Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

hendrik schreef: In ons land worden feestdagen van andere religies niet als vrije dag gegeven, dus ik vind het klinkklare onzin wat je nu allemaal beweert.
Jij oordeelt zonder enige onderbouwing, je leest totaal niet wat ik schrijf, en je oordeelt over iets waar je blijkbaar totaal geen verstand van hebt!
Uitleg op het bovenstaande:

Jij ziet niet wat er bij ons op school gebeurt: het vrij nemen met suikerfeest wordt in alle vormen aangemoedigd, door leraren, door de rectoren en we krijgen zelfs voorlichtingsvideos te zien over het belang van het vrijnemen met suikerfeest!
Het zal dan wel geen officiele vrije dag zijn(want daar kan ik weinig over zeggen) maar het feit dat ik erop aangekeken wordt als ik vrij neem met Goede Vrijdag vind ik verschrikkelijk, wetende dat vrijnemen door moslims met hun feesten juist aangemoedigd wordt!
En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
hendrik schreef:En daar wonen geen christenen? En een Dordrechtenaar kan niet weten, hoe een processie eruit ziet en dat een processie wel tot verkeersoverlast kan leiden? Voor een processie, moet op zijn minst even het verkeer, dat over de wegen, waarover de processie leidt, stilgelegd worden. Of je moet een processie in een kloostertuin houden, dat gebeurt ook.
Hendrik, ik vraag je nu 2 dingen te doen voor je post:

1. lees wat er geschreven staat, en waar ik dus op gereageerd heb!

2. je 'common sence' laten werken, en niet pietluttig gaan doen.

Hopelijk hoef ik bovenstaande niet uit te leggen. :wink:

Triest vind ik het, dat onze eigen cultuur en tradities vervagen, vervagen en wegspoelen onder de 'tsunami der islamisering' :(
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

mannerheim schreef:
hendrik schreef: In ons land worden feestdagen van andere religies niet als vrije dag gegeven, dus ik vind het klinkklare onzin wat je nu allemaal beweert.
Jij oordeelt zonder enige onderbouwing, je leest totaal niet wat ik schrijf, en je oordeelt over iets waar je blijkbaar totaal geen verstand van hebt!
Uitleg op het bovenstaande:

Jij ziet niet wat er bij ons op school gebeurt: het vrij nemen met suikerfeest wordt in alle vormen aangemoedigd, door leraren, door de rectoren en we krijgen zelfs voorlichtingsvideos te zien over het belang van het vrijnemen met suikerfeest!
Het zal dan wel geen officiele vrije dag zijn(want daar kan ik weinig over zeggen) maar het feit dat ik erop aangekeken wordt als ik vrij neem met Goede Vrijdag vind ik verschrikkelijk, wetende dat vrijnemen door moslims met hun feesten juist aangemoedigd wordt!
En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
hendrik schreef:En daar wonen geen christenen? En een Dordrechtenaar kan niet weten, hoe een processie eruit ziet en dat een processie wel tot verkeersoverlast kan leiden? Voor een processie, moet op zijn minst even het verkeer, dat over de wegen, waarover de processie leidt, stilgelegd worden. Of je moet een processie in een kloostertuin houden, dat gebeurt ook.
Hendrik, ik vraag je nu 2 dingen te doen voor je post:

1. lees wat er geschreven staat, en waar ik dus op gereageerd heb!

2. je 'common sence' laten werken, en niet pietluttig gaan doen.

Hopelijk hoef ik bovenstaande niet uit te leggen. :wink:

Triest vind ik het, dat onze eigen cultuur en tradities vervagen, vervagen en wegspoelen onder de 'tsunami der islamisering' :(
Ik ben vandaag wel vrij, of ik heb het verkeerd begrepen op school :?

Maar dat heb je met een mulicultureel land.
Onze cultuur verdwijnt langzaam.,EN DE LINKSE STEMMERS ZIJN DAAR OOK VERANTWOORDELIJK VOOR
We kunnen er niks tegen doen. :(
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Telemark schreef:EN DE LINKSE STEMMERS ZIJN DAAR OOK VERANTWOORDELIJK VOOR
Haha, daar heb je wel gelijk in ja :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
Een mooie sneer naar de publieke omroep en instanties die door de overheid gefinancierd worden, maar ik vraag me af waar je dat op baseert en ik vind niet dat de sneer gegrond is.
Ik heb niet het idee dat er ruimschoots aandacht besteed wordt aan de Islamitische traditie van de Ramadan. De religieuze achtergrond van de Ramadan is mij bijvoorbeeld niet duidelijk, terwijl ik toch vrij goed op de hoogte houd van media.
Dat er door geen instantie, behalve de kerk, aandacht besteed wordt aan de godsdienstige betekenis van Pasen, vind ik niet meer dan logisch. Overheidsinstanties (staat) en godsdienst (kerk) zijn gescheiden in Nederland.
Christenen in Nederland zullen over de inhoud van hun religieuze feesten, als het goed is, door hun Kerk over de betekenis van de feesten ingelicht worden. De dagen hoeven ze niet meer vrij te nemen, want die zijn al collectief voor gelovigen en niet-gelovigen vrij geregeld.
Ik vind niet dat je, naast de verplichting een vrije dag te nemen, van niet-Christenen mag verwachten dat ze op hoogte zijn van de godsdienstige betekenis van de Christelijke feesten. Netzomin dat Nederlanders verplicht op de hoogte moeten zijn van Joodse feesten en rituelen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

Telemark schreef:
mannerheim schreef:
hendrik schreef: In ons land worden feestdagen van andere religies niet als vrije dag gegeven, dus ik vind het klinkklare onzin wat je nu allemaal beweert.
Jij oordeelt zonder enige onderbouwing, je leest totaal niet wat ik schrijf, en je oordeelt over iets waar je blijkbaar totaal geen verstand van hebt!
Uitleg op het bovenstaande:

Jij ziet niet wat er bij ons op school gebeurt: het vrij nemen met suikerfeest wordt in alle vormen aangemoedigd, door leraren, door de rectoren en we krijgen zelfs voorlichtingsvideos te zien over het belang van het vrijnemen met suikerfeest!
Het zal dan wel geen officiele vrije dag zijn(want daar kan ik weinig over zeggen) maar het feit dat ik erop aangekeken wordt als ik vrij neem met Goede Vrijdag vind ik verschrikkelijk, wetende dat vrijnemen door moslims met hun feesten juist aangemoedigd wordt!
En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
hendrik schreef:En daar wonen geen christenen? En een Dordrechtenaar kan niet weten, hoe een processie eruit ziet en dat een processie wel tot verkeersoverlast kan leiden? Voor een processie, moet op zijn minst even het verkeer, dat over de wegen, waarover de processie leidt, stilgelegd worden. Of je moet een processie in een kloostertuin houden, dat gebeurt ook.
Hendrik, ik vraag je nu 2 dingen te doen voor je post:

1. lees wat er geschreven staat, en waar ik dus op gereageerd heb!

2. je 'common sence' laten werken, en niet pietluttig gaan doen.

Hopelijk hoef ik bovenstaande niet uit te leggen. :wink:

Triest vind ik het, dat onze eigen cultuur en tradities vervagen, vervagen en wegspoelen onder de 'tsunami der islamisering' :(
Ik ben vandaag wel vrij, of ik heb het verkeerd begrepen op school :?

Maar dat heb je met een mulicultureel land.
Onze cultuur verdwijnt langzaam.,EN DE LINKSE STEMMERS ZIJN DAAR OOK VERANTWOORDELIJK VOOR
We kunnen er niks tegen doen. :(
Welke cultuur? Voor ons Belgen geen biefstuk met friet of bier meer?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

okke schreef: Een mooie sneer naar de publieke omroep en instanties die door de overheid gefinancierd worden, maar ik vraag me af waar je dat op baseert en ik vind niet dat de sneer gegrond is.
Ik heb niet het idee dat er ruimschoots aandacht besteed wordt aan de Islamitische traditie van de Ramadan.
Dat wordt zeker gedaan door de door overheid gefinancierde instanties. Rond de tijd dat de ramadan begint en eindigt met het suikerfeest wordt er ruimschoots aandacht aan besteed op het NOS journaal en jeugdjournaal en daarbij komt Hart van Nederland ook nog(ik weet dat dit geen publieke omroeponderdeel is, maar toch) en daarbij komt ook nog eens alle voorlichting die wij op school krijgen over de moslimstradities.

Want ooke, het gros van mijn kritiek ligt bij het Nederlandse onderwijssysteem in dit geval. En het lijkt me sterk dat jij daar een betere kijk op hebt dan een leerling. :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

HMS Renown schreef:
Telemark schreef:
mannerheim schreef: Jij oordeelt zonder enige onderbouwing, je leest totaal niet wat ik schrijf, en je oordeelt over iets waar je blijkbaar totaal geen verstand van hebt!
Uitleg op het bovenstaande:

Jij ziet niet wat er bij ons op school gebeurt: het vrij nemen met suikerfeest wordt in alle vormen aangemoedigd, door leraren, door de rectoren en we krijgen zelfs voorlichtingsvideos te zien over het belang van het vrijnemen met suikerfeest!
Het zal dan wel geen officiele vrije dag zijn(want daar kan ik weinig over zeggen) maar het feit dat ik erop aangekeken wordt als ik vrij neem met Goede Vrijdag vind ik verschrikkelijk, wetende dat vrijnemen door moslims met hun feesten juist aangemoedigd wordt!
En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
Hendrik, ik vraag je nu 2 dingen te doen voor je post:

1. lees wat er geschreven staat, en waar ik dus op gereageerd heb!

2. je 'common sence' laten werken, en niet pietluttig gaan doen.

Hopelijk hoef ik bovenstaande niet uit te leggen. :wink:

Triest vind ik het, dat onze eigen cultuur en tradities vervagen, vervagen en wegspoelen onder de 'tsunami der islamisering' :(
Ik ben vandaag wel vrij, of ik heb het verkeerd begrepen op school :?

Maar dat heb je met een mulicultureel land.
Onze cultuur verdwijnt langzaam.,EN DE LINKSE STEMMERS ZIJN DAAR OOK VERANTWOORDELIJK VOOR
We kunnen er niks tegen doen. :(
Welke cultuur? Voor ons Belgen geen biefstuk met friet of bier meer?
Onze christelijke relaxe nuchtere cultuur.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

dvaupell schreef:
@Seyffardt: Dus: Moslims mogen moslims zijn, als jij er maar niets van merkt? Da's een vreemde redenatie
Lees even wat Hendrik schrijft:
hendrik schreef: In Nederland past een groot deel van de moslimbevolking zich moeiteloos aan. Deze moslims vallen niet op. Om het simpele feit, dat ze niet opvallen. Klinkt simpel. Ze vallen niet op, omdat ze zich aangepast hebben.
dvaupell schreef: Wat denken we dan van al die niet-gelovige stedelingen die op zondag door de kerkklokken worden gewekt (en zich daaraan ergeren)?.
Of, meer in het zuiden van het land, Processies. Het verkeer loopt vast en het levert lawaai op..
Christelijke tradities ook maar afschaffen?

En dan heb ik het nog niet over andere religies gehad, Hare Krishna bijvoorbeeld....
Ik erger me daar niet aan. Overigens is er niets Heidenser dan een processie; dat komt in alle natuurreligies voor :wink:
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

mannerheim schreef: Dat wordt zeker gedaan door de door overheid gefinancierde instanties. Rond de tijd dat de ramadan begint en eindigt met het suikerfeest wordt er ruimschoots aandacht aan besteed op het NOS journaal en jeugdjournaal en daarbij komt Hart van Nederland ook nog(ik weet dat dit geen publieke omroeponderdeel is, maar toch) en daarbij komt ook nog eens alle voorlichting die wij op school krijgen over de moslimstradities.
Als jij je ogen eens goed open doet, deze dagen, zul je zien dat de publieke omroepen ruimschoots aandacht schenken aan de inhoud van het paasfeest. Een greep uit het programma-aanbod op 1e paasdag:

09:00 Nederland zingt met Pasen Ned. 1
09:25 Kerkdienst vanuit Kerk van de Nazarener in Amersfoort Ned. 2
10:30 Eucharistieviering/Eu rovisie (RKK) Paasmis vanuit Rome. Ned. 2
11:55 Urbi et Orbi Ned. 2

Wil je nog meer? Dit is alleen maar wat de "publieken" in Nederland op 1e Paasdag aanbieden. Op de overige tig TV zenders is nog vast wel meer te vinden. Ook zal er in de journaals en andere nieuwsuitzendingen traditiegetrouw aandacht aan Pasen besteed worden. Het is dus weer klinkklare onzin die je vertelt.
mannerheim schreef:En het lijkt me sterk dat jij daar een betere kijk op hebt dan een leerling.
Laat ik nu vader zijn van twee kinderen, waarvan er één 2 jaar jonger is dan jij, en die op de OPENBARE school (dus geen katholieke of christelijke) WEL uitgelegd krijgen, wat pasen, pinksteren, kerst, ramadan, suikerfeest, jom kippoer, loofhuttenfeest allemaal inhoudt. Dus de bullshit, dat ik daar als niet-leerling geen kijk op heb slaat ook kant noch wal. Je kúnt natuurlijk jouw school zien als het algemene onderwijs en ik kan de school van mijn kinderen ook zo bekijken. Dat is in beide gevallen niet representatief. Maar de bewering, dat er in het onderwijs in het algemeen in Nederland meer aandacht besteed zou worden aan islamitische feesten dan aan christelijke, is onzin.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

hendrik schreef:
Seyffardt schreef:Hoe weet jij dan of iemand Moslim is, als hij niet opvalt?
Precies: dat weet ik niet, omdat hij of zij niet opvalt als zijnde moslim. Lekker houden zo. Ik weet van een aantal mensen in mijn omgeving, dat ze moslim zijn, maar ik zie het niet aan ze.
Natuurlijk mag een Moslim ramadan, suikerfeest etc. houden, maar moeten mijn kinderen op hun openbare school dan ongevraagd geconfronteerd worden met dit fenomeen omdat er Moslimkinderen in de klas zitten? Ik dacht het niet!
Waarom niet? Mijn kinderen zitten op een openbare school. Daar zitten kinderen van allerlei religies en helemaal geen religie door elkaar. Gisteren werd er paasfeest gevierd op school. Daar worden de kinderen, die niet gelovig zijn, de moslimkinderen en boeddhistische kinderen ook ongevraagd mee "geconfronteerd". Ik zou het niet meer dan logisch vinden, dat een OPENBARE school dan ook op zijn minst aandacht zou besteden aan de feesten, die andere religies, die ook op die school vertegenwoordigd zijn. Dat zou op zijn minst opleveren, dat onze kinderen een beetje begrip voor elkaar op kunnen brengen. Dat jij dat confronterend noemt, vind ik zeer ver gaan. Wat is er confronterend aan de ramadan? Dat volwassen mensen tussen zonsopgang en zonsondergang niet mogen eten? De kinderen, die daar mee geconfronteerd worden, zouden een trauma oplopen zeg.... Bovendien hoeven kinderen in de islam helemaal geen ramadan te houden, dus zullen hun leeftijdgenootjes weing van de ramadan merken.
Ik heb niet gezegd dat het confronterend is, maar dat kinderen daar mee geconfronteerd worden. Dat is dus iets geheel anders.

Het paasfeest op openbare scholen beperkt zich grotendeels tot het traditionele paasontbijt, eieren zoeken, paashazen tekenen etc. Voor een religieuze uitleg moet je op een Protestantse of een Katholieke school zijn.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

hendrik schreef:

Als jij je ogen eens goed open doet, deze dagen, zul je zien dat de publieke omroepen ruimschoots aandacht schenken aan de inhoud van het paasfeest. Een greep uit het programma-aanbod op 1e paasdag:

09:00 Nederland zingt met Pasen Ned. 1
09:25 Kerkdienst vanuit Kerk van de Nazarener in Amersfoort Ned. 2
10:30 Eucharistieviering/Eu rovisie (RKK) Paasmis vanuit Rome. Ned. 2
11:55 Urbi et Orbi Ned. 2

Wil je nog meer?
Iedere normale mens ligt op zo'n uren nog schoon in zijn bed op een paaszondag. Dus 'k zou dat aanbod nu ook weer niet al te hoog inschatten.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

mannerheim schreef:

En dat terwijl moslimleerlingen altijd vrij kunnen krijgen i.v.m. met ramadan of sukerfeest of iets dergelijks. En het ergste vind ik nog: bij ons op school wordt er bij levensbeschouwing, aardrijkskunde, geschiedenis en zelfs Nederland (!) ruimschoots aandacht besteed aan de ramadan als deze aan de gang is! En dat terwijl wij niks onderwezen krijgen in een van de belangrijkste Christelijke feesten: Pasen!
Is het niet erg vreemd dat Nederlandse jongeren de betekenis van suikerfeest beter weten dan van Pasen?

De stad heeft er al jaren mee te maken, maar nu beginnen de Katholieke Zuidelijke binnenlanden ook al te maken te krijgen met de ''tsunami der islamisering''!
Goed gezegd!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

mannerheim schreef:


Jij ziet niet wat er bij ons op school gebeurt: het vrij nemen met suikerfeest wordt in alle vormen aangemoedigd, door leraren, door de rectoren en we krijgen zelfs voorlichtingsvideos te zien over het belang van het vrijnemen met suikerfeest!
Het zal dan wel geen officiele vrije dag zijn(want daar kan ik weinig over zeggen) maar het feit dat ik erop aangekeken wordt als ik vrij neem met Goede Vrijdag vind ik verschrikkelijk, wetende dat vrijnemen door moslims met hun feesten juist aangemoedigd wordt!
En het feit dat de helft van Nederland niet weet wat Pasen betekent vind ik ook vreselijk! Maar dit is een logisch gevolg van het feit dat er door geen enkele instantie(op de kerk na, natuurlijk) aandacht aan besteed wordt! Onze eigen feesten zijn betekenisloos geworden! Met ramadan wordt er ruimschoots aandacht besteed aan deze islamitische traditie, door de publieke omroep, door de scholen en veel meer door het rijk betaalde instanties!
Wederom goed gesproken. Duidelijker kan bijna niet!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Telemark schreef:
Maar dat heb je met een mulicultureel land.
Onze cultuur verdwijnt langzaam.,EN DE LINKSE STEMMERS ZIJN DAAR OOK VERANTWOORDELIJK VOOR
We kunnen er niks tegen doen. :(
Exact! Nederlandse cultuur en Nationaal besef zijn nu eenmaal vieze woorden in bepaalde linkse kringen!
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

hendrik schreef:
mannerheim schreef: Dat wordt zeker gedaan door de door overheid gefinancierde instanties. Rond de tijd dat de ramadan begint en eindigt met het suikerfeest wordt er ruimschoots aandacht aan besteed op het NOS journaal en jeugdjournaal en daarbij komt Hart van Nederland ook nog(ik weet dat dit geen publieke omroeponderdeel is, maar toch) en daarbij komt ook nog eens alle voorlichting die wij op school krijgen over de moslimstradities.
mannerheim schreef:En het lijkt me sterk dat jij daar een betere kijk op hebt dan een leerling.
Laat ik nu vader zijn van twee kinderen, waarvan er één 2 jaar jonger is dan jij, en die op de OPENBARE school (dus geen katholieke of christelijke) WEL uitgelegd krijgen, wat pasen, pinksteren, kerst, ramadan, suikerfeest, jom kippoer, loofhuttenfeest allemaal inhoudt. Dus de bullshit, dat ik daar als niet-leerling geen kijk op heb slaat ook kant noch wal. Je kúnt natuurlijk jouw school zien als het algemene onderwijs en ik kan de school van mijn kinderen ook zo bekijken. Dat is in beide gevallen niet representatief. Maar de bewering, dat er in het onderwijs in het algemeen in Nederland meer aandacht besteed zou worden
aan islamitische feesten dan aan christelijke, is onzin.
zit jezelf dan op school?

In mijn boek van Nederlands staat van alles in over het islaamse geloof.
En niks over het christelijk geloof.
Terwijl ik op een 'christelijke school' zit(geen gereformeerde voor de duidelijkheid of een katholieke)
Dat zegt wel wat...
Laatst gewijzigd door Telemark op 06 apr 2007, 21:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gesloten