Een open brief aan,tegenhaatzaaien.nl

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

_/-\o- _/-\o- _/-\o-

:cheer:
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

okke schreef:Kan je ook een korte samenvatting hier neerzetten, Thor? Of de kernwoorden kopiëren van het bericht dat je ons wilt meedelen?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

okke schreef:
okke schreef:Kan je ook een korte samenvatting hier neerzetten, Thor? Of de kernwoorden kopiëren van het bericht dat je ons wilt meedelen?
Als Thor geen citaten meer kan vinden op Google gaat hij maar nietszeggende smilies in een post zetten. Hieruit blijkt een vrij laag denkniveau.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

hendrik schreef:
okke schreef:
okke schreef:Kan je ook een korte samenvatting hier neerzetten, Thor? Of de kernwoorden kopiëren van het bericht dat je ons wilt meedelen?
Als Thor geen citaten meer kan vinden op Google gaat hij maar nietszeggende smilies in een post zetten. Hieruit blijkt een vrij laag denkniveau.


Nou hendrikje,zo langzamerhand lijk je steeds meer op een zekere harro.
Je zit al in twee (2) topics op mij te katten,en bye the way..........
Hoe kom je erop dat ik via Google werk???
Enne,schelden doet niet zeer,maar zegt veel meer over het niveau van diegene die het zegt!
En let wel hendrikje!
Dit is op de man spelen!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als je zo vriendelijk zou willen zijn op berichten inhoudelijk in te gaan in plaats van enkel met smileys te antwoorden, dan heb je kans dat er op je berichten gereageerd wordt in plaats van hoe je berichten plaatst.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ik ben het eens met het "demoniseren" van links.
Ik ben het er ook mee eens dat Wilders - bewust of onbewust - aanzet tot haat.
Maar degenen die vinden dat links demoniseert doet het zelf ook, omdat ze links dan demoniseren.
Bovendien moet je toch wel toegeven dat Wilders een beetje tactloze uitspraken heeft gedaan: "een tsunami van Islamitisering" gaat een beetje ver, en maakt alleen maar dat de Islamiten zich aangevallen voelen en maakt dat extreem-rechts heem alleen maar meer als "leider" gaat zien.
Ik vind ook dat links een beetje vreemde meningen heeft vaak, dat meot duidelijk zijn.
Laten we gewoon een midden-regering krijgen met een beetje-links en een beetje-rechts als oppositie die eventuele wetsvoorstellen ten goede kunnen veranderen (rechts wat betreft financiën, links wat betreft de "sociaalheid" van het plan).
Klinkt misschien erg naïef, en dat is het misschien ook wel, omdat mensen daar nu eenmaal niet altijd goed aan zullen meewerken en het niet kan, maar goed.
Laten we in ieder geval zorgen dat extreem-rechts en extreem-links wat gematigter wordt en zorgen dat ze in ieder geval niet meer aanangers krijgen.
Let wel: ik ben tégen het verbieden van extreem-rechtse (en extreem-linkse, maar bestaan die wel?)groeperingen. Kwestie van vrijheid van meningsuiting.
Als jij vind dat buitenlanders het land nara de haaien helpen, ok. Mag jij vinden. Is niet waar, maar bljiif vooral lekker in die fantasiewereld van je, denk ik dan. Zolang ze geen invloed hebben in de samenleving, laat ze dan lekker.
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

THOR schreef: Nou hendrikje,zo langzamerhand lijk je steeds meer op een zekere harro.
Je zit al in twee (2) topics op mij te katten,en bye the way..........
Hoe kom je erop dat ik via Google werk???
Enne,schelden doet niet zeer,maar zegt veel meer over het niveau van diegene die het zegt!
En let wel hendrikje!
Dit is op de man spelen!
Thorretje, ik heb je al meerdere malen zien citeren met andermans mening. Vervolgens word jou om je eigen mening gevraagd en je komt met nog meer citaten en nietszeggende smilies als je het helemaal niet meer weet. Dat zegt mij heel veel over je denkniveau. En inderdaad; ik speel het op de man. Waarom? Omdat ik een bloedhekel heb aan papagaaien, die populistisch geneuzel napraten, zonder daar enig argument aan toe te kunnen voegen. Jij bent zo'n papagaai. bovendien vergelijk je me met ene "Harro" waarvan ik het bestaan niet ken en dat heb je al vaker gedaan. Ik heb er een hekel aan, dat mensen mij gaan vergelijken met iemand die ik niet ken. Bij de moderators hier is bekend, dat ik geen Harro ben, wie het dan ook moge zijn. ik weet inmiddels dat jij een bloedhekel hebt aan alles wat links is en dat ik bij jou nooit gelijk zal krijgen. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik ventileer hier alleen mijn eigen mening en ja, die is links. Ongeveer in het straatje van Marijnisse, een man die door jou zo ongeveer gehaat wordt. Wat dat betreft kun je een voorbeeld nemen aan Seyffardt, ook vrij rechts georienteerd, maar wel openstaand voor sommige linkse opvattingen van mijn kant.

Voor mij ben je een individu zonder eigen mening, die niet op een behoorlijke manier kan discussiëren en koste wat kost zijn eigen mening moet doordrukken. Kan hij dat niet meer, dan is er geen antwoord maar een reeks smilies, die mij niets zeggen.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

gamer0004 schreef: Maar degenen die vinden dat links demoniseert doet het zelf ook, omdat ze links dan demoniseren.
Demoniseren is het bewust zwart maken van iemand, en (het woord zegt het al) degene als een soort demoon neerzetten.

Ik vind dat links Wilders demoniseert. Demoniseer ik nou ook?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind demoniseren een onduidelijke term. Het is geen concreet begrip, waardoor iedereen er net iets verschillends in kan verstaan. De marge tussen 'zwart maken' en 'als een demon neerzetten' is bijvoorbeeld ook groot, zodat de een bij demoniseren denkt aan 'in een kwaad daglicht zetten' en de ander aan 'vergelijken met Hitler'. Zit toch wel een verschil in.

De opmerking 'ik vind dat links Wilders demoniseert', vind ik een generalisatie van de eerste orde. Wat bedoel je met links? Wat zijn de handelingen of acties van al die mensen, waaruit de groep 'links' bestaat, die jij als demoniserend kenmerkt?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:Ik vind demoniseren een onduidelijke term. Het is geen concreet begrip, waardoor iedereen er net iets verschillends in kan verstaan. De marge tussen 'zwart maken' en 'als een demon neerzetten' is bijvoorbeeld ook groot, zodat de een bij demoniseren denkt aan 'in een kwaad daglicht zetten' en de ander aan 'vergelijken met Hitler'. Zit toch wel een verschil in.

De opmerking 'ik vind dat links Wilders demoniseert', vind ik een generalisatie van de eerste orde. Wat bedoel je met links? Wat zijn de handelingen of acties van al die mensen, waaruit de groep 'links' bestaat, die jij als demoniserend kenmerkt?
Okke, misschien dat je voor één keer eens zou kunnen toegeven dat het begrip demoniseren niet veel goeds inhoudt voor degene tegen wie het gericht is. Je bent continue bezig om in meerdere threads de betweterige komma n**ker uit te hangen. Dat is niet alleen mateloos irritant, maar helpt ook nog eens de kern van de discussie om zeep. Het is absoluut niet van belang of jij de term demoniseren onduidelijk vindt of niet (wellicht staat het nog niet in je zakbijbel van Van Dale). Eenieder die ook maar een greintje algemene ontwikkeling heeft, kan de term 'demoniseren' begrijpen. Sterker nog, bij alles dat jij onduidelijk vindt en tot in den treure uitgelegd wil hebben om er vervolgens nog verder over door te kunnen mekkeren, verlaag je je zelf tot een bedenkelijk niveau. Een aantal bezoekers maakt zich er zo kwaad over, dat ze wegblijven van dit forum. Is het je bedoeling misschien om op deze manier andersdenkenden te weren? Ga dan vooral zo door, zou ik zeggen.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Sluit ik me volledig bij aan Seyffardt.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:Okke, misschien dat je voor één keer eens zou kunnen toegeven dat het begrip demoniseren niet veel goeds inhoudt voor degene tegen wie het gericht is.
Dat heb ik juist toegegeven. Ik heb alleen aangegeven dat niet duidelijk is of het een beetje niet goeds inhoudt of heel veel niet goeds.
Seyffardt schreef:Je bent continue bezig om in meerdere threads de betweterige komma n**ker uit te hangen.
Dat is jouw mening.
Seyffardt schreef:Dat is niet alleen mateloos irritant, maar helpt ook nog eens de kern van de discussie om zeep.
Dat kan inderdaad irritant zijn, maar het helpt niet de discussie om zeep; het zorgt dat we niet langs elkaar heen praten, maar dat duidelijk is wie wat waarmee bedoelt.
Seyffardt schreef:Het is absoluut niet van belang of jij de term demoniseren onduidelijk vindt of niet (wellicht staat het nog niet in je zakbijbel van Van Dale). Eenieder die ook maar een greintje algemene ontwikkeling heeft, kan de term 'demoniseren' begrijpen.
Als jij de term goed begrijpt, dan kan je mij toch gewoon uitleggen wat er met de term bedoelt wordt, als deze mij niet helemaal duidelijk is?
Seyffardt schreef:Sterker nog, bij alles dat jij onduidelijk vindt en tot in den treure uitgelegd wil hebben om er vervolgens nog verder over door te kunnen mekkeren, verlaag je je zelf tot een bedenkelijk niveau.
Dit snap ik niet.
Seyffardt schreef:Een aantal bezoekers maakt zich er zo kwaad over, dat ze wegblijven van dit forum.
Ik vind het bewonderenswaardig dat je voor andere bezoekers spreekt. Ik heb niet eerder gehoord dat ik zoveel invloed heb dat ik daadwerkelijk bezoekers wegjaag van het forum.
Seyffardt schreef:Is het je bedoeling misschien om op deze manier andersdenkenden te weren? Ga dan vooral zo door, zou ik zeggen.
Ah! De bezoekers die - volgens jou - door mijn bedenkelijke niveau wegblijven van het forum zijn 'andersdenkenden'. Ik had geen bedoeling dat mensen wegblijven van het forum (behalve die waarvan de staf besloten heeft ze te bannen), ook niet de 'andersdenkenden'.
Ik zal wel zo doorgaan, want wat mijn bedoeling wel is, is om generaliserende en ondoordachte uitspraken te verhelderen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

okke schreef:
Seyffardt schreef:Okke, misschien dat je voor één keer eens zou kunnen toegeven dat het begrip demoniseren niet veel goeds inhoudt voor degene tegen wie het gericht is.
Dat heb ik juist toegegeven. Ik heb alleen aangegeven dat niet duidelijk is of het een beetje niet goeds inhoudt of heel veel niet goeds.
Wat dacht je van 'niet veel goeds', (en dat is dan nog een understatement, gezien het feit dat het Pim Fortuijn het leven heeft gekost)?
okke schreef:
Seyffardt schreef:Je bent continue bezig om in meerdere threads de betweterige komma n**ker uit te hangen.
Dat is jouw mening.
Inderdaad, en niet alleen de mijne.
okke schreef:
Seyffardt schreef:Dat is niet alleen mateloos irritant, maar helpt ook nog eens de kern van de discussie om zeep.
Dat kan inderdaad irritant zijn, maar het helpt niet de discussie om zeep; het zorgt dat we niet langs elkaar heen praten, maar dat duidelijk is wie wat waarmee bedoelt.


Niet dus, want door pagina's lang alleen maar verduidelijken, uitleggen, verklaren en nog eens uitleggen verdwijnt de hele kern uit de discussie.
okke schreef:
Seyffardt schreef:Het is absoluut niet van belang of jij de term demoniseren onduidelijk vindt of niet (wellicht staat het nog niet in je zakbijbel van Van Dale). Eenieder die ook maar een greintje algemene ontwikkeling heeft, kan de term 'demoniseren' begrijpen.
Als jij de term goed begrijpt, dan kan je mij toch gewoon uitleggen wat er met de term bedoelt wordt, als deze mij niet helemaal duidelijk is?
Nee. Ik vind dat van jou verwacht mag worden dat je een term als deze begrijpt. Het woord komt wekelijks, zo niet dagelijks in diverse media voor.
okke schreef:
Seyffardt schreef:Sterker nog, bij alles dat jij onduidelijk vindt en tot in den treure uitgelegd wil hebben om er vervolgens nog verder over door te kunnen mekkeren, verlaag je je zelf tot een bedenkelijk niveau.
Dit snap ik niet.
En dat is nu precies wat ik bedoel.
okke schreef:
Seyffardt schreef:Een aantal bezoekers maakt zich er zo kwaad over, dat ze wegblijven van dit forum.
Ik vind het bewonderenswaardig dat je voor andere bezoekers spreekt. Ik heb niet eerder gehoord dat ik zoveel invloed heb dat ik daadwerkelijk bezoekers wegjaag van het forum.
Ik spreek niet voor anderen; ik constateer slechts.
okke schreef:
Seyffardt schreef:Is het je bedoeling misschien om op deze manier andersdenkenden te weren? Ga dan vooral zo door, zou ik zeggen.
Ah! De bezoekers die - volgens jou - door mijn bedenkelijke niveau wegblijven van het forum zijn 'andersdenkenden'. Ik had geen bedoeling dat mensen wegblijven van het forum (behalve die waarvan de staf besloten heeft ze te bannen), ook niet de 'andersdenkenden'.
Ik zal wel zo doorgaan, want wat mijn bedoeling wel is, is om generaliserende en ondoordachte uitspraken te verhelderen.
De vraag is nog maar of het verhelderend werkt, of dat het afleidt van de kern van de zaak.
Laatst gewijzigd door Seyffardt op 31 mar 2007, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Seyffardt schreef:
okke schreef:
Seyffardt schreef:Een aantal bezoekers maakt zich er zo kwaad over, dat ze wegblijven van dit forum.
Ik vind het bewonderenswaardig dat je voor andere bezoekers spreekt. Ik heb niet eerder gehoord dat ik zoveel invloed heb dat ik daadwerkelijk bezoekers wegjaag van het forum.
Ik spreek niet voor anderen; ik constateer slechts.
Welke bezoekers blijven weg door mijn manier van gespreksvoering dan?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Degenen aanvankelijk nog deelnamen aan diverse discussies en er op een gegeven moment de brui aan geven. Lees maar eens een paar discussies terug, dan kom je er vanzelf achter wie dat zijn.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gesloten