met het plaatsen van een paar foto's van mijn collectie... (ik verzamel Duitse militaria by the way...)

dus hier gaat ie dan

een algemeen zicht op mijn eerste display case
Afbeelding

mijn aangelleede pop met een M42 Feldbluse, enkel de broek, pet, y-riemen en schouderstukken zijn niet origineel
Afbeelding

mijn prachtig Urania typemachine :cheer:
Afbeelding

dit is het zo ongeveer, voor de rest heb ik nog wel wat andere spullen maar die zijn voornamelijk voor re-enactment. Mochten jullie nog wat foto's willen, vraag het gerust!

greetings, Olivier
Laatst gewijzigd door Olivier op 18 mar 2007, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Een mooi begin! Verzamel je alleen Duits (vooralsnog wel zo te zien) of heb je nog bijkomstige plannen?

Keep up the good work,

Michiel
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Mooi die pop en typmachine.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nice, keep it up ;)
Olivier
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:53

Bericht door Olivier »

bedankt allemaal voor de positieve input! _/-\o_ we doen ons best om af en toe nog eens iets nieuws toe te voegen ann de collectie, nu is het nog even wachten op ciney om nog eens wat tofs te proberen vinden

@ Michiel01: voorlopig is het nog enkel duits dat ik verzamel, maar daar kan in de toekomst misschien nog verandering in komen...

greetings Olivier
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Leuke collectie heb je daar! Hopelijk krijgen we gauw meer te zien!! :)
Ik wens je veel vindgeluk op ciney ;)
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Niemand toevallig die door Limburg moet reizen?
Ik zou graag eens naar deze beurs willen.

Dus als je door Midden-Limburg moet reizen en je vind het niet erg om iemand mee te nemen, pm me dan! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Olivier
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:53

Bericht door Olivier »

op aanvraag zijn er hier nog een paar "kleine" detailfoto's

Afbeelding

Afbeelding

oh ja, en deze was ik zelfs nog vergeten!, mijn 2 originele Soldbücher en 1 Wehrpaß

Afbeelding

de Wehrpaß behoort toe aan Karl Kirchner en hij was een Obergefr. (in 43-44) in een panzerkomp.
Afbeelding

de Soldbuch met HK behoort toe aan grenadier Friedrich Förster die volgens het opzoekingswerk van de vorige eigenaar ingedeeld was geweest bij het 1. Fallschirmarmee bij Arnhem en later aan het Westfront
Afbeelding

de Soldbuch zonder HK behoort toe aan Stabsgefr. Walter Freyer die in bij de bezettingstroepen in de Balkan en griekenland heeft gezeten
Afbeelding

zo dat is het dan weer voor deze keer, dank u voor de aandacht en tot de volgende ;)

Olivier
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Leuke verzameling! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Zeer leuke verzameling ja! :evil:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Broek, pet, Y-riemen en schouderstukken repro. Dat is nogal wat. Maargoed als het dan maar een keer vervangen wordt dan zullen we daar verder maar even niet over zaniken. ;)

Verder ziet het er netjes uit, ga zo door! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Olivier
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:53

Bericht door Olivier »

SiNiStEr schreef:Broek, pet, Y-riemen en schouderstukken repro. Dat is nogal wat. Maargoed als het dan maar een keer vervangen wordt dan zullen we daar verder maar even niet over zaniken. ;)

Verder ziet het er netjes uit, ga zo door! :)
wel ik heb nog wel een originele helmschaal, maar nog geen deftig steuntje om hem op die pop te zetten. de broek zal iets voor van de zomer of dit najaar worden, maar daar ben ik nog niet zeker van, en de rest zullen we nog wel zien...
dus daar geen zorgen over maken hoor! (en dat is wel allemaal origineel ;) )
overigens, of de rug hangt ook nog wat hoor!
Afbeelding

by the way, ik heb de eerste foto's in een grotere versie opnieuw gepost, dan zijn ze wat duidelijker ;)

greetz Olivier
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ik vind je wehrpas en soldbuchen zeker mooi, vooral dat de heren bij "nette" eenheden ingedeeld hebben gezeten. Als je in de mogelijkheid bent wil je dan een scan/foto plaatsen van de actieve dienst uit de wehrpass? Heb je achtergrond informatie weten te vinden bij de eenheden waar deze heren gevochten hebben?

mvg,

Michiel
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Bericht door bartdb4 »

Heb je die Drillich jas van Alexander uit België? (Op dit Forum heet hij Splintertarn)
Olivier
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:53

Bericht door Olivier »

bartdb4 schreef:Heb je die Drillich jas van Alexander uit België? (Op dit Forum heet hij Splintertarn)
wel ik heb mijn Feldbluse van Alexander, AKA Splintertarn, de Zomervest in Drillichstof die ik te koop aanbied heb ik van op Ciney.

greetings Olivier
Plaats reactie