Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
MCRoadkill
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010, 08:40

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door MCRoadkill »

Bedankt voor je antwoord.
maar omdat er een schuif aan de zijkant zit, kom ik daar dan wel mee weg? gezien dezelfde zaklampen destijds bijna allemaal een draaiknop bovenop hadden.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

MCRoadkill schreef:Bedankt voor je antwoord.
maar omdat er een schuif aan de zijkant zit, kom ik daar dan wel mee weg? gezien dezelfde zaklampen destijds bijna allemaal een draaiknop bovenop hadden.

Tja dat klopt wel wat je zegt maar het maakt in feite dan toch niet uit want de lamp is verder toch naoorlogs.En anders kun je beter een MY Day of Artas zien te krijgen die lijken het meeste op de bekende Daimon Wehrmacht lamp Nr 2233 >zie bijgaand links de Wehmacht lamp 1936 en recht een MY Day 1950 is gewoon een kopie van deze Daimon gemaakt in CZ deze zijn er ook in zwart.


Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

MCRoadkill schreef:Hoi Mensen,

Ik kwam dit topic tegen en wat een uitgebreid topic met heel veel informatie, mijn complimenten.

Ik sta op het punt een Daimon 2233 aan te schaffen, maar ik weet nog niet zeker of deze verantwoord te gebruiken is als duits Wehrmacht WOII zijnde.
deze is zwart, met licht bruine lederen ophangoogjes, maar het lijkt alsof deze aangaat aan de zijkant ipv. een draaiknop op de bovenkant.
kan dit?

http://link.marktplaats.nl/313281710

Zo nee, als ik een Pertrix 667/RP23 koop voor het uitbeelden van een duitse wehrmacht soldaat, kan dat dan? Hij hoeft niet authentiek duitse WOII te zijn, het moet er zo goed mogelijk voor door kunnen gaan.

of misschien iemand die mij een goede lamp kan verkopen.

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt.

Ik zou persoonlijk voor deze gaan de Zwarte Pertix type No 668 Met verduisteringskap.

Hier de link http://link.marktplaats.nl/315526361
Of deze http://link.marktplaats.nl/315101357

Succes
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door patrickh »

Hier nog een mooie foto met (3?) lampen:

Afbeelding
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

dag Allemaal

ik wil jullie even men laatste aankoop laten zien gekocht vandaag op de beurs in antwerpen,de allom bekende knypkat alleen in een andere kleur als de meeste die je ziet en ook van minder info voorzien

grts bruno


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

patrickh schreef:Hier nog een mooie foto met (3?) lampen:

Afbeelding

Hoi Patrickh.

Het zou mooi zijn als je van deze foto een hoge resolutie scan kon maken dan zal ik de lampen proberen te identificeren ik zie sowieso al een Daimon telko.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Bruno,

Heb je ook een Philips katje op gespoord :lol: heeft wel een afwijkende kleur.Als je zeker wilt zijn dat die niet is overgespoten haal hem dan even uit elkaar is zo gebeurt dan zie je het gelijk aan de binnenkant.Deze katten nr 7424 type zijn allen in kamp Vught gemaakt nabij Den Bosch ... hier de link waar je het nog eens goed kunt nalezen.

http://www.afvn.nl/2006_3/afpag12_15.htm
Laatst gewijzigd door custom op 14 feb 2010, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Custom

dat de kleur echt was was ik al byna zeker van maar heb het voor zekerheid open gedaan en dit bevestigd men vermoeden het is de originele kleur

ik heb vandaag de knypkat op de kop getikt op de beurs in antwerpen van een man die er verschillende heeft,hy heeft ook een uitvoering van de duitse militaire kat met het leertje en gestempeld eigenthum des heeres en die had ook deze kleur,volgens hem zou dit een laatoorlogse uitvoering zyn voor de Wehrmacht maar dan zonder leertje en de tekst

hier staat ook niet op vermeld MADE IN HOLLAND en ook niet IMPORTE DE HOLLAND wel het teken van philips

maar dit is de man zyn uitleg maar ik zie er wel iets in

grts bruno


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

ok Bruno, bedankt voor deze snelle demontage en fotowerk :wink: .De kleuren grijs + blauw waren in de (2WO) de standaard kleuren voor overheidstaken zowel Duitsland als NL voerde dit grijs + blauw, in die tijd was er tevens veel vraag naar licht door de ingevoerde verplichte verduisteringen waren deze katten voornamelijk bedoelt de burger bevolking maakte daar dan ook gebruik van.De Wehrmacht had idd ook een kat afname bij Philips maar dat was het inport type zoals je zelf al aangaf met leertje type nr 7424-03 extra gemaakt voor de Wehrmacht zoals onderstaand afgebeeld, dit type kat is een gewilt verzamelobject waar je diep voor in de buidel moet.OK


Wehrmacht kat type nr 7424-03 /1942-1943

Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Mooie aanwinst Bruno deze type en kleur stelling zie je toch niet heel veel.
Ja die Philips Wehrmacht eigentum Knijpkat is zeker een mooie aparte uitvoering ervan en erg gewild en gezocht
Item, gemildeld gaan ze voor 150a 200 Euro weg, al heb ik ze ook wel voor iets meer dan de helft weg zien gaan.
Heb zelf ook eens een aparte uitvoering van de Philips knijpkat gekocht, zal hem vandaag eens plaatsen, die zie je ook niet veel.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hello allemaal

hoi custom bedankt wederom voor de info,destruktion ik ben benieuwd naar je fotos,laat maar komen

ik heb deze amerikaanse zaklamp TL 122 C op de kop getikt ,ze zou nog in de originele wax zitten,ik heb er even fotos van getrokken voor ik het ga proberen de wax te verwyderen onder warm water

grts bruno

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Mijn Philips Knijpkatten, niet veel bijzonders maar let op de aluminium body zonder de vels rand met blauwe plastic lens, zie je toch ook niet veel?

Afbeelding

Afbeelding

Recente nieuwe aanwinst Pertrix No.679

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Destruction

prachtig die knypkatten,ga ik ook nog proberen op de kop te tikken,maar die pertrix in de doos ,daar is maar 1 woord voor TOPTOPTOP,als je ze wegdoet ............. (grapje)

bedankt voor het te tonen

tot volgende

grts bruno
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Schijnwerper »

Ja bedankt Bruno ben er blij mee :) Ben er op een leuke manier aangekomen zo, als je deze lamp zou zien bij een militaria dealer dan zou die wel 100 euro kosten of meer :( Op beursen zijn die prijzen ook vaker te duur, al heb ik er wel eens een paar op de kop getikt op een beurs, dat was meer bij toeval.
Zal ze allemaal even plaatsen die ik tot nu toe heb kunnen kopen en ben tegen gekomen van de Pertrix Wo2 serie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Destruction

Mooie verzameling pertrixen heb je daar dat doet mij goed als ik zulks lampen ziet.Deze zijn gebruikt door alle eenheden van het Duitse leger in de (2WO) Pertrix lampen hebben iets dat geen enkel andere duitse zaklamp heeft.De constructie is altijd weer afwijkend en apart bij deze lampen kijk bv maar eens naar de filters op welke wijze deze voor gedraaid worden.

Gr, jan

AfbeeldingAfbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie