Duits verzamelen leuk! toch?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Leroy schreef:
battle of the Bulge schreef:Hij is het alleen niet eens met de Naziïstische gedachten.
Jij wel dan? :?

Je typt het nl. net alsof jij het er wel mee eens bent... :?
En dat heet: Naar de bekende weg vragen.

Maar Duits verzamelen is toch niks kwalijks? En waarom zou iemand dat dan wel vinden? :?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bart V »

Peter schreef:Ontopic maar weer: Er is niets mis met het verzamelen van Duits, immers deden die ook mee met wo2 :lol: . Ik kan me voorstellen dat Duits een interessant verzamelgebied is, daar ook de Duitsers een rijke traditie aan uniformen en onderscheidingen hebben, die nog uit de Keizerlijke traditie stamt. Over repro heb ik het niet, om de doodeenvoudige reden dat repro geen historische waarde heeft, niet authentiek is en het ook nooit zal worden. Leuk voor re-enacters maar verder denk ik dat de serieuze verzamelaar repro gewoon links moet laten liggen... Iemand die Duits verzameld hoef geen nazi te zijn, dat is gewoon klinkklare onzin: dat ik US verzamel wil niet zeggen dat ik niet zonder kritiek ben op de USA en haar geschiedenis ( segregation, bijvoorbeeld... ). Wél moet je als je Duits verzamelen wil vermogend zijn, daar er aan authentieke Duitse militaria in het algemeen en de waffen SS in het bijzonder een behoorlijk prijskaartje hangt.

Kortom: Duits is een interessant verzamelgebied voor wie het betalen kan en geïnteresseerd is ( uiteraard ;) ) ! Geen nazi, wel goed in de centen dus!
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tsja, iedereen hier lijkt het er wel over eens dat Duits verzamelen niet verkeerd is.

en @ Battle of the Bulge

Handig jongen, als je Che op je shirt hebt en Communist op je per hebt staan lijkt het me logisch dat ze je een communist noemen.
Als ik in mijn PSV-shirt en met PSV-pet op school rondloop is het logisch dat ze me een PSV-er noemen hè. :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Plaats reactie