..

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
xXLisaXx
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:43

..

Bericht door xXLisaXx »

..
Laatst gewijzigd door xXLisaXx op 13 apr 2007, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik voldoe zelf niet aan de omschrijving van de persoon die je zoekt, maar het is 'interview' en niet 'intervieuw'. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Als je een serieus interview wilt afnemen zou ik ook maar eens beginnen met serieuze vragen :?

Vraag 7:
Stel u leeft in Frankrijk tijdens de tweede wereldoorlog. Zou u het verzet in gaan of bent u niet zo dapper? :roll:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

sturmman schreef:Als je een serieus interview wilt afnemen zou ik ook maar eens beginnen met serieuze vragen :?

Vraag 7:
Stel u leeft in Frankrijk tijdens de tweede wereldoorlog. Zou u het verzet in gaan of bent u niet zo dapper? :roll:
Dat heeft nix met dapper zijn uit te staan, meer met lafheid..

En intervieuw is 'oud' Nederlands dacht ik.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

viny schreef:Dat heeft nix met dapper zijn uit te staan, meer met lafheid..
Dat ben ik niet met je eens....als je, bijvoorbeeld, last van hoogtevrees hebt en daardoor niet met een vliegtuig hoeft niet per definitie laf te zijn (zoals ik uit jouw bewoording haal) het kan zijn dat deze persoon wel als brandweerman zo (wel met bescherming uiteraard) een brandend gebouw ingaat om anderen te redden....

Maar dat geheel off-topic. Voor dat we hier weer verder off-topic gaan en het topic vervuilen stel ik voor om, indien je een reactie wilt geven, dit via de PB op te lossen :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ja, natuurlijk kan je het op verschillende manieren bekijken, ik bekijk het meer zo: Iedereen kan krantjes rond brengen, maar je doet het niet omdat je te laf bent, en niet omdat je niet dapper genoeg bent.

Ok iedereen kan natuurlijk ook met een vliegtuig naar een ver land. Maar dit doe je niet omdat je dapper genoeg bent, nog te laf bent.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

mijn overgrootvader hield zich bezig met het doorgeven van boodschapen aan verzetsstrijders (hij was bakker) maar of je daardoor dapper moet zijn? hij deed het altijd omdat hij geloofde dat het goed was wat hij deed.ook een befaamd citaat van hem is : als ik de duitsers liever had dan was ik gaan collaboreren met hem. het is gewoon je eigen keuze die je maakt.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

de post van de topicstarter is inmiddels door haar zelf verwijdert?

Dan zie ik zelf ook geen reden om nog verder door te gaan op dit onderwerp.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten