Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Bericht door Schijnwerper »

Ja heb alles even zo bekeken,de laaste weken maar pff echt mooi zo die zaklampen verzameling, en dan die info erbij, super echt goed.
Je zou een verzamel boekje moeten uit geven man?! Echt waar!

Toch ook wel beetje jammer van sommige info' zo raak ik en andere nooit van die Pertrix Nr 667 af voor een normale schappelijke prijs hehe sinds jij op Marktplaats handeld in die dingen, zijn die prijzen dramatis gedaald! Hehe lol een beetje.
Zet ze wel een keer op ebay ja kijken of ik ook die gestoorde kopers kan overtuigen.
Maar goed, jaren geleden( denk3a4 jaar) stond er ook eens zo'n Pertrix Nr667 op Marktplaats te koop aangeboden door een Belg uit Belgie ja, stond in de advertentie:
dat er een WaA stemel in stond, oké zag ik niet op de foto maar dat even terzijde, had een Nederlander een bod gedaan van 45 euro! Whaha :shock:
Ja en dacht' die mail ik even dat dat bod veelste veel was...voor een naoorlogse zaklamp, en zie dat ie beter op op een rommelmarkt kon kijken daar koop je ze voor nog geen 5 euro de max ja zeker!
Maar goed, daarna mailde die Belg mij :)
Die vroeg zich af waar ik me mee bemoeide sjah, daar had ie wel een punt hehe.
Vroeg nog wel aan hem waar die WaA stempel zat, en of ie niet aan inkoop deed had er nog een stel liggen voor hem anders, voor 10 euro perstuk :)
Ja Verzamel ze zelf ook een beetje die zaklampen, speciaal daarvoor lid geworden zelfs van dit Forum,(en natuurlijk voor andere post) al lees ik al jaren mee zo.....Ja ja!
Was eerst lid van het Relic hunters forum, maar kom ik niet meer op kan me niet inloggen om een of andere reden, lijkt of die Forum gekaapt is door de grote verzamelaars die zich zelf zo speciaal vinden.
aan gezien het forum nu ook afgeschemd is voor de buiten wereld en compleet veranderd is.
zal er terzijne tijd ook een een paar posten.
Als dat mag op jouw topic....
of ik zet ze dan wel op een eigen aangemaakte varzamel topic ja.
Mvg
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Destruction
Altijd weer Leuk om zo'n verslag om te lezen....en ik zou zeggen als je nog (2WO)zaklampen info's heb zet het dan aub hier in deze topic ik en andere verzamelaars leren graag bij over dit Item, en daar ben je ook nooit oud genoeg voor om nog bij te leren. Ik leer elke keer weer graag bij van andere verzamelaars en dat is pas verzamelen samenwerken en info's met elkaar willen delen :) .En wat de Pertrix nr 667 betreft dat is (idd zo er zijn duizenden van gemaakt en zeker momenteel nog honderduizenden van in omloop.
Laatst gewijzigd door custom op 01 nov 2007, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Deze hoogste bieder uit (NL) denkt nu wellicht een 2WO zaklamp gewonnen te hebben :oops: voor wenig. Hij had deze (2WO) zaklampen info dan ook nog niet gevonden denk ik en da's jammer ....het gebeurt telkens weer :? zie deze ebay advertentie ....Zaklamp Wehrmacht, groen met bol glas WO2

270118859202
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Afbeelding

Wat denken jullie van dit model, ik krijg hem als het goed is vandaag met de post. Krijg em gratis ergens bij, dus das altijd leuk. Goed model, heb de naam al meerdere keren voor bij zien springen, maar hetzelfde model niet. Leuk topic!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@ Viny.Het is een naoorlogse zaklamp merk Neuner CFN made in Germany 1958/1966 was bedoelt voor overheidstaken met rood & groen sein. Aan deze lamp had ik al eens eerder aandacht aan gegeven in dit topic nr 1 jouw lamp is niet meer compleet de blindkap is weg >> zie onderstaande afbeelding<< van een gelijke complete lamp Neuner lamp.

NB: Deze wordt ook veel voor 2WO zaklamp verkocht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Neuner, weet je dat zeker?

Afbeelding

Lijkt mij dat er keuner staat, sla de foto maar eens op en zoom maar eens in.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Beste Viny. Ik weet zeker dat het om een Neuner zaklamp gaat doordat het (CFN) logo van deze fabrikant duidelijk bovenaan staat ingeperst en dat jij een (K) ziet (ipv een (N) heeft wellicht te maken de met de matige kwaliteit van deze opname en doordat daar ook nog eens net verf weg is op die plek..Maar mocht het werkelijk een (K) zijn Keuner dus..wat ik erg betwijfel en trouwens nog nooit van gehoort heb in de zaklampen wereld, dan heb ik weer wat bijgeleerd vandaag en dat zou mooi zijn: :idea: ....

NB:Ben zeer benieuwd en tot horens met een macro opname van het logo, en dan zal ik er ook een van maken.. OK!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Ja je hebt gelijkt, er staat Neuner.. op de foto lijkt er net Keuner te staan. Niet!?

Heb hem net binnen gekregen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ok, nog bedankt voor de snelle info ik had ook niet anders verwacht :wink: .Ik heb al eens op (MP) of ebay gezien dat er meer dan 40,00 voor werd geboden doordat er enkel (2WO) SS zaklamp in de advertentie stond.

NB:hierbij nog eens het Neuner logo in macro.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 20 jul 2007, 21:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Jij ook bedankt voor je snele reacties, ss lamp kopen ? :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Ik heb de zaklamp van ebay binnengekregen, ( waarvan ik zei dat ik hem gewonnen had op ebay) Nou vroeg ik mij af wat voor merk deze zaklamp is? Hij is namelijk volledig ongestempeld en ik ben toch wel benieuwd door welk bedrijf deze gemaakt is. deze advertentie op ebay: 290114338186

Wat mij hieraan opviel is dat de kleurglazen die je voor het lampje kan schuiven niet van een soort plastic/glas zijn, weet jij wat voor materiaal? Want plastic bestond er volgens mij nog niet in de oorlog..

Verder vroeg ik mij af of je ook nog informatie had over de lampjes die in de zaklampen zitten? Was daar een verschil in in grootte of merk? Of waren alle lampjes hetzelfde?

Ik denk dat je met deze vragen wel even zoet bent, maar dan is dat ook weer duidelijk voor mij en anderen. :)

Alvast bedankt!
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

@Auke,Het is niet zo'n grote klus voor mijn omdat ik deze lamp al eerder hier heb besproken zie Nr 5 daar staat er alles over .Het is de 2WO Ennwell zaklamp in feldgrau rood blauw sein voornamelijk gedragen doorde SS maar ook wel door de Wehrmacht.Als je deze gelijke lamp bedoelt op e-bay 290114338186 die is door een duitse bieder gewonnen.tevens zag ik dat het draadoog eraf is.

Als jij die lamp bezit kan ik je helpen aan zo'n origineel draadoog.,,zie onderstaand de lamp van e-bay en enkele type gloeilampjes die uit deze periode zijn.Tevens wil ik nog even terugkomen op de kleuren filters deze zijn idd) niet van plastic maar van Perspex dat was een voorloper van het plastic uit 1936/1948 maar bakeliet was nog eerder vanaf 1902 met het synthetische polymeer waaruit het''bakeliet'' destijds is vervaardigd...zoals de Zeiler zaklampen D.R.G.M.En zo waren de eerste 2WO vliegtuig ruiten nog van glas en die waren te kwestbaar en te zwaar, later in de oorlog zijn deze vervangen voor genoemde Perpex vormkappen voor in de uitkijkposten en het overige glaswerk rondom de geschutskoepels..... ect.

De lampjes zijn van L naar R het normale standaard lampje en dan twee Flachkugel 4,5 Volt Halb-Opal Glas van Osram en Pertrix uit 1936...Er waren destijds ook al een groot arsortiement aan gloeilampje te verkrijgen voor alle doelende ik kom daar nog wel eens op terug..tevreden zo :wink:


Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 26 jan 2008, 19:14, 12 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

ik heb de verkeerde link gegeven :P dit nummer is juist maar dezelfde zaklamp : 270133739325

Deze heeft het draagdoog nog en is in goede staat aan de buitenkant.
De 5e pagina van je topic heb ik duidelijk over het hoofd gezien :P maar toch bedankt voor je informatie!

Ik ben erg blij dat ik nu een mooi model heb dat zeker weten origineel is met het meest linkse lampje.

Ga vooral zo door, door dit topic kan iedereen een expert worden op het gebied van zaklampen ;)
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ok das'duidelijk dan...deze Ennwell lamp ziet er ook wat beter uit en je hebt hem zeker niet te duur voor 15,50 en tevens geluk gehad dat er geen buitenlandse bieders op geboden hebben zoals bv uit Italie, Spanje, USA, Finland, Rusland.Dan kun je het echt vergeten die bieden max van 60 /90 E voor zo'n lamp, :shock: deze lamp heeft een verzamelwaarde binnen Europa van ca 25/50 E het ligt aan de staat waarin die verkeert en of dat deze gestempeld is met het fabriekslogo en productie jaartal >>zie hiervoor nr 5

Het is enkel jammer dat deze verkoper 14,00 E verzendkosten voor (NL) rekend normaal als ik iets laat overkomen uit Duitsland spreek ik eerst met de verkopers af enkel verzenden met (DHL) packhen unversicherter versant 8,60. Ik mag er dan vanuitgaan dat 14,00 E verzekerd Hermes verzenden was vanuit Duitsland anders gewoon altijd eerst even de verzendkosten opvragen in vervolg voordat je betaald :idea: ...zo doe ik het altijd.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Dat is geen probleem, ik heb het ook voor 8,60 euro verzonden gekregen. Ik zeg altijd dat ik het onverzekerd verzonden wil, is nog nooit fout gegaan en 2x zo goedkoop. 24 euro inclusief alles is toch een mooie prijs voor zo een zaklamp.. Helaas niet gestempeld dat wel :P
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Plaats reactie