Nederlanders zijn nog steeds NSB'ers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Hmm,die moete ze opsluiten.. :S
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik kan ook een hele waslijst opschrijven, van wat mij is overkomen met gewone blanke jongetjes. Asjeblieft zeg.

Ik ontken NIET dat er criminele Marokkaanse bendes bestaan. Die zijn er wel degelijk, maar er zijn ook criminele Haagse bendes, Amsterdamse bendes, Rotterdamse bendes in Ede zal er ook vast wel een groepje autochtonen zijn, dat crimineel is. Wat denk je van voetbalvandalisme? Om maar eens één voorbeeld te noemen. Zullen we al deze bendes voor het gemak even kuthollandertjes noemen en ze net zo nawijzen als de kutmarokkaantjes? In gedrag verschillen ze namelijk geen ene moer van elkaar. Wie crimineel is moet bestraft worden. Klaar.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hendrik schreef:Ik kan ook een hele waslijst opschrijven, van wat mij is overkomen met gewone blanke jongetjes. Asjeblieft zeg.
Ik dacht dat je bedoelde op een sarcastische manier dat ik niks meemaak met getinte huidkleuren.
DUS wel, maar ben je benieuwd naar de waslijst van mijn broer reageer dan :wink:

Maar zoals ik al zei 80% in de gevangenis is allochtoon.
Daarbij wil ik zeggen dat we veel meer last hebben van allochtone crimelen dan autochtone crimenelen.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Ik wil niet eens weten, wat je broer allemaal is overkomen en door wie hem dat is aangedaan. Net zo min dat dat ik jou vertel wat mij allemaal is overkomen en door wie.

Waar het mij om gaat is, dat degenen die de daders waren aangepakt moeten worden.

En ik heb nog steeds geen concrete cijfers gezien van de 80% van de gevangenen, die buitenlander zouden zijn of van buitenlandse afkomst.

Ik heb al wel concrete cijfers, al zijn ze uit 1999, maar zoveel verschil zal er niet zijn:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998.
(Bron: Heemland.nl, een niet zo frisse website van kaalkopjes, die hetzelfde willen beweren als jij, maar ook niet rekenen kunnen)

Als ik de Antillianen en Surinamers van dit getal afhaal, want dit zijn grotendeels mensen afkomstig uit het Koninkrijk der Nederlanden, kom ik aan een aantal van 39.544 allochtonen. Dat is 19% van het aantal vonnissen. Dus 81% van de vonnissen betrof in dat jaar Nederlanders! Misschien heeft die politieman de cijfertjes per ongeluk verwisseld?
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Das alweer 8 jaar geleden.

Maar ja dan moet het aan de politie vragen, mischien bedoelde ze dat het getinte of zwart getinte huidskleuren waren.
Als men een persoon zien die een getinte huidkleur heeft, een gezicht van een marokaan heeft en die in een groepje marokkanen zit.
Gaat men ervan uit dat het allochtonen zijn terwijl ze Nederlander zijn.

Het verhaal van mij was het antwoord op je conclusie die je had getrokken over dat ik niet veel mee maak met Allochtonen.

Maar het kan zijn door wie ik in elkaar werd geslagen dat dat Nederlanders waren, maar met een tint in hun huidskleur.

Maar jah, de turken in mijn klas die eigenlijk Nederlander zijn.
Praten gewoon nog elke dag turks in mijn klas.

Mvg. Telemark
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Friezen, die al sinds 1815 Nederlander zijn, praten ook nog steeds Fries in het openbaar met elkaar. Doet dat wat af aan hun Nederlanderschap? Nee, het is hun moedertaal. Zelf ben ik een spreker van het Nedersaksisch, ook een officiële taal. Wel vind ik, dat ik het fatsoen moet opbrengen om in een gezelschap met Nederlandstaligen Nederlands moet spreken en dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen. Maar dat is slechts mijn mening en geen wet.

Jij gaat er voetstoots vanuit, dat iedereen, die een getinte huidskleur heeft meteen allochtoon is. Ik noem dat een vooroordeel. En vooroordelen kunnen heel gevaarlijk zijn. Als je iemand op zijn huidskleur in een hokje gaat stoppen, ben je bezig met een zekere mate van rassentheorie. Voor mij, maar ook voor de wet, geldt dat iedereen, die een Nederlands paspoort heeft, Nederlander is. Of hij nou blank, zwart, bruin, rood geel of albino is. Stop eens met generaliseren en kijk wie er werkelijk "slecht" is van welke bevolkingsgroep dan ook. Je zult waarschijnlijk tot de conclusie komen dat dat procentueel net zoveel slechte blanken als zwarten, bruinen, gelen, roden of albino's zijn. Aangezien een "slechte" Marokkaan, al dan niet met een NL-paspoort, meer opvalt dan een slechte blanke, trek jij voorbarige conclusies, die geen werkelijkheid zijn. Jouw argumenten als:
mischien bedoelde ze dat het getinte of zwart getinte huidskleuren waren. Als men een persoon zien die een getinte huidkleur heeft, een gezicht van een marokaan heeft en die in een groepje marokkanen zit.
Gaat men ervan uit dat het allochtonen zijn terwijl ze Nederlander zijn.
bevestigen dit alleen maar. Het is alleen maar gebaseerd op vermoedens, niet op feiten.

Bovendien schrijf je verschrikkelijk slecht Nederlands, als jij met jouw taalgebruik een inburgeringscursus moest doen, zakte je waarschijnlijk.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Meer dan ¾ van de Nederlanders zou zakken bij een inburgeringscursus...
Maar, zoals jij met Nedersaksisch Hendrik, is dat bij mij met Limburgs, geen erkende taal, maar wel mijn moedertaal, en ik kan me goed voorstellen dat turken met elkaar Turks willen praten, dan voelen ze zich waarschijnlijk beter op hun gemak. En als er Nederlands talige mensen bij zijn, is dat inderdaad niet echt fatsoenlijk, maar misschien wel heel fijn voor die Turken dat niemand hun verstaat...Hier in Limburg praat ik dialect met iedereen die het ook praat, ook als er mensen bij zijn die het niet spreken, maar das hier geen probleem want haast iedereen verstaat het. Maar je voelt je gewoon meer op je gemak als je in je moedertaal kan praten.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hendrik schreef:Friezen, die al sinds 1815 Nederlander zijn, praten ook nog steeds Fries in het openbaar met elkaar. Doet dat wat af aan hun Nederlanderschap? Nee, het is hun moedertaal. Zelf ben ik een spreker van het Nedersaksisch, ook een officiële taal. Wel vind ik, dat ik het fatsoen moet opbrengen om in een gezelschap met Nederlandstaligen Nederlands moet spreken en dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen. Maar dat is slechts mijn mening en geen wet.

Jij gaat er voetstoots vanuit, dat iedereen, die een getinte huidskleur heeft meteen allochtoon is. Ik noem dat een vooroordeel. En vooroordelen kunnen heel gevaarlijk zijn. Als je iemand op zijn huidskleur in een hokje gaat stoppen, ben je bezig met een zekere mate van rassentheorie. Voor mij, maar ook voor de wet, geldt dat iedereen, die een Nederlands paspoort heeft, Nederlander is. Of hij nou blank, zwart, bruin, rood geel of albino is. Stop eens met generaliseren en kijk wie er werkelijk "slecht" is van welke bevolkingsgroep dan ook. Je zult waarschijnlijk tot de conclusie komen dat dat procentueel net zoveel slechte blanken als zwarten, bruinen, gelen, roden of albino's zijn. Aangezien een "slechte" Marokkaan, al dan niet met een NL-paspoort, meer opvalt dan een slechte blanke, trek jij voorbarige conclusies, die geen werkelijkheid zijn. Jouw argumenten als:
mischien bedoelde ze dat het getinte of zwart getinte huidskleuren waren. Als men een persoon zien die een getinte huidkleur heeft, een gezicht van een marokaan heeft en die in een groepje marokkanen zit.
Gaat men ervan uit dat het allochtonen zijn terwijl ze Nederlander zijn.
bevestigen dit alleen maar. Het is alleen maar gebaseerd op vermoedens, niet op feiten.

Bovendien schrijf je verschrikkelijk slecht Nederlands, als jij met jouw taalgebruik een inburgeringscursus moest doen, zakte je waarschijnlijk.
als jij een leesvaardighied toets aflegd(hendrik) zak jij ook, maar goed.
zoals ik al zei dat mensen ervan uitgaan als ze een persoon zien die een getinte huidkleur heeft, bijvoorbeeld als ze iemand met een burka zien rondlopen, dan denken de meeste mensen niet dat het een Nederlandse is.(MAAR EEN ALLOCHTOON)

Ik doe dat ook, omdat de meeste Nederlanders Blank zijn.
Als je in Afrika zit in de bush bush in een klein dorpje en je bent een neger en dan zie je een blanke, dan denkt de neger niet dat het een afrikaan is.(maar volgens jouw wel)
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Volgens mij snap je er nog steeds geen ene moer van Telemark. Het gaat mij er niet om, waarvan jij denkt, dat het allochtonen zijn. Jij zegt, dat 80% van de gevangenen in Nederland allochtoon is, terwijl je niet eens weet wat een allochtoon is. En het bovendien ook nog eens niet waar is.

Van Dale:
al·loch·toon1 (de ~ (m.), -tonen)
1 iem. die van elders afkomstig is => allo, medelander; <=> autochtoon

al·loch·toon2 (bn.)
1 van elders afkomstig <=> autochtoon
Dus niet iemand, die een ander kleurtje heeft als jij en waarvan jij dus denkt dat het een allochtoon is.

Overigens wonen er in Afrika heel veel blanken, die Afrikaan zijn. Marokkanen, Tunesiërs, Algerijnen, Egyptenaren, blanke Zuid-Afrikanen. dus ook dát voorbeeld gaat wéér niet op. Jammer voor jou, volgende keer toch weer beter nadenken voor je wat schrijft. Ik kan dit heel lang volhouden hoor, iemand met feiten om de oren slaan.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik had het over de BUSH BUSH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Een allochtoon=buitenlander=iemand die een ander nationaliteit heeft dan de nationaliteit van het land waar hij zelf woont.

als ik een blank persoon zie terwijl hij duitser is,en ik weet dat niet dan zie ik het ook niet.
Maar als ik iemand met een Burka zie rondlopen dan denk ik dat dat een allochtoon is, behalve als zij haar paspoort laat zien, tis mischien een vooroordeel, maar ik denk daar gelijk aan

Mvg. Telemark
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

je hoort er weinig over van die 80-20(tis gelijk discriminatie net zoals die negerzoenen die verboden zijn, de naam alleen dan)

tik in bij google: 80% in de gevangenis is allochtoon
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Telemark schreef:Een allochtoon=buitenlander=iemand die een ander nationaliteit heeft dan de nationaliteit van het land waar hij zelf woont.
Weer fout :P (ook van Hendrik)
Officieel is een allochtoon iemand die zelf of één of twee van de ouders in het buitenland geboren is.... Dus dan kun je paspoorten hebben wat je wil..."allochtoon" is gewoon een woord dat wij bijna altijd verkeerd gebruiken. Een buitenlander is iemand die geen Nederlands paspoort heeft(vanuit nederland gezien dan), maar een allochtoon kan dus gewoon een Nederlands paspoort hebben.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

wat een gezijk zeg.

Over dit onderwerp worden we het toch nooit eens. bijna iedereen onder de 18 heeft er wel nare ervaringen mee en iedereen erboven heeft -vaak- (op dit forum) nergens last van gehad.

En Johny dan nog volgens mij wonen zij in Nederland en niet in Turkije, ik zou het heel goed begrijpen als ze thuis dat tegen elkaar zouden praten, maar ik vind het wel zo fijn om te horen wat een ander zeg. helemaal als je telkens het vermoeden hebt dat ze tegen jou praten.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

@ Mike H: jij vindt dat "buitenlanders" in het openbaar Nederlands moeten spreken (ik trouwens ook, maar dat had ik al geschreven); ik vind dat jij goed Nederlands moet leren schrijven, want daar hapert nog wel het één en ander aan.

Goed over de definitie van "allochtoon" kunnen we het eens zijn: wat Johny Frost schrijft is de werkelijke definitie van allochtoon. Mijn moeder is dus allochtoon (ga ik haar zondag meteen vertellen ;)). Maar niemand kan zien, dat ze allochtoon is. Heeft zij even mazzel, dat ze dochter van een Duitser is. Die zien er hetzelfde uit als wij. Was ze nou een kleindochter van een zwarte Ghanees geweest had ze er heel anders uitgezien (ik ook dan) en werd ze meteen versleten voor buitenlandse (en ik ook) en werden we meteen vergeleken met die 80% buitenlanders, die de Nederlandse gevangenissen bevolken, volgens de politieagent die Telemark voorgelicht heeft.

Over de mening, dat mensen onder de 18 jaar meer problemen hebben met "allochtonen" dan ouderen, kan ik kort zijn. Ik ben nog van de generatie, die geleerd heeft verdraagzaam te zijn en geen vooroordelen te hebben. Veel jongeren hebben dat niet. Ze hebben vaak een heel kort lontje, getuige de vaak opgestoken middelvinger van zowel allochtoon als autochtoon.

Ik heb, sinds ik deze discussie volg en voer, bewust "allochtone" jongeren vergeleken met "autochtone" jongeren. Toevallig ook nog een dag op een school, waar ik moest fotograferen. Mij is niet opgevallen, dat de ene groep zich anders gedroeg dan de andere. Wel, dat een Turks meisje tegen een ander Turks meisje wat in het Turks zei. Maar dat gebeurde ook met een Achterhoekse jongen, die wat in het Achterhoeks tegen een Achterhoeker zei. Dan nog iets over de taal. Wat doen Nederlanders, als ze elkaar in het buitenland treffen? Luidkeels lopen roepen, waar ze vandaan komen en dan vooral zo hard, dat de autochtone bevolking het goed kan horen. Als het even kan, zingen ze na een paar glazen Heineken ook nog een liedje van een après ski hut album (bij voorkeur in het Nederlands, maar anders vooral met een zwaar Nederlands accent) en het feest is compleet. Mijn zoon van 12 heeft een vriend, die tot de 3e generatie Turken behoort. Zijn grootouders zijn geboren in Turkije en (ik meen) Saudi Arabië, zijn ouders in Nederland als Nederlander. Thuis wordt er Turks gesproken, als er geen Nederlanders in huis zijn. Zijn er wel Nederlanders in huis, wordt er nederlands gesproken. Tegen zijn opa spreekt hij Arabisch, Buitenshuis spreekt hij Nederlands met een licht Turks accent. Hij maakt met zijn autochtone vrienden grappen over sjchaap sjlachten en fleesj isj nie choet. Zo kan het ook en zo gebeurt het ook. misschien dat ons, ouwe l*llen dat wel opvalt en de jongeren niet? Ik weet het niet.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Hendrik als je wil dat ik perfect ABN ga typen dan kan je dat gewoon vragen hoor, geen probleem.

Maar ga dan nu niet op de persoonlijke tour. En wat jij van mij vind of van mij verwacht dat maakt mij geen donder uit want ik ben ik :). En het ging over "de buitenlanders". Je weet zelf ook wel welke groep je hieronder kan verstaan.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie