Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Kom op zeg!!!! zo moeilijk is het nu ook weer niet :lol: er zitten hier sowieso enkele ervaren verzamelaars
mee te kijken maar die zelf nooit posten... hint lamp is in Germany gemaakt.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Custom ' hij lijkt op het eerstste gezicht op een Daimon type nr 2211, maar nu je het zo aanhaald komt die afbeelding op de lamp er niet geheel mee everheen :roll: Is moelijk vaag te te zien zo :)
Geen idee zo even welk merk type het dan wel is ?
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@schijnwerper je hebt gelijk _/-\o_

Het is idd de Daimon type nr 2211 ik had hier toch wat meer reacties verwacht, en dan had ik er wat leuks van willen maken met div foto's etc. De letters onder de 3 Blitz staan normaal recht maar hier zijn ze wat gebogen , dat komt omdat deze foto in elkaar gedrukt is dan krijg je een vertekend lachspiegel effect :lol: .
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi beste Verzamelaars

hierby wens ik jullie prettige feestdagen en een goed 2013 en veel verzamelgenot


grts bruno :)
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

custom schreef:@schijnwerper je hebt gelijk _/-\o_

Het is idd de Daimon type nr 2211 ik had hier toch wat meer reacties verwacht, en dan had ik er wat leuks van willen maken met div foto's etc. De letters onder de 3 Blitz staan normaal recht maar hier zijn ze wat gebogen , dat komt omdat deze foto in elkaar gedrukt is dan krijg je een vertekend lachspiegel effect :lol: .

Sjah er zijn zeker veel meer zaklamp verzamelaars als ik zo op Internet kijk, dit topic wordt wel veel bekeken en gevolgd over de hele wereld, maar mee doen is voor de meeste blijkbaar teveel moeite, of ze houden het liever geheel voorzich zelf.
Soms te geheimzinnig of wantrouwig of afgunst, geen idee zo.
Of dan alleen vragen over de waarde van, dan heb ik ook zo iets van hey :roll:
Jammer wel maar ja toch een apart stukje uitrusting wat steeds meer gewaardeerd wordt, zeker mede door dit topic van Custom :)
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Schijnwerper schreef:
custom schreef:dit topic wordt wel veel bekeken en gevolgd over de hele wereld, maar mee doen is voor de meeste blijkbaar teveel moeite, of ze houden het liever geheel voorzich zelf.)

Goed gezien en dat klopt. :) .

De militaire zaklampen zijn gelukkig nog geen vergeten items,ik krijg wekelijks vele mails vanuit de gehele wereld met vragen over militaire zaklampen bv landen als Duitsland -USA - Rusland -(letland) - Polen - CZ-Spanje - Italië...etc
En dat is een goed teken het forum wordt idd enorm bezocht nadat ik het had opgestart inJanuari 2006, had daar eerst minder vertrouwen in maar langzaam liep het bezoekers aantal op en het loopt nog steeds op dagelijks wordt het soms meer dan100X bezocht. :yes:

Ik wil deze info blijven delen zo lang ik het kan voor verzamelaars over de gehele wereld en niet voor mijn eigen houden>bijgaand in rood een mooi oud Duits spreekwoord en daar sta ik geheel achter hopelijk vat je deze spreuk , maar sommige verzamelaars hebben dat wellicht nog niet goed begrepen en willen nimmer delen en houden alle info's voor zich zelf . :( .

Bijgaand de meest bekenste pertrix stablampe die gebruikt zijn door het Duitse leger in de (2WO) deze lampen verblijven momenteel tijdelijk met nog wat andere Duitse lampen als bruikleen in een museum.Het zaklampen boek zit nog in de vriezer en zal sowieso uitkomen maar ik kan nog niet beloven wanneer.


''Das letzte Hemd hat keine Taschen'' :yes:
Bijlagen
IMG_0061.JPG
IMG_0060.JPG
IMG_0059.JPG
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja echt weer heel mooi zo! In een museum voelen ze zich zeker thuis :)
Happy New Year :wink:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Roerfront
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2012, 14:52
Contacteer:

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Roerfront »

Boeiende bijdrage. Dank. Ik heb ooit als onderdeel van mijn collectie een verzameling zaklampen gehad. Voor en na doe ik er wat weg. Een paar vragen:
- is de bekende Daimon altijd met kapje?
- is de Daimon 2233 oorlogs?
- en hoe zit het met de Petrix 679L?
- verder heb ik een Daimon zonder schuifjes (geen drie kleuren), met met kapje, is die goed?
- tot slot heb ik een bakelieten Zeiler M4848. Is doe origineel?

Alvast bedankt!

John
http://www.roerstreek1939-1945.nl
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Roerfront schreef:Boeiende bijdrage. Dank. Ik heb ooit als onderdeel van mijn collectie een verzameling zaklampen gehad. Voor en na doe ik er wat weg. Een paar vragen:
- is de bekende Daimon altijd met kapje? Nee.
- is de Daimon 2233 oorlogs? Nee Nr 2233 is van na de oorlog.
- en hoe zit het met de Petrix 679L? 1936 gemaakt.
- verder heb ik een Daimon zonder schuifjes (geen drie kleuren), met met kapje, is die goed? foto's laten zien kan ik zo niet zeggen.
- tot slot heb ik een bakelieten Zeiler M4848. Is doe origineel? ja gemaakt in de 30e /40e jaren.

Alvast bedankt!

John
http://www.roerstreek1939-1945.nl
Elke oorlog is er een teveel !
Roerfront
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2012, 14:52
Contacteer:

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Roerfront »

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik moet de lamp zonder schuifjes nog even opduiken en zal er dan wat foto's van maken.

Groet,
John
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Jonasj »

Hallo,
ik heb een aantal vragen over een zaklamp. Ik ben deze voormiddag even met mijn metaaldetector op stap geweest. En ik heb een aantal onderdelen van een zaklamp gevonden. Duits, Belgisch... ik heb er geen idee van. Ik heb hem gevonden op een plaats waar nog restanten van loopgraven te zien zijn. Deze loopgraven zijn door Belgen en Duitsers bemand geweest.(gewoon ter informatie)

Nu is mijn vraag: Kan iemand mij hier iets over vertellen? oorlogs? Belgisch of Duits of...? eventueel welk type?
Alvast bedankt
Bijlagen
IMG_2996.jpg
IMG_3000.jpg
IMG_2999.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Jonasj »

Hier nog een aantal foto's
Bijlagen
IMG_3001.jpg
IMG_3002.jpg
IMG_2993.jpg
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Beste jonasj,

Helaas moet ik je melden dat deze zaklamp geen oorlogpoductie was .Maar gemaakt in de 60e jaren
in China merk ''Elephant'' 37 cm lang voor (5)dikke D cellen, dit waren een van de eerste grote schijnwerpers export
voor de Europese markt werden soms door stropers en of jagers gebruikt. Het is was wel een mooie staaflamp voor die tijd,
Ik weet nog wel dat ze in de etalage bij de rijwielen handelaar stonden te glimmen in die periode.

zie> bijgaand let op de schuif schakelaar daaraan herkent men ze gelijk. :)

Edit:Alles wat men met een metaaldetector vindt in oorlogsgebied behoeft natuurlijk nog niet uit die periode te stammen :mrgreen:
Bijlagen
IMG_0092.JPG
IMG_0091.JPG
Laatst gewijzigd door custom op 02 jan 2013, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Jonasj »

bedankt voor de snelle reactie :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Zeer knappe determinatie zo gedaan ja!
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Plaats reactie