Mening over softdrugs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Voorstander van softdrugs of niet ?

Voorstander
20
38%
Tegenstander
24
46%
Geen mening
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Luc J. schreef:ik vind het gewoon bij de Nederlandse cultuur passen.
Juist omdat het gelegaliseerd is. :P
Maar ja, zag laatst op TV dat die softdrugs helemaal niet zo ongevaarlijk zijn.

Effe een vraagje aan de softdrugsgebruikers hier: Raak je gauw aan die zooi verslaafd?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

mannerheim schreef:Effe een vraagje aan de softdrugsgebruikers hier: Raak je gauw aan die zooi verslaafd?
Het hangt vooral af van je eigen ingesteldheid... De ene mens is vatbaarder voor verslavingen dan de andere...
Daarom komt het ook vaak voor dat drugsverslaafden die afkicken, daarna aan de drank geraken of andersom. Dit zijn mensen die sowieso een zwakke ingesteldheid hebben en dus veel gemakkelijker verslaafd geraken...

Ikzelf rook nu al 2 jaar lang joints, maar dit is beperkt tot één jointje per week... Dus verslaafd ben ik wel degelijk niet... en die regeling van één joint per week komt ook véél goedkoper uit :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef:
Luc J. schreef:ik vind het gewoon bij de Nederlandse cultuur passen.
Juist omdat het gelegaliseerd is. :P
Maar ja, zag laatst op TV dat die softdrugs helemaal niet zo ongevaarlijk zijn.

Effe een vraagje aan de softdrugsgebruikers hier: Raak je gauw aan die zooi verslaafd?
Softdrugs is (nog) niet gelegaliseerd, het is gedoogd.
Hasj en wiet zijn ook zeker niet ongevaarlijk. Dat ontkend niemand, je bent natuurlijk aan het roken. En doordat er geen overheidscontrole is over de productie weet men niet zeker of de drugs die je rookt wel 'zuiver' is.

Je raakt niet fysiek aan softdrugs verslaafd. Psychisch is een ander verhaal, dat hangt van de persoon af. Opzich is dit geloof ik een beetje gelijk aan alcohol, weet het alleen niet zeker.
Ikzelf heb veel geblowd en ben in oktober zonder enige moeite met de drug gestopt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Hasj en wiet behoort volgend sommige experts wel degelijk tot harddrugs.
Vroeger viel dit onder softdrugs maar het THC gehalte is in de loop der jaren volgens hun flink toegenomen en valt het nu tot harddrugs.

Onzin volgens mij. ;)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Luc J. schreef:Hasj en wiet behoort volgend sommige experts wel degelijk tot harddrugs.
Vroeger viel dit onder softdrugs maar het THC gehalte is in de loop der jaren volgens hun flink toegenomen en valt het nu tot harddrugs.

Onzin volgens mij. ;)
Denk dat die experts er meer van af weten dan jij :P
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Jah, sommige ''experts'' zeggen zulke dingen alleen maar om te zorgen dat de jeugd ervan af blijft.
Of het word opgeblazen door de media, daarom geloof ik er niks van..
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

en de voorstanders van softdrugs komen dan af met bewijzen waaruit blijkt dat softdrugs ed NIET verslavend werkt, daarom geloof ik DAAR ook niks van, in mijn ogen blijft alles wat verslavend werkt vuile troep.
Miliaria verzamelen en WO geschiedenis reken ik niet mee ;)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

En vind je ook dat alles wat verslavend is verboden moet worden? Koffie is ook verslavend. En thee. En nicotine. En alcohol. En chocolade. En televisie kijken.

De vraag is welke verslavende zaken verboden moeten worden en welke niet. De gevaren voor de gezondheid van heroïne, lijm snuiven, opium en LCD zijn duidelijk. Daarvoor is het verboden deze middelen te gebruiken en - met uitzondering van lijm - te verhandelen. De gezondheidsgevaren van alcohol, nicotine, vet en suiker zijn ook duidelijk, maar het verbod op het gebruik is slecht beperkt tot bepaalde locaties en leeftijdsgroepen. De gezondheidsgevaren van softdrugs zijn minder groot als alcohol, hoewel ik vind dat gebruik tijdens werktijd, net als alcohol, reden is voor een waarschuwing en bij herhaling van de overtreding reden moet kunnen zijn voor ontslag.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

okke schreef:En vind je ook dat alles wat verslavend is verboden moet worden? Koffie is ook verslavend. En thee. En nicotine. En alcohol. En chocolade. En televisie kijken.
Precies, zo'n beetje alles kan wel verslavend werken, zelfs geld uitgeven geeft een goed gevoel bij sommige mensen, dat lijkt me toch moeilijk te verbieden :wink: !
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef:
okke schreef:En vind je ook dat alles wat verslavend is verboden moet worden? Koffie is ook verslavend. En thee. En nicotine. En alcohol. En chocolade. En televisie kijken.
Precies, zo'n beetje alles kan wel verslavend werken, zelfs geld uitgeven geeft een goed gevoel bij sommige mensen, dat lijkt me toch moeilijk te verbieden :wink: !
Maar geld uitgeven is niet desastreus voor je lichaam. Softdrugs is even gore troep als hardrugs, het is allebei rotzooi. Als het aan mij zou liggen zou al die zooi vandaag nog verboden worden, zou er morgen aan iedere verslaafde gevraagd worden of zij een afkickkliniek in willen, en zouden alle junkies die weigeren met zn allen op de hei gezet. :|
Het is allemaal gore rotzooi, die drugs. En het is gevaarlijk.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Illigaal moet het zeker niet worden.
Lees dit eens, http://www.telegraaf.nl/binnenland/5725 ... .html?p=12
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

mannerheim schreef:Softdrugs is even gore troep als hardrugs, het is allebei rotzooi. Als het aan mij zou liggen zou al die zooi vandaag nog verboden worden, zou er morgen aan iedere verslaafde gevraagd worden of zij een afkickkliniek in willen, en zouden alle junkies die weigeren met zn allen op de hei gezet. :|
Het is allemaal gore rotzooi, die drugs. En het is gevaarlijk.
De gevaren voor de gezondheid van heroïne, lijm snuiven, opium en LCD zijn duidelijk. Daarvoor is het verbod deze middelen te gebruiken en - met uitzondering van lijm - te verhandelen goed te verantwoorden. De gezondheidsgevaren van alcohol, nicotine, vet en suiker zijn ook duidelijk, maar het verbod op het gebruik is slecht beperkt tot bepaalde locaties en leeftijdsgroepen.
De gezondheidsgevaren van softdrugs zijn niet heel groot. Veel kleiner dan bijvoorbeeld alcohol, suiker of vet.
Een gevaar van softdrugs is dat de stap naar harddrugs klein zou zijn. Doordat marihuana en heroïne beiden 'drugs' heten (in tegenstelling tot bijvoorbeeld alcohol of tabak) en doordat handel in beiden 'onwettig' zijn, is er een verband gecreëerd. Op het moment dat alcoholische consumpties ook als drugs bestempeld worden, is de stap tussen de drug alcohol en de drug cocaïne opeens een stuk kleiner geworden. Dat is voor mij een van de redenen om softdrugs te legaliseren.

Mannerheim, wat maakt voor jou gedroogde, gesausde en geprepareerde tabak een minder kwalijke zaak (verkoop is gelegitimeerd voor erkende verkooppunten) dan de verkoop van gedroogde wietplanten (waarvan de verkoop in Nederland wordt gedoogd, maar niet gelegitimeerd is)?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Tabak heeft direct een heel andere uitwerking dan (soft)drugs. Het is allebei gevaarlijk voor de gezondheid, maar wiet heeft zo een vreemde uitwerking. Zeg zelf: de uitwerking van wiet is anders dan die van tabak. En zodra er mensen aan drugs verslaafd worden is het meteen goed raak. Want zeg zelf: Er zijn geen tabakjunkies die in een steegje liggen te roken. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:Maar geld uitgeven is niet desastreus voor je lichaam ...
Op lange termijn en in grote maten zeker wel :wink: Wat ga je doen als je geen geld hebt? Eten kun je nauwlijks kopen dus lijd je behoorlijk honger, je kunt de huur van je huis niet meer betalen en je gaat zwerven, dan loop je grotere kans om ziek te worden, lijkt me niet al te goed voor je lichaam. Een andere mogenlijkheid is dat de mensen gaan stelen om aan geld te komen, lijkt me ook geen goed idee. Bovendien vergokken ze dan alles weer en zijn ze weer terug bij af.
mannerheim schreef:... Softdrugs is even gore troep als hardrugs, het is allebei rotzooi ...
Het is inderdaad allebei rotzooi, maar even gore troep niet. Denk jij dat de namen soft- en harddrugs er voor de grap zijn .. ? Denk jij dat een joint te vergelijken is met een heroïne spuit .. ? Jij zit er echt flink naast!
mannerheim schreef:... En het is gevaarlijk.
Dat hangt er vanaf, 'gebruik je veel of af en toe?'
mannerheim schreef:... Want zeg zelf: Er zijn geen tabakjunkies die in een steegje liggen te roken. :|
Dat klopt, maar inplaats daarvan is het 3/4 van de school die op het schoolplein staan te roken :wink:!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

In vier woorden: Gewoon niet aan beginnen
Plaats reactie