Nederlande Politie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Kar 98K, het feit dat er sowieso al 3 politieagenten op jouw moeten afspringen zegt al meer dan genoeg. Dan is er namelijk iets voorgaande gebeurd wat de aanleiding gaf tot de "bespringing".

@ Tall, ik denk dat de Politie niet voor niets op die personen afspringt.
Daarnaast is het gewoon een feit dat de Politie in Nederland maar weinig voorstelt (tenzij je met de AT te maken krijgt :p, maar dat terzijde). Het moet eens tijd worden dat de Politie in Nederland, door hardere aanpak, meer respect krijgt. Dat de jongeren de Politie niet meer provoceren. Of nog beter, dat ze het gewoon niet durven...
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Rednas schreef:Was de huidige politie niet gevormd door de SS? :roll:
Eh, ik geloof niet dat je daar gelijk in hebt.

De politieagent in de oorlog, was (behoudens de aangestelde NSBers en andere landverraders) gewoon de politieagent van vóór de oorlog.

Dit doet overigens niet af aan het feit dat sommige agenten mee hebben gewerkt aan bedenkele zaken als razzia's, maar dat is een heel andere discussie dan die hier bedoeld wordt.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Hier een verhaal van wat ik zelf heb gezien.
Ik wil niet zeggen dat iedere agent zo is, maar het geeft me er toch een bepaald (negatief) beeld van ze.

Een man werd gearresteerd voor openbaar dronkenschap. De man vond dit maar onzin en was het duidelijk niet eens met de arrestatie. Na wat woordenwisselingen wordt de dronken man op de grond gegooid en krijgt 3 agenten op zich gestapeld. Hierna werd de man verteld dat hij op zijn buik moest gaan liggen zodat de agenten de handboeien om konden doen, zoniet zouden ze pepperspray gebruiken. Hierop antwoord de man heel logisch ''Hoe kan ik op mijn buik gaan liggen als jullie op me zitten'' (+ nog wat gevloek). En ja hoor, pepperspray in z'n ogen.
Zijn (ook dronken) vriend die een aantal keer heel erg zachte duwtjes tegen de agenten gaf op een manier van ''houd een op, dit is toch niet nodig'', is ook een paar keer weggeduwd of hardhandig op de grondgegooit.
Na 10min. stonden er 3 politie auto's, 2 politie motoren en nog een aantal politie fietsen. En dat nog wel naast een tentoonstelling tegen zinloos geweld :|
To Tall schreef:Wanneer je geen verzet pleegt, dan kun kun je gewoon blijven staan.
Tja, ik ben het met je eens dat iemand die een ernstig misdrijf heeft gepleegd en niet mee wil werken in de boeien te komen in bedwang moet worden gehouden, maar in elkaar worden geknuppeld is weer heel wat anders. Maar wanneer een kraakpand wordt ontruimt en een kraker die daarvoor tegen de ME vecht ook alleenmaar wordt gearresteerd (gewelddadig of niet) ben ik het niet mee eens. Zo iemand vecht voor een van de weinige dingen die hij/zij nog heeft, wat moet je anders? Zwerven? Dat is ook niet leuk. Bovendien worden die panden toch direct gesloopt, laat die mensen er dan in wonen, ze betalen er niet voor, maar ze krijgen er ook niks voor (geen stromend water, geen gas, geen electriciteit).
Seyffardt schreef:Dus het gedrag van de verdachte is in orde, maar wat de politie doet deugt niet? 12 jaar en nu al bedorven.... :(
Al 46 jaar, en nogsteeds blind ... :|
Laatst gewijzigd door Julian op 26 mar 2007, 18:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kar 98k
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2007, 20:04
Locatie: In een huis

Bericht door kar 98k »

3 politie auto's,2 motoren en nog een aantal fietsen voor 2 dronken mannen?? het moet niet veel gekker worden.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Leroy schreef: @ Tall, ik denk dat de Politie niet voor niets op die personen afspringt.
Dat is wat ik zeg
Leroy schreef: Daarnaast is het gewoon een feit dat de Politie in Nederland maar weinig voorstelt (tenzij je met de AT te maken krijgt :p, maar dat terzijde). Het moet eens tijd worden dat de Politie in Nederland, door hardere aanpak, meer respect krijgt. Dat de jongeren de Politie niet meer provoceren. Of nog beter, dat ze het gewoon niet durven...
Dit punt van respect, daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik (god nu voel ik me voor het eerst oud) 12 was en je zei tegen een agent "woud", dan pakte die je bij je oor en sleurde je mee naar je ouders :oops:

Alhoewel laatst iemand een bekeuring kreeg voor het dragen van t-shirt (trouwen de T in T-SHIRT staat voor TANK en komt zover ik weet uit de WO2 van TANK TOP, het is maar dat je het weet) met een voor de politie beledigende tekst (logo politie met de tekst "corrupt" of zoiets. Is er gewoon geen respect.

Als je wel een die filmpjes ziet van de politie op je hielen of zo, dan kan dat dus gewoon anders. Maar ik denk dat de huidige situatie het gevolg is van de politiek de afgelopen 30 jaar. Want zeg nou zelf, een agent in nood mag zich eigenlijk niet verdedigen.

Gr.
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
kar 98k
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2007, 20:04
Locatie: In een huis

Bericht door kar 98k »

Maar ik gebruik de term : ''woud'' toch niet?
en trouwens als een agent iets aan mij vraagt noem ik toch ook geen ''woud'' maar gewoon agent
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

kar 98k schreef:Maar ik gebruik de term : ''woud'' toch niet?
en trouwens als een agent iets aan mij vraagt noem ik toch ook geen ''woud'' maar gewoon agent
We hebben het ook niet over jou. Maar dat was een algemeen voorbeeld van To Tall.
Laatst gewijzigd door Leroy op 26 mar 2007, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
To Tall
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 18 feb 2007, 20:43
Locatie: Nijmegen, Netherlands
Contacteer:

Bericht door To Tall »

kar 98k schreef:Maar ik gebruik de term : ''woud'' toch niet?
en trouwens als een agent iets aan mij vraagt noem ik toch ook geen ''woud'' maar gewoon agent
Eh :roll: ik geef een voorbeeld over politieoptreden in het kader van respect.......
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
Gebruikersavatar
kar 98k
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2007, 20:04
Locatie: In een huis

Bericht door kar 98k »

@ Leroy oke ik dacht omdat het over een 12 jarige gaat en ik ben 12 dus daarom dacht ik dat het over mij ging
Foutje
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Julian schreef:Hier een verhaal van wat ik zelf heb gezien.
Ik wil niet zeggen dat iedere agent zo is, maar het geeft me er toch een bepaald (negatief) beeld van ze.

Een man werd gearresteerd voor openbaar dronkenschap. De man vond dit maar onzin en was het duidelijk niet eens met de arrestatie. Na wat woordenwisselingen wordt de dronken man op de grond gegooid en krijgt 3 agenten op zich gestapeld. Hierna werd de man verteld dat hij op zijn buik moest gaan liggen zodat de agenten de handboeien om konden doen, zoniet zouden ze pepperspray gebruiken. Hierop antwoord de man heel logisch ''Hoe kan ik op mijn buik gaan liggen als jullie op me zitten'' (+ nog wat gevloek). En ja hoor, pepperspray in z'n ogen.
Zijn (ook dronken) vriend die een aantal keer heel erg zachte duwtjes tegen de agenten gaf op een manier van ''houd een op, dit is toch niet nodig'', is ook een paar keer weggeduwd of hardhandig op de grondgegooit.
Na 10min. stonden er 3 politie auto's, 2 politie motoren en nog een aantal politie fietsen. En dat nog wel naast een tentoonstelling tegen zinloos geweld :|
To Tall schreef:Wanneer je geen verzet pleegt, dan kun kun je gewoon blijven staan.
Tja, ik ben het met je eens dat iemand die een ernstig misdrijf heeft gepleegd en niet mee wil werken in de boeien te komen in bedwang moet worden gehouden, maar in elkaar worden geknuppeld is weer heel wat anders. Maar wanneer een kraakpand wordt ontruimt en een kraker die daarvoor tegen de ME vecht ook alleenmaar wordt gearresteerd (gewelddadig of niet) ben ik het niet mee eens. Zo iemand vecht voor een van de weinige dingen die hij/zij nog heeft, wat moet je anders? Zwerven? Dat is ook niet leuk. Bovendien worden die panden toch direct gesloopt, laat die mensen er dan in wonen, ze betalen er niet voor, maar ze krijgen er ook niks voor (geen stromend water, geen gas, geen electriciteit).
Seyffardt schreef:Dus het gedrag van de verdachte is in orde, maar wat de politie doet deugt niet? 12 jaar en nu al bedorven.... :(
Al 46 jaar, en nogsteeds blind ... :|

De man in kwestie werd aangehouden /gearresteerd wegens openbare dronkenschap. Weet je wel wat dat daadwerkelijk inhoudt, als iemand aangehouden wordt? Zo ja, dan mag je dat hier even uitleggen.

Een politieman is een (algemeen) opsporingsambtenaar. Dat wil zeggen dat hij belast is met de opsporing van strafbare feiten. Afhankelijk van de aard van het strafbare feit kan een verdachte worden aangehouden, dan wel worden staande gehouden en ter plaatse bekeurd. Op het moment dat een verdachte meewerkt aan zijn aanhouding en zich daar dus niet aan probeert te onttrekken of verbaal dan wel fysiek geweld gaat gebruiken tegen de politieman of tegen derden, dan zal de politieman geen geweld gebruiken en de verdachte mogelijk niet eens boeien. Het is een kwestie van actie en reactie. Helaas is het zo dat men hier en daar maatschappelijk zover is afgegleden dat men daadwerkelijk meent in hun recht te staan wanneer men zich gaat onttrekken aan aanhouding. Vertroebelde gezagsverhoudingen noemen we dat.
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Seyffardt schreef:Zie hier een voorbeeldje waarin twee Britse agenten een drugsdealertje aan moeten houden.
http://www.youtube.com/watch?v=bhtXlx4JjjQ
00:46! Sadisme heet dat.
Niemand kan die agenten nog wat maken, ze hebben daar het recht op omdat ze zich zogenaamd in extreme situaties bevinden. Maar zoiets is werkelijk nergens voor nodig en zeker niet wanneer je met z'n tweeën op hem zit, die man heeft geen enkele kans!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Julian schreef:
Seyffardt schreef:Zie hier een voorbeeldje waarin twee Britse agenten een drugsdealertje aan moeten houden.
http://www.youtube.com/watch?v=bhtXlx4JjjQ
00:46! Sadisme heet dat.
Niemand kan die agenten nog wat maken, ze hebben daar het recht op omdat ze zich zogenaamd in extreme situaties bevinden. Maar zoiets is werkelijk nergens voor nodig en zeker niet wanneer je met z'n tweeën op hem zit, die man heeft geen enkele kans!
Stel je voor dat hij wel een kans heeft, gaat hij straks terugvechten en/of wegrennen. Die agenten hebben dus goed gereageerd.
Gebruikersavatar
kar 98k
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2007, 20:04
Locatie: In een huis

Bericht door kar 98k »

Stel hij gaat terugvechten dan maakt hij geen kans want die 2 agenten hebben altijd hun pepperspray,wapenstok en hun pistool nog.
Dus vechten hheeft geen zin dan kun je blijven staan of wegrennen.
Hij koos om weg te rennen dus dan krijg hij meteen een flinke dosis pepperspray in zijn ogen en worden zijn kleren van zijn lichaam afgetrokken
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

kar 98k schreef:Stel hij gaat terugvechten dan maakt hij geen kans want die 2 agenten hebben altijd hun pepperspray,wapenstok en hun pistool nog.
Beter voorkomen dan genezen...:roll:
Gebruikersavatar
kar 98k
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2007, 20:04
Locatie: In een huis

Bericht door kar 98k »

De agenten hoeven zich niet te genezen alleen diegene die een klap van die stok heeft gehad of pepperspray in zijn ogen heeft gekregen.
Plaats reactie