Herdenkings kaarten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Herdenkings kaarten

Bericht door Brianlinden »

Ik was mijn kamer aan het opruimen (hehe) en kwam deze twee mooie kaarten tegen. Ik dacht dat ik ze kwijt was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vraag is hebben jullie ook zulke kaarten.

Deze zijn van een herdenking(reunie) van veteranen die voedseldroppingen gedaan hebben in 1995 waar ik ook bij was.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik heb wel een A4-tje met een regimentsembleem ondertekend door gliderman. Verder eigenlijk alleen ondertekende brieven.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Mooie items jongens, brieven van wat voor veteranen LHek?
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Brieven van 51st Highland veteranen, 101st Airborne veteranen, nog iemand van de 13th/18th Royal Hussars, nog ene van de Grenadier Guards, van de 1st British Airborne Division en van een Duitser van de 12. Panzer Division dacht ik.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Lhek ben je geintreeserd in de Highlanders moet je eens kijken "To End all Wars" gaat wel over de 93st devision van de Highlanders maar is een zeer indrukkwekkende film
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Of ik geintreseerd ben in de Highlanders? Ja, eigenlijk alleen in de 51st Highland. De 101st Airborne is ook niet hetzelfde als de 13th Airborne en zo is de 51st Highland ook niet hetzelfde als de 93rd. Maar het lijkt me toch een mooi film.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Brianlinden@leiden schreef:Lhek ben je geintreeserd in de Highlanders moet je eens kijken "To End all Wars" gaat wel over de 93st devision van de Highlanders maar is een zeer indrukkwekkende film
Is inderdaad een goeie film. Je begint toch meer te begrijpen van die Japanse cultuur van toen (film gaat over een Japans POW kamp, er worden geen doekjes gewonden om de misdaden van de kampwachters ...)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

ik heb hem gratis :D van de videotheek :D
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

ik heb gene herdenkingskaart, wel een herdenkings postzegel, staat een vliegtuig op en een nederlander die zwaait met

1940-1945 en dan 1995
Plaats reactie