Goed nieuws voor de Belgische verzamelaars

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Tja, het is op eigen risico ;)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

sobel schreef:Niet slim van je...
SE Airborne NL schreef:Tja, het is op eigen risico ;)
Beter lezen jongens, hij zegt duidelijk "bij jullie" waarmee hij ons als Nederlanders bedoeld. Hieruit valt dus op te maken dat hij zelf uit België komt. Zie hieronder het citaat:
m jans schreef:...Vind ijgenlijk wel dom dat demil wapens bij jullie niet kunnen grendellen...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

is er al nieuws?
Gebruikersavatar
Steiner44
Lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 07 jul 2006, 23:18
Locatie: breda

Bericht door Steiner44 »

Ik ga verhuizen :P......
SALUS PATRIEA SUPREMA LEX..
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

:lol: :lol:
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Bericht door kenny rigaux »

ik vind da allemaal dikke zever die nieuwe wapen wet ze willen dat wij wapens kopen met een vergunning maar wat moet je daar allemaal voor doen het is veel te streng hoe strenger de wapen wet hoe meer illegale wapens er gaan gekocht worden hoor het is hun eigen schult. ik denk dat de politie dringend wapens nodig heeft want nu sturen ze naar iedereen die voor heen een vurgunning had dat ze hun wapens moeten in leveren, vergunning aan vragen of onschadelijk laten maken.:p
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

En nu nog eens in het Nederlands?

Je hebt trouwens ongelijk.... 8)
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

johan willaert schreef:En nu nog eens in het Nederlands?

Je hebt trouwens ongelijk.... 8)
Waarom in het Nederlands als je er van kunt opmaken dat hij ongelijk heeft?!

Ik denk trouwens ook dat je ongelijkt hebt.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Jeroen 29th
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 apr 2006, 16:44

Bericht door Jeroen 29th »

Deels heeft die gelijk, hangt ervan af wat voor vergunning...
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

dat ik maar vlug een vergunning heb. (het zekere voor het onzekere nemen, dan ben je nooit mis)
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

kenny rigaux schreef:ik denk dat de politie dringend wapens nodig heeft want nu sturen ze naar iedereen die voor heen een vurgunning had dat ze hun wapens moeten in leveren, vergunning aan vragen of onschadelijk laten maken.:p
Geloof je dat nu écht zelf? Vergeten wat er vorig jaar in Antwerpen gebeurt is? Of enkele maanden geleden op de ring in Antwerpen?

Een verzamelaar houd zich niet tegen door een vergunning. Ik ben er nu ook met bezig. Ok, gemakkelijker wordt het er niet op maar we gaan toch niet zeveren over wat papperassenwerk??
For King & Country
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ach... zie de dingen eens in perspectief, in Nederland is het veel lastiger de juiste vergunningen te verkrijgen ( hoewel je in België zonder enige twijfel ook wel de nodige Red Tape zal hebben.. )! Het is in België wat demil wapens betreft gemakkelijker dan in Nederland, je moet alleen de centen hebben om een demil wapen te kopen...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

We hebben wat langer moeten wachten dan verwacht, maar eindelijk is het zover:

De nieuwe lijst van ‘Wapens voor wapenrekken’ is vandaag verschenen in het Staatsblad en is dus van toepassing.

Je kan ze hier raadplegen:
http://www.unact.be/nl/pdf/BS02082007.pdf

Als jullie me nu willen excuseren ... ik moet een paar een bestellingen plaatsen. :P

P.S. ik herhaal nog een uit mijn eerste post:
Ik heb nog niet alle details maar de lijst van 'Vrije wapens' (vroeger 'wapens voor wapenrekken' of 'panoplie-wapens') wordt aanzienlijk uitgebreid. Verschillende grendelgeweren uit WO2 (ik heb de Kar.98K al horen vermelden) zullen vrij verkrijgbaar worden. let wel, het gaat om het recht deze wapens te bezitten, om er munitie voor aan te kopen en er mee naar de schietstand te gaan, blijft een vergunning noodzakelijk.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Bericht door ZEN.45 »

Ik vermoed dat mijn eerdere post tot misverstanden zou kunnen leiden, daarom nog even samenvatten:

Het bezit/aanschaf van volgende vuurwapens is (in België) vrij:

Historische vuurwapens waarvan het model of het brevet dateert van vóór 1890 en de vervaardiging van vóór 1945
EN Alle wapens in de lijst van 1991 http://users.swing.be/sw017995/liste.htm (ik vind hem alleen in het frans)
EN Alle wapens in de lijst van vandaag http://www.unact.be/nl/pdf/BS02082007.pdf
EN alle wapens die onklaar zijn gemaakt bij de Proefbank van Luik
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
SV Kenny
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 06 aug 2006, 16:57
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SV Kenny »

Er staan ook een paar semi-automaten tussen zo te zien. Toch wel een redelijk logische lijst als je't mij vraagt.
Plaats reactie